Afhandeling ABN AMRO bij overlijden vrouw

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
GeneClaessens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2021 09:20

Afhandeling ABN AMRO bij overlijden vrouw

Ongelezen bericht door GeneClaessens »

L.S.
Naar aanleiding van uw programma van afgelopen zondag inzake problemen voor nabestaanden met het afhandelen van bestaande rekeningen.
OP 11 maart j.l. heb ik bij de afdeling nabestaanden de melding gedaan van het overlijden van mijn vrouw die op twee maart is overleden. Mijn vrouw het twee rekeningen lopen waarbij ze niemand gemachtigd had. Nadat ik alle gegevens die nodig waren had doorgestuurd werd het wachten. Nu na 7 weken is het nog steeds niet geregeld. na inmiddels 7 keer telefonisch contact te hebben gehad krijg ik steeds te horen dat het KBO (?) nog moet uit zoeken of ik in aanmerking kom voor kwijtschelding van krediet (?)
Mijn vraag is nu, hoe verder?

m.v.g.
Gène Claessens.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling ABN AMRO bij overlijden vrouw

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gecondoleerd met het verlies van uw vrouw.

Staan die rekeningen van haar in het rood?

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling ABN AMRO bij overlijden vrouw

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer Claessens,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw. Het is logisch dat u juist nu wilt dat alles netjes en snel wordt afgehandeld.
Ik geef u graag meer uitleg over de situatie.

Wanneer een klant van ons komt te overlijden wordt er gekeken wat voor producten en diensten er bij ons lopen. Als blijkt dat er een lening / rood stand actief is op de rekening ten tijde van het overlijden, kan het openstaande bedrag mogelijk worden kwijtgescholden. Op die manier hoeven de nabestaanden hier niet voor op te draaien. Alleen voor het kwijtschelden van een openstaand bedrag moet er aan verschillende voorwaarden zijn voldaan. Denkt u hierbij aan het op tijd betalen van de termijnen of bijvoorbeeld niet meer rood staan dan de bank daadwerkelijk heeft toegestaan. Het uitzoeken of aan dit soort voorwaardes is voldaan neemt hoe vervelend ook wel de nodige tijd in beslag.

We kijken graag voor u na wat de huidige stand van zaken is. Om u hierbij op weg te helpen, ontvangen we graag een privébericht van u met daarin de volgende informatie;

- dossiernummer van de overlijdensmelding
- voorletters + achternaam van uw vrouw

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Gesloten