ABNAMRO bank een fout bank

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door AdiPit »

Honderden beoordelingen over deze bank 1.3, allemaal klachten, geen menageer en/of adviseur heeft deze beoordelingen gelezen.
Geen direct dienst verlening meer (alleen per telefoon), geen personal gesprek mogelijk, alleen als een adviseur is gevonden, en hij heeft plats u te ontvangen (kantoren zijn niet meer,) en alleen nog in 2023 is mogelijk.
Niet alles mogelijk per internet bankieren en zeker niet voor een 86 jr. oude man. (zij vergeten dat internet bankieren is niet verplicht en klant betalen extra voor diensten als gebruiken niet internet bankieren).
Hoe duurder worden producten van ABNAMRO hoe slechter de diensten worden.
Wie kan nog klanten helpen en dienst verlening van deze bank verbeteren.
En niemand doet ets.!

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Beste antwoord
Gekozen door AdiPit

Re: ABNAMRO bank een fout bank

door peter17111962 » 22 nov 2022 09:20

Het is inderdaad jammer genoeg een feit dat vrijwel iedere bank en vaak ook nog meerdere instanties er van uitgaan dat iedereen overweg kan met internep bankieren en dat iedereen overweg kan met een computer. Deze mensen worden dus gedwongen om met hele grote tegenzin hun financieele zaken uit handen te geven. Of domweg te horen krijgen van: Vraag het aan uw (klein) kinderen, alsof iedereen die heeft. En als er dan iets verkeerd gaat krijgt die oudere de schuld, en niet die verplichte "helper". "dan had U uw bankzaken maar niet uit handen moeten geven" krijgen ze dan ook nog eens te horen. Lang niet iedere oudere is in staat om computeriaans te leren. En dit soort mensen willen ook niet een dure computer kopen en ook nog een duur internet abonnement afsluiten om 2 keer per jaar een overboeking te doen en 1 keer per jaar de belasting in te vullen.
AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door AdiPit »

Een pijnlijke realiteit over ABNAMRO bank.
Een schaamte, en nog erger omdat niemand kan of willen iets te doen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn genoeg ouderen die er helemaal geen problemen met digitalisering hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mobiel bankieren bestaat al sinds 2003. Toen was u nog een kwieke zestiger. Internetbankieren stamt nog uit de vorige eeuw, toen was u nog een stuk jonger.
En natuurlijk kan het voorkomen dat u niet meer mee kan komen in de dagelijkse gang van zaken, maar u kunt niet verwachten dat iedereen zich aan u gaat aanpassen. ABN Amro doet meer en meer online, dat zou u de afweging kunnen maken om deze bank links te laten liggen en op zoek te gaan naar een passende bank. Net zo goed dat u nu andere keuze's maakt ten opzichte van 50 jaar geleden.

verbannenvooraltijd
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 nov 2022 15:37

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door verbannenvooraltijd »

Misschien overstappen?

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Het is inderdaad jammer genoeg een feit dat vrijwel iedere bank en vaak ook nog meerdere instanties er van uitgaan dat iedereen overweg kan met internep bankieren en dat iedereen overweg kan met een computer. Deze mensen worden dus gedwongen om met hele grote tegenzin hun financieele zaken uit handen te geven. Of domweg te horen krijgen van: Vraag het aan uw (klein) kinderen, alsof iedereen die heeft. En als er dan iets verkeerd gaat krijgt die oudere de schuld, en niet die verplichte "helper". "dan had U uw bankzaken maar niet uit handen moeten geven" krijgen ze dan ook nog eens te horen. Lang niet iedere oudere is in staat om computeriaans te leren. En dit soort mensen willen ook niet een dure computer kopen en ook nog een duur internet abonnement afsluiten om 2 keer per jaar een overboeking te doen en 1 keer per jaar de belasting in te vullen.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
21 nov 2022 21:42
Er zijn genoeg ouderen die er helemaal geen problemen met digitalisering hebben.
Is dit een antwoord wat TS iets mee kan? Hem een beetje belachelijk maken want er zijn anderen die het wel kunnen?
Nee ABN Amro is inderdaad een flutbank. Maar probeer nu nog maar eens op je 86e over te gaan op een andere. Dat weten ze, en daarom zit je als klant in de mangel. Naar en gewetenloos. Behalve als ze geld nodig hebben van de gemeenschap, dan weten ze vadertje staat wel te vinden. Om het vervolgens als bonussen uit te keren aan de board of directors kots.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door sjohie »

Doet niets? Een groeiend aantal banken hebben speciale assistentie afdelingen voor senioren, zo ook deze bank.

De digitalisering is een feit, dat zit er al tientallen jaren aan te komen, in plaats van overal tegenin te gaan, kunt u ook, evt samen met (klein)kinderen kijken, welke gemakken u dit kan bieden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door sjohie »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2022 10:12
Lady1234 schreef:
21 nov 2022 21:42
Er zijn genoeg ouderen die er helemaal geen problemen met digitalisering hebben.
Is dit een antwoord wat TS iets mee kan? Hem een beetje belachelijk maken want er zijn anderen die het wel kunnen?
Nee ABN Amro is inderdaad een flutbank. Maar probeer nu nog maar eens op je 86e over te gaan op een andere. Dat weten ze, en daarom zit je als klant in de mangel. Naar en gewetenloos. Behalve als ze geld nodig hebben van de gemeenschap, dan weten ze vadertje staat wel te vinden. Om het vervolgens als bonussen uit te keren aan de board of directors kots.
Die bonussen zijn een klein percentage van de winsten die behaald zijn onder die directies, een veel groter percentage daarvan gaat als dividend naar aandeelhouders, niet zelden "onze" pensioenfondsen. :roll:

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door JozJan »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2022 10:12
Lady1234 schreef:
21 nov 2022 21:42
Er zijn genoeg ouderen die er helemaal geen problemen met digitalisering hebben.
Is dit een antwoord wat TS iets mee kan? Hem een beetje belachelijk maken want er zijn anderen die het wel kunnen?
Nee ABN Amro is inderdaad een flutbank. Maar probeer nu nog maar eens op je 86e over te gaan op een andere. Dat weten ze, en daarom zit je als klant in de mangel. Naar en gewetenloos. Behalve als ze geld nodig hebben van de gemeenschap, dan weten ze vadertje staat wel te vinden. Om het vervolgens als bonussen uit te keren aan de board of directors kots.
:D :D :D
Al die onderbuikgevoelens, hilarisch

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2022 10:12
Lady1234 schreef:
21 nov 2022 21:42
Er zijn genoeg ouderen die er helemaal geen problemen met digitalisering hebben.
Is dit een antwoord wat TS iets mee kan? Hem een beetje belachelijk maken want er zijn anderen die het wel kunnen?
Nee ABN Amro is inderdaad een flutbank. Maar probeer nu nog maar eens op je 86e over te gaan op een andere. Dat weten ze, en daarom zit je als klant in de mangel. Naar en gewetenloos. Behalve als ze geld nodig hebben van de gemeenschap, dan weten ze vadertje staat wel te vinden. Om het vervolgens als bonussen uit te keren aan de board of directors kots.

Natuurlijk, je bent ineens 86 jaar oud en ook nog een man, dus dan kan je niets meer. Heel zielig.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2022 10:12
Is dit een antwoord wat TS iets mee kan? Hem een beetje belachelijk maken want er zijn anderen die het wel kunnen?
Nee ABN Amro is inderdaad een flutbank. Maar probeer nu nog maar eens op je 86e over te gaan op een andere. Dat weten ze, en daarom zit je als klant in de mangel. Naar en gewetenloos. Behalve als ze geld nodig hebben van de gemeenschap, dan weten ze vadertje staat wel te vinden. Om het vervolgens als bonussen uit te keren aan de board of directors kots.
Wat zou JIJ aan TS adviseren dan?
TS klaagde twee jaar geleden dan al over ABN Amro en niets in het bericht vn TS in deze thread wijst erop dat hij pogingen heeft gedaan om over te stappen.

Klagen is makkelijk, maar blijkt dus niet te helpen. Anders zou na een post hier de ABN Amro haar beleid wel hebben aangepast. En dat hebben ze niet gedaan. Met als reden dat het aantal mensen dat een bankkantoor bezoekt steeds verder terugloopt. Iets wat het al vele jaren doet. Ik ken wat mensen bij de grote banken en ze zeggen allemaal dat het bankbezoek jaar in jaar uit terugliep, nog voordat de technische ontwikkeling was wat ze nu is. Het is voor banken niet meer rendabel om zoveel kantoren open te houden en die te bemannen. Helaas. Want er vallen daardoor mensen buiten de boot.

Dus ik ben zeer benieuwd wat de oplossing zou zijn. Banken moeten uiteindelijk ook winst maken om continuïteit te hebben, waardoor teruggaan naar het oude model geen oplossing is. eeen oplossing zou inderdaad speciale hulp voor ouderen zijn, maar dat zal niet gratis zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de winsten van de banken. Misschien u wel, ik niet en anders springt mevr. Kaag wel bij.
Inderdaad, er moet speciale hulp komen voor ouderen. Want de meesten van ons worden allemaal oud en op een gegeven moment kunnen de meesten het niet meer bijhouden. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen zoals lady1234 die altijd alles 110% voor elkaar hebben.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lang voor de digitalisering waren er ook mensen die moeite hadden met accept-giro’s invullen, overschrijvingen doen of automatische incasso’s afgeven. Dat is dus niet iets van deze tijd, er zullen altijd mensen blijven die moeite hebben met nieuwe dingen. Dat wil niet zeggen dat we alles maar bij het oude moeten houden.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kan me nog herinneren hoe boos mijn vader en zijn collega's waren, dat het wekelijkse loonzakje werd afgeschaft .
Moesten ze een giro rekening openen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja Deltoer, u bent over alles negatief, dat weten we nu wel, maar juist de Amro geeft gratis hulp ook aan huis bij het internet bankieren. Dus vraag ze om hulp, als u het niet meer kan.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door kuklos »

@J. Deltoer, nogmaals de vraag dan maar, wat zou JIJ TS adviseren?
Zoals al aangegeven er ZIJN al banken die ouderen helpen. Doch zoals de voorbeelden in dit topic laten zal het nooit voor iedereen goed genoeg zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
22 nov 2022 11:00
Lang voor de digitalisering waren er ook mensen die moeite hadden met accept-giro’s invullen, overschrijvingen doen of automatische incasso’s afgeven. Dat is dus niet iets van deze tijd, er zullen altijd mensen blijven die moeite hebben met nieuwe dingen. Dat wil niet zeggen dat we alles maar bij het oude moeten houden.
Eens, is ook precies wat ik bedoel. Verandering en voortgang blijft, er zal altijd een groep zijn die niet meekan met het systeem. Daar moet rekening mee gehouden worden. Die groep sterft uit en in tussentijd ontstaat een nieuwe groep die weer niet meekan met weer nieuwe veranderingen. Misschien komt er een keer een tijd dat ik niet meekan (sommige dingen als bitcoins, twitter en tiktok laat ik nu al aan me voorbijgaan) en dan hoop ik dat er dan ook aan mij is gedacht bij de implementatie van een nieuw systeem. Maar sommigen zijn natuurlijk zo goed, die weten nu al dat ze alle toekomstige ontwikkelingen aan zullen blijven kunnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door moederslink »

En vergeet niet dat er in Nederland zo.n 2.5 miljoen (!) laaggeletterden en/of analfabeet zijn.
Dat is maar liefst 1 op de 6 mensen hier in Nederland alleen al.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ABNAMRO bank een fout bank

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
22 nov 2022 12:31
En vergeet niet dat er in Nederland zo.n 2.5 miljoen (!) laaggeletterden en/of analfabeet zijn.
Dat is maar liefst 1 op de 6 mensen hier in Nederland alleen al.
Dat heeft niets met de digitalisering te maken, want deze mensen hadden daarvoor ook al problemen om hun bankzaken te regelen.

Plaats reactie