LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achtergrondgeluid onder gesproken tekst op tv

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kopstubber1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2019 12:12

Achtergrondgeluid onder gesproken tekst op tv

Ongelezen bericht door kopstubber1 »

Ook Radar begint nu met het hinderlijke "achtergrond" geluid onder de gesproken tekst. Waarom moet er bijvoorbeeld gekke klanken tijdens de uitleg van de verschillende soorten kwasten? Veel te hard zodat je het gesproken woord onmogelijk kunt horen? TV harder zetten helpt niet omdat dan het achtergrond geluid óók harder gaat.
Er zijn zoveel mensen met een lichte gehoorbeschadiging (ouderen maar ook jongeren!) die daardoor de tekst niet verstaan. Het is gewoon mensen met een handicap plagen en buitensluiten.
Ondertiteling is ook maar een halve oplossing omdat die achter loopt, of nog erger voorloopt. Soms staat er zelfs heel andere tekst onder van een ander programma! Gewone ondertiteling zoals bij buitenlandse programma's zou ook een oplossing zijn.
Wanneer beginnen jullie met mensen met oog problemen te pesten door het aanbrengen van grote zwarte stippen over het beeld heen?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2019 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Achtergrondgeluid onder gesproken tekst op tv

Ongelezen bericht door Duc »

Helemaal met je eens, heel irritant en scherp geluid, die achtergrond tonen, in mijn oren. Baal ervan dat heel veel programma’s hier gebruik van maken. Ik heb inderdaad een gehoorprobleem en die piep en suis in mijn oren is al meer dan genoeg daar hoeft geen achtergrond herrie bij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Achtergrondgeluid onder gesproken tekst op tv

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb er ook vaak last van, ook bijvoorbeeld tijdens een kort nieuws item of weerbericht. Dan is er maar een oplossing, andere zender zonder zoiets zoeken.

Gesloten