ABNAMRO bank een fout bank

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door kuklos »

@ZeerPrivé, het openingsbericht geeft aan dat TS 86 jaar oud is.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@kuklos: oh, zover lees ik nooit terug. Zal vorig bericht verwijderen.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zag overigens vandaag onderstaand bericht voorbij komen.

DNB: 2,6 miljoen mensen worstelen met digitale betaalwereld

Naar schatting zo'n 2,6 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met online betalen en andere online bankzaken. Ruim een op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) in een rapport. De betaalsector wordt aangespoord tot actie.

De groep die worstelt om zelfstandig bankzaken te doen, is volgens DNB groot en divers. Het zijn bijvoorbeeld ouderen en laagopgeleiden. Een lichamelijke of geestelijke beperking leidt ook sneller tot problemen met internetbankieren.

De grootste problemen doen zich voor bij zaken als: het openen van een nieuwe bankrekening, het installeren van internetbankieren op de smartphone, of het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Andere knelpunten zijn de bediening van apparaten en onduidelijke of slecht leesbare instructies.

Volledig artikel https://nos.nl/artikel/2461844-dnb-2-6- ... taalwereld

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door rwolters »

Als ik zie hoe krakkemikkig sommige banken hebben gedigitaliseerd snap ik dat wel. Ik heb ervaring met meerdere banken en waar het bij ING en SNS allemaal soepel loopt keer je bij ABN-AMRO terug naar soort parallel universum waar ze hebben geprobeerd te digitaliseren maar toch ook weer niet.

Zou wel leuk zijn om te weten of er bij dat onderzoek van DNB ook nog is gekeken naar de verschillen tussen de banken.

En ING en SNS hebben ook nog filialen waar je gewoon naar binnen kunt stappen. Hoogstens moet je even wachten, maar ze helpen je wel. Bij ABN-AMRO wordt je (in ieder geval bij ons) pas geholpen nadat je eerst een afspraak hebt gemaakt. En dat gaat ook nog eens zo cryptisch dat je maar moet hopen dat je met de juiste persoon aan tafel zit.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
30 jan 2023 18:54
Zag overigens vandaag onderstaand bericht voorbij komen.

DNB: 2,6 miljoen mensen worstelen met digitale betaalwereld

Naar schatting zo'n 2,6 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met online betalen en andere online bankzaken. Ruim een op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) in een rapport. De betaalsector wordt aangespoord tot actie.

De groep die worstelt om zelfstandig bankzaken te doen, is volgens DNB groot en divers. Het zijn bijvoorbeeld ouderen en laagopgeleiden. Een lichamelijke of geestelijke beperking leidt ook sneller tot problemen met internetbankieren.

De grootste problemen doen zich voor bij zaken als: het openen van een nieuwe bankrekening, het installeren van internetbankieren op de smartphone, of het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Andere knelpunten zijn de bediening van apparaten en onduidelijke of slecht leesbare instructies.

Volledig artikel https://nos.nl/artikel/2461844-dnb-2-6- ... taalwereld
Zullen we dit dan maar meteen in het topic over betalen in het OV opnemen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door grun »

jonis schreef:
30 jan 2023 18:26
Tis leuk dat het koffieklupje hier nergens moeite mee heeft.
Dat is te veel eer, het is soms best zweten in slapeloze nachten. Zo heb ik tientallen keren tevergeefs de nieuwe pas van de nieuwe bank proberen te activeren. Wat bleek: tijdens het installeren van de app op de mobiele telefoon is de telefoon niet lang genoeg op de chip in het paspoort blijven liggen, waardoor het toestel niet gekoppeld werd.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:
30 jan 2023 21:12
ZeerPrivé schreef:
30 jan 2023 18:54
Zag overigens vandaag onderstaand bericht voorbij komen.

DNB: 2,6 miljoen mensen worstelen met digitale betaalwereld

Naar schatting zo'n 2,6 miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met online betalen en andere online bankzaken. Ruim een op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandsche Bank (DNB) in een rapport. De betaalsector wordt aangespoord tot actie.

De groep die worstelt om zelfstandig bankzaken te doen, is volgens DNB groot en divers. Het zijn bijvoorbeeld ouderen en laagopgeleiden. Een lichamelijke of geestelijke beperking leidt ook sneller tot problemen met internetbankieren.

De grootste problemen doen zich voor bij zaken als: het openen van een nieuwe bankrekening, het installeren van internetbankieren op de smartphone, of het aanvragen van een nieuwe betaalpas. Andere knelpunten zijn de bediening van apparaten en onduidelijke of slecht leesbare instructies.

Volledig artikel https://nos.nl/artikel/2461844-dnb-2-6- ... taalwereld
Zullen we dit dan maar meteen in het topic over betalen in het OV opnemen?
Betalen in het OV is al een tijdje niet meer mogelijk. Of je gebruikt een OV Chipkaart die je vooraf moet voorzien van een geldig reisproduct (saldo of een abonnement oid) of je gebruikt een bankpas. Betalen in het OV kan nog wel als je een boete krijgt volgens mij (maar dat weet ik niet zeker want ik zorg altijd dat ik een geldig reisproduct gebruik)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door grun »

Dirkie schreef:
31 jan 2023 09:14
Betalen in het OV[/b] is al een tijdje niet meer mogelijk. Of je gebruikt een OV Chipkaart die je vooraf moet voorzien van een geldig reisproduct (saldo of een abonnement oid) of je gebruikt een bankpas.
Betalen met een pas is nog steeds betalen. Wat jij bedoelt is betalen met contant geld. Dat wordt inderdaad ontmoedigd, losse kaartjes in de bus zijn peperduur in de hoop dat niemand ze koopt. Daar zijn goede redenen voor: het kost tijd en tijd is geld. Hoe sneller een bus van A naar B rijdt, hoe beter het is. Daarnaast willen buschauffeurs niet met geld op zak lopen om overvallers te ontmoedigen. Bij een buschauffeur is niks te halen, dat is de boodschap die ze willen uitdragen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door kuklos »

jonis schreef:
30 jan 2023 18:26
juliomariner schreef:
30 jan 2023 18:20
Ik vond de hele klaagzang een belediging voor hele groepen ouderen die geen enkele moeite hebben met internet en internetbankieren

Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met lezen, rekenen en het gebruiken van een computer of smartphone
Tis leuk dat het koffieklupje hier nergens moeite mee heeft.
Dat staat er - uiteraard - niet. Wat er wel staat is een reactie op deze opmerking van TS:
AdiPit schreef:
30 jan 2023 17:19
Internet bankieren voor ouderen was altijd een terror geweest en nog steeds is .
Niet alle ouderen hebben moeite met internet bankieren.

Doch als TS onderzoek heeft dat het wel opgaat voor alle ouderen laat ik me graag overtuigen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

grun schreef:
31 jan 2023 07:52
jonis schreef:
30 jan 2023 18:26
Tis leuk dat het koffieklupje hier nergens moeite mee heeft.
Dat is te veel eer, het is soms best zweten in slapeloze nachten.
Dan lust u vast geen koffie....

Plaats reactie