Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hermenvdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2021 13:27

Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Hermenvdb »

Via Eneco heb ik per ongeluk een ketelcomfort abonnement afgesloten en direct ook weer geannuleerd in hetzelfde telefoongesprek met de servicedienst van Eneco. Ik heb geen ketel. Bleek maar een boiler. Dit was meteen doorgevoerd. En ook de annulering direct, let wel er zat nog geen 2 minuten tussen. Vervolgens heb ik sinds het afsluiten hiervan (2019) tot afgelopen maart hiervoor betaald. In maart van 2021 opeens een teruggave van het teveel betaalde zonder aankondiging. In de tussenliggende periode heb ik rond de 100 mailtjes gestuurd. Ik weet niet hoeveel telefoongesprekken gevoerd. Werd er gedreigd met het afsluiten van mijn energietoevoer omdat ik te weinig betaalde. Verhogingen van 40 euro maandelijks met als resultaat dat zeker 400 teveel betaald heb aan Eneco. Alleen al aan verhogingen wegens vermeend te laat betalen. Tevens afspraken gemaakt met onderhoudsmonteur op aanraden van Eneco zelf. Afspraak 1 in januari 2020 monteur komt binnen, vraagt wat het probleem is en vervolgens is hij weer vertrokken. Er was niets aan de hand. Met de link van Eneco had ik een afspraak gemaakt voor jaarlijks onderhoud. Monteur kwam voor een storing? In februari 2020 melding gemaakt van lekkage. Geen reactie. Mail na mail na telefoongesprek na telefoongesprek over en het onderhoud en de betaling resulteerden in niets. Lekkage bleef. En geen onderhoud. Hele zomer bijna geen gebruik gemaakt van het huis door omstandigheden maar wel contact blijven zoeken met Eneco wegens de constante verhogingen en het niet kloppen van de bedragen wegens dat abonnement wat ik niet heb... 😒 November eindelijk contact. Er zou een monteur komen. Niets helaas. 25 januari 2021 wederom afspraak gemaakt met monteur voor onderhoud en tevens reparatie. Zelfde verhaal monteur kwam binnen. Wat si het probleem. Lekkage maar ook onderhoud. Dat doe ik niet er komt iemand anders. Niemand gezien en de lekkage kon niet verkopen worden. Vervolg afspraak gemaakt met deoverigens wel vriendelijke monteur. Andere monteur komt. En vervangt de noodoplossing van de monteur daarvoor voor dezelfde noodoplossing. Als ik daar een opmerking over maak kan ik bellen met het altijd onbereikbare service nummer van Eneco. En vertrokken. Let wel nog steeds geen onderhoud en de lekkage is. Er nog steeds. Wederom tientallen telefoontjes en 89 mails later (aantoonbaar overigens) krijg ik een mailtje in juli 2021 dat ik een klacht had ingediend en dat ik contact op kan nemen met het service nummer voor het maken van een afspraak voor de lekkage. En dat daarmee mijn klacht gesloten is. Ik heb een aantal. Mails doorgestuurd waarbij ik. Mijn frustratie aangeef. En hoe hopeloos de situatie is. Eneco geeft aan dat er verschillende afdelingen verschillende klachten behandelen en deze dame alleen mij voor het onderhoud kan helpen. Hoe dan? Bellen met het servicenummer. Dat werkt niet... Er gebeurd niets. De klacht mbt de financiële afhandeling had ze bekeken en daarbij geeft ze aan dat Eneco uit coulance het volledige abonnementsgeld geretourneerd heeft. Voor een abonnement wat ik niet heb.. Oh ja dat zag ze inderdaad later na mijn reactie. En vervolgens krijg ik een sorry en de opmerking uw klachten zijn nu gesloten. Er is dus niets gedaan. Geen oplossing geboden, te meer nog er wordt eigenlijk gewoon een dikke vinger uitgestoken door Eneco. Graag hoor ik of er meer ervaringen zijn op deze manier met dit absurde bedrijf. Ik ben inmiddels overgestapt. Maar ik ben er zeker nog niet klaar mee. De klacht over het financiële gedeelte zet ik door.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van wie is die boiler? En is die op gas of elektra?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Sira »

Is dit topic bedoeld om de boosheid van u af te schrijven of had u ook nog een vraag aan het forum?

Hermenvdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2021 13:27

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Hermenvdb »

Dank u wel voor de reacties. De vraag is of meer mensen dit soort ervaringen hebben met Eneco.
De boiler is van Eneco. En op electriciteit.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is waar de lekkage zit, dit is afhankelijk of jij een loodgieter moet inhuren, of dat het voor Eneco is.

Als je geen abonomenten hebt, dan moet je zelf betalen. Misschien valt het onder garantie.

Als je wel een abonoment hebt, stuur Eneco een mail met de gebreken, dat hun binnen 14 dagen moet repareren. Neem eventueel contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op een elektrische boiler is helemaal geen abonnement nodig. En dat ding is gehuurd van Eneco. Zij moeten gewoon repareren of vervangen door een nieuwe.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Sira schreef:
22 jul 2021 22:22
Is dit topic bedoeld om de boosheid van u af te schrijven of had u ook nog een vraag aan het forum?
wat een vermoeiende story ! Je hebt helemaal gelijk . Deze persoon heeft geen vraag aan het Forum maar loopt hier alleen haar frustratie te ventileren en meer niet !

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Absurd slechte bereikbaarheid en service van Eneco

Ongelezen bericht door ateurlings »

Topic samengevat: ik klaag en heb geen vraag.
Conclusie: beetje langdradig verhaal en wat mij betreft topic gesloten

Gesloten