LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PaulaAd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2019 12:35

Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door PaulaAd »

Goedemiddag iedereen,

Zijn er meer mensen die zich ergeren aan ongewenste e-mail die men niet meer met gewoon op afmelden te klikken je ze dan niet meer krijgt. Ik erger me dat ik dan steeds meer me eerst met een account aan moet melden om me echt af te melden. Maar ondertussen heb je al veel gegeven van je in moeten vullen. Mag dat zo maar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door berndv »

Ik erger mij er niet zozeer aan, maar dat komt ook omdat ik maar verrekte weinig nieuwsbrieven ontvang, en die nieuwsbrieven die ik wel ontvang, heb ik ook bewust voor gekozen.

De regels zijn op zich wel wat breed:
Opzeggen moet mogelijk zijn
In elke digitale nieuwsbrief moet een manier worden geboden aan de ontvanger om de digitale nieuwsbrief op te zeggen. Deze manier moet kosteloos en gemakkelijk zijn. Nadat de ontvanger van deze methode gebruik heeft gemaakt, moet de verzender er direct voor zorgen dat de elektronische contactgegevens van deze ontvanger uit de lijst voor digitale nieuwsbrieven wordt verwijderd.
Er staat niet beschreven hoe er opgezegd moet worden, maar wel dat dit makkelijk moet zijn. Eerst een account aan moeten maken, lijkt mij niet gemakkelijk. Vooral omdat het ontvangen van de nieuwsbrief toch al een account gekoppeld zou zijn, dat zou ik tenminste verwachten. Tenzij ze met een opgekocht adressenbestand werken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door witte angora »

Mwoah, ik heb er inderdaad een paar waar ik me ooit voor heb aangemeld, en waar ik al lang geen interesse meer voor heb. Afmelden via de nieuwsbrief zelf is niet mogelijk, en wat waren mijn inloggegevens ook al weer?

Dat komt nu dus in de spammap terecht. Hun blij want ze kunnen nog steeds errug veel verzenden, ik blij want ik heb er geen 'last' van.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door renewouters »

fonsflons schreef:
19 dec 2019 13:34
Afmelden voor ongevraagde nieuwsbrieven moet je zowiezo niet doen omdat je daarmee je email adres bevestigd als actief. Dat levert dus meer spam op.
Nieuwsbrieven zijn geen spam. Het bedrijf dat nieuwsbrieven stuurt heeft je gegevens al, want je hebt daar ooit iets mee gedaan, iets besteld bijvoorbeeld.
fonsflons schreef:
19 dec 2019 13:34
Een account aanmaken om je af te melden zou ik ook nooit doen. Je wilt niets ontvangen, dus zeker niet meer persoonlijke info afgeven.
Vaak kan je kiezen wat je wel en niet wil ontvangen. Het kan zijn dat je wel weekaanbiedingen maar geen nieuws wilt ontvangen (of andersom). Dat kan alleen maar als je inlogt.


fonsflons schreef:
19 dec 2019 13:34
Het beste werkt gewoon om de betreffende mails even als spam te markeren (spamregeltje aanmaken) zodat je die in de toekomst niet meer tegenkomt. 80% van de terugkerende spam heeft een afzender/titel waarop makkelijk zo'n regeltje aan te maken is.
Nieuwsbrieven zijn geen spam.
fonsflons schreef:
19 dec 2019 13:34
Ikzelf heb (na een nachtelijk avontuur) bijvoorbeeld alle verkeer van andere landen dan omliggend geblocked behalve die paar waarin ik me voor zou kunnen stellen dat dat serieuze mensen zijn die mij moeten hebben.
Dan kan je veel missen. De wereld stopt niet na Duitsland en Belgie.

Bep GvH
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2017 13:54

Re: Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door Bep GvH »

Als ik zoiets heb, stuur ik het bericht terug, mits dit mogelijk is, met het verzoek mij per direct uit hun systeem te verwijderen. Kan ik niet via de mail reageren dan kijk ik op de site bij contact. Tot op heden heeft dit geholpen. Je kunt ze dreigen met een melding te maken bij het ACM : https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... bij-de-acm

Rrjeb-21-99
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 12:49

Re: Account aanmaken om uit mailinglijst te gaan

Ongelezen bericht door Rrjeb-21-99 »

Je kunt natuurlijk ook in het gebruikte e-mail-programma ieder willekeurige afzender tegen laten laten houden.

Gesloten