LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Account geblokkeerd op Marktplaats

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BertDx
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2018 11:31

Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door BertDx »

Graag hoor ik over er meerdere personen zijn, die een negatieve ervaring hebben met Marktplaats! Mijn account is na een periode van 8 jaar, gisteren na het plaatsen van een advertentie spontaan geblokkeerd zonder opgave van redenen. Ik had weliswaar een spambieding ontvangen, maar heb ik gewist. Na 2 berichten via het contactformulier aan MP, totaal geen reactie ontvangen.

Ik was in onderhandeling met een koper en loop die nu mis, omdat hij ook niet meer mijn gegevens/advertentie kan inzien.

Bijzonder onvriendelijk om een aanbieder, zonder opgave van redenen, zomaar te blokkeren. Ook omdat ik niets gedaan heb wat in strijd is met de regels.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou maar even wachten op de reactie van marktplaats. Er is nog geen 24 uur voorbij dus de kans dat ze nog reageren is erg groot.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gisteren gebeurd? Wellicht komt er vandaag een antwoord.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zijn de laatste dagen wat storingen op MP, ook met het plaatsen van advertenties. Zou dus kunnen zijn dat de blokkade niet met opzet is gebeurd.

stofzuigertje

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was de advertentie in juiste rubriek met alle gegevens?

Ik heb ook wel eens omdat ik geen €25,- wilde betalen deze als onderdelen aangeboden..... binnen 2 dagen verkocht en zij lopen dan geld mis.

Nieuwe account met nieuw mail adres en gewoon weer verder gaan.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Mijn account is ook een keer geblokkeerd geweest bij MP. Heb daarover destijds contact gezocht met MP. Bleek toen een storing te zijn. Misschien is dat bij jou ook het geval.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Grappig TS klaagt dat marktplaats niet binnen enkele uren reageert maar zelf reageert hij hier ook niet.

BertDx
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2018 11:31

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door BertDx »

Wij zijn inmiddels meer dan 24 uur verder, maar nog complete stilte op MP.
Trouwens 'stofzuigertje' nieuw account proberen te maken, maar ook die is meteen geblokeerd, dus men checkt het ip-adres blijkbaar.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

BertDx schreef:Wij zijn inmiddels meer dan 24 uur verder, maar nog complete stilte op MP.
Trouwens 'stofzuigertje' nieuw account proberen te maken, maar ook die is meteen geblokeerd, dus men checkt het ip-adres blijkbaar.
Vreemde gang van zaken. Mijn MP account is 3 jaar geleden 1x zonder opgaaf van reden, geblokkeerd. Gewoon nieuwe aangemaakt. Lastig is wel dat je favorieten e.d., weg zijn.

Hartenheer

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Hartenheer »

account aanmaken met je incognito modes.
Dat wordt wel geaccepteerd, heb het namelijk ook een keer gehad.

BertDx
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2018 11:31

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door BertDx »

Dank 'hartenheer', ik ga het proberen!
Blijft trouwens geen stijl om zonder opgave van redenen een account te blokkeren en daarna niet meer te reageren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BertDx schreef:Dank 'hartenheer', ik ga het proberen!
Blijft trouwens geen stijl om zonder opgave van redenen een account te blokkeren en daarna niet meer te reageren.
Om na 48 uur te stellen dat ze niet reageren is beetje voorbarig. Je bent erg ongeduldig. Langer dan 5 werkdagen zou vreemd zijn maar 2 werkdagen valt nog wel mee.

beats
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2018 09:56

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door beats »

Eerste helft november kreeg ik plots een mail van Marktplaats dat mijn account geblokkeerd was vanwege frauduleus handelen. Men vroeg mij een aantal persoonlijke controle-vragen te beantwoorden, mijn ip-nummer op te geven etc. Daarop ontving ik wederom een e-mail van Marktplaats dat controle van mijn antwoorden er niet toe geleid heeft de blokkade van mijn account op te heffen. Ik begrijp er werkelijk niets van. Er heeft geen enkele transactie met of via dat account plaats gevonden. Er stond weliswaar een computer te koop maar die is simpelweg gezegd niet verkocht. Juist voor de blokkade heb ik Marktplaats betaald om dat product van bladzijde 10 terug naar pagina 1 te brengen. En dan volgt de blokkade van een account dat al jaren bestaat en als vertrouwd staat vermeld. Tot twee maal toe heb ik Marktplaats verzocht mij te vertellen waarom mijn account geblokkeerd is. Er volgt geen enkele reactie. En dat voelt niet goed. Dat totale gebrek aan informatie en de insinuatie dat met mijn account betalingen zouden zijn gebeurd die onder een wettelijke meldplicht vallen, voelt alsof ik als een crimineel word neergezet. Hier botsen de arrogantie van Marktplaats en de onmacht van een welwillende gebruiker tegen elkaar. Dus Marktplaats trek hieruit uw les en vang aan met transparante communicatie zodat uw klanten begrijpen waar u mee bezig bent. Ik ben zeer teleurgesteld. Ik kan mij niet eens verdedigen tegen de aantijgingen van Marktplaats, terwijl ik als eigenaar van het account toch moet weten wat er aan de hand is. Welke criminele activiteiten worden met mijn account gepleegd? Ik wil dat gewoon weten.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Mp is tegenwoordig een rare site aan het worden.. waar het vroeger een plaats was voor 2e hands spullen moet je je nu eerst een weg banen door de proffesionele bedrijven.
Tevens klopt ee niets van de waarderingen door koper en verkoper ( zie topic “waardering koper verkoper” ).. dus waar moet je nu op letten als je wilt ondekken of je met een betrouwbare partij zaken doet.
Wat ik zou doen is gewoon een nieuw account aanmaken via je telefoon ( op 4g) dan is je op van thuis er niet aan gekoppeld.
Contact opnemen met de particuliere “helpdesk” van marktplaats heeft geen enkele zin. Deze helpdesk is ook niet telefonisch te bereiken, wel de zakelijke helpdesk..
088-0082626.. die kan je ook eens proberen.

Ger1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2019 14:00

Re: Account geblokkeerd op Marktplaats

Ongelezen bericht door Ger1969 »

Mijn Account op Marktplaats is 2 jaar geleden ook geblokkeerd zonder reden. het verhaal is waarschijnlijk dat de verkoper nog geen geld van mij had ontvangen aan goederen die ik had gekocht. de meeste verkopers wachten eerst dat hun aankoopbedrag hebben ontvangen op hun rekening en dan de goederen laat opsturen naar de klant maar de verkoper had na een koopovereenkomst via berichten op marktplaats gelijk de goederen naar mij verzonden terwijl ik nog niet had betaald (wel van plan was de verkoper te betalen) en de verkoper zal waarschijnlijk te lang hebben gewacht op het aankoopbedrag en heb misschien marktplaats al ingeschakeld voor een oplichtingsmelding. (ik deed het geld overmaken nog op de ouderwetse manier (overschrijving met balpen) en dat duurt altijd wat langer dat het aankoopbedrag erop staat) en ontzettend stom ook van de verkoper om gelijk de goederen te versturen zonder betalingsontvangst. dat kan misschien de reden zijn geweest en ook het enige wat ik kan bedenken dat dat de reden is dat ik geblokt bent door marktplaats. kortom ik doet nooit meer zaken via Marktplaats. ik ben er klaar mee!!! ik hou er absoluut niet van dat ik gelijk voor oplichter wordt neergezet door marktplaats en zonder bericht van marktplaats zelf zomaar geblokkeerd te worden.

Gesloten