LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronden bij Albert Heijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Dat ik schijnbaar bij AH werk is geen reden om dat bedrijf hier te verdedigen. Het is ook niet zo dat er een afspraak is tussen AH en welke branchevereniging dan ook. Er zijn zoveel bedrijven die aangekondigd hebben te gaan afronden en ik meen me sterk te kunnen herinneren dat hier zelfs afspraken over gemaakt zijn met het ministerie van Economische Zaken! Maar goed, als jullie denken dat jullie gelijk hebben, krijg je van mij! Ik weet gelukkig voor mezelf dat ik het lekker beter weet en daar wil ik het (voorlopig ) maar bij laten.Doordrammer of niet!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor 2 snippen.

Aan Bot 321

Zeg hoor eens hier jongeman, géén suggesties hè!
Als taxichauffeur kom je nu eenmaal regelmatig bij sexhuizen en als je al wat langer in dat taxivak zit ga je tenslotte ook "de meisjes"leren kennen die daar werken..
Breng je weer eens een klant dan krijg je dit rare verhaal vanzelf wel te horen hoor!

Ach, en laat ook maar zitten.
In Amsterdam zeggen ze dat je makkelijker door een strontkar wordt overreden dan door de gouden koets.

't Is overigens wel gek!
De meerderheid van die kerels zijn wel getrouwd en hebben vaak ook kinderen.

Tsja, ieder zijn meug zei de boer........
En bovendien, ook moest ik vaak zuipschuiten halen uit café's en dat wil nog niet zeggen dat ook ik zoop is het wel?

Ughe,ughe,ughe, wat een stinkrook.
Bent u dat misschien die anderen zit te vergiftigen met die rotsigaret?

'k Bedoel maar.

En overigens voor de andere lezers;
Het feit dat er over dit soort zaken jurispudentie bestaat, onder andere voor een appel en een ei = zaak Valkenburg Kinkerstraat Amsterdam betekend dat een winkelier heel goed moet oppassen wat hij/zij in zijn reklame en etalage/winkelschap aanprijst!!

Proefzakken kattenvoer waar op de zakken "gratis"staat moet ook gratis geleverd worden, ongeacht wat er verder als "voorwaarden"omheen staat!! Want ook die voorwaarden zouden op het gratis pak vermeld moeten zijn.

Ach ja, 't Is voor sommigen wel erg moeilijk, vooral voor die eigenwijzen met weinig levenservaring en een non-interesse wat wetgeving en sociale rechten en plichten betreft.


Grootvader.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 24 Mrt 2007 00:50 door kanovaarder


--------------------------------------------------------------------------------

Voor 2 snippen.

Aan Bot 321

Zeg hoor eens hier jongeman, géén suggesties hè!
Eindelijk iemand die een 68 jarige op waarde
weet in te schatten.
Dank grootvader :wink:

Nataly
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nataly »

Zou het niet slimmer zijn om te pinnen als je bijvoorbeeld een bedrag van 0.59 eurocent moet betalen en contant betalen als het bedrag 0.62 cent zou zijn. Dan heb je een winst van 0.03 cent. :D
Dan is het helemaal in jouw voordeel.

Ik werk ook bij ALbert Heijn en toevallig was er vandaag een storing waardoor klanten 0.01 cent korting (en voor korte tijd zelf 10%) kregen op het totaal bedrag. En tot mijn verbazing is niemand teruggekomen om te vragen waar die korting vandaan komt. Dan hoor je ze niet klagen.

Nataly
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nataly »

Voor: willem de 16de

Ik begrijp wel dat je het lef heb om dat te doen.
Je kan wel met een reportageploeg aankomen maar niet alleen Albert Heijn wordt in het slechte daglicht gesteld maar ook jij.
Ik denk dan dat het voor jou nog erger in je nadeel zal werken dan AH zelf.
Ik denk dat jij de rest van je leven de bijnaam krijgt: de vent van die ene cent. :D

Elke dag worden er weer nieuws op tv uitgezonden waardoor dat ene nieuws over AH en die ene cent steeds meer en meer op de achtergrond komt te staan.
Maar de meeste zullen jouw gezicht niet vergeten en wat de mensen wel vergeten is dat gebeurtenis van AH over die ene cent.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door four-eyes »

Weet je wat ik gek vind? Dat AH het erop aan laat komen voor 1 cent. Zo ver moet je het als bedrijf toch niet laten komen: dat je een klant kwijt raakt voor 1 cent? Behoorlijk stom van AH. Ik heb mijn hele leven boodschappen gedaan bij AH en ik ben niet een van de jongsten. Na dit incident zijn ze me voorgoed kwijt.
Daar komt bij dat AH nu behoorlijk de straat over gaat. Kreeg net een bericht van de Nederlandsche Bank dat ze mijn klacht door hebben gestuurd naar Kassa van de Vara.
Wil AH dat allemaal? Ik kan daar met mijn verstand niet bij.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die apopie Hein toch.

aan Four-eyes,

Appie Hein doet tegenwoordig niet alleen raar met centen maar ook met het afwimpelen van garantie op producten zoals de telefoons die Appie wel verkoopt, als verkoper derhalve volledig verantwoordelijk is voor de goede werking van zo'n apparaat maar die er (probeert) zijn handen er van af te trekken als het op garantie aan komt.

Daarom kan die Appie die met zijn slagzin dat hij op de kleintjes zou letten gewoon verwachten dat wij hem extra op de huid gaan zitten als blijkt dat hij eerder op zijn eigen kleintjes dan op de kleintjes van de klant aan het letten is.

Nee, Appie is mij te slim.
Wel reklame maken maar datgene wat opeens goedkoper zou zijn niet in de schappen leggen gebeurt te vaak, zoals dit ook gebeurt bij de andere kleintjes zoals Het Kruidvat, de Praxis en dergelijke.

Ja, de consumenten mogen best; wat zeg ik? Moeten nog veel assertiver worden!!

♪♪ Zeg consumenten sluit de rijen♫♫

Grootvader

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Even reageren: Appie laat het natuurlijk helemaal niet van 1 cent afhangen, jullie doen nou net of er honderdduizenden klanten niet willen afronden en persé die ene cent terugwillen. Nou ,ik kan jullie gerustststellen, het is absoluut geen issue voor AH, en dat wij met z'n allen in staat zijn om pagina's vol te l*llen met 1 cent-onzin zegt misschien meer over ons dan over AH!
En dan die telefoongarantie: Om te voorkomen dat er ellenlange discussie ontstaan over kapotte telefoons, garantie en dergelijke heeft AH een oplossing die, in de praktijk, prima werkt!
AH wil graag leuke acties voeren met GSM's voor een leuke prijs. Echter, ook bij AH ontbreekt de technische kennis om klanten daarover goed voor te lichten. Ook het personeel achter de servicebalie heeft die kennis niet! Da's natuurlijk vreemd, verkoop ze dan niet! Daarom heeft AH ook de afspraak met de fabrikanten dat ALLE klachten over GSM's rechtstreeks door de fabrikant worden afgehandeld, onder supervisie van de leverancier, oftewel AH.
Ook heeft AH bepaalt dat klachten binnen drie weken dienen te zijn opgelost, lukt dat niet dan krijgt de klant zijn geld terug.
Ik weet dat dit niet de meest gebruikelijke oplossing is, maar deze keuze biedt wel de beste garantie op een snelle oplossing!

En de slogan dat AH op de kleintjes let wordt al jaren niet meer door AH gebruikt!
Kijk maar eens in je bonus-boekje: "het grote voordeel van AH".

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door SJZ »

Zoals wel vaker voor komt maken velen de denkfout dat pas bij de kassa er sprake is van een geldige overeenkomst.
En dat is niet juist.

Staat bij Appie een product geprijsd voor 59 cent dan is het op dat moment dat de klant het product uit het schap pakt sprake van een wettige overeenkomst.
Klopt sowieso niet, je hebt op school (of universiteit) toch wel geleerd dat een overeenkomst tot stand komt door aanbod (het product staat geprijsd in het schap) en aanvaarding (de klant pakt het product uit het schap), maar dat die aanvaarding ook de vertegenwoordiger van de verkopende partij (hier: de caissiere) bereikt moet hebben?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Dit topic kost meer aan stroomtikken als die ene cent.

Maar het is niet handig van de cassiere om zo stijf te handelen. Ik had gewoon 59 cent aangepakt. Klaar.

Nataly
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nataly »

Ja jeroentje271, de caissiere kan het wel aannemen maar wie krijgt daarna op z'n kop rarara de caissiere.
Als elke klant die ene cent niet betaald heeft de caissiere wel mooi een kassaverschil.
Bij zulke situaties moet niet de caissiere de schuld krijgen voor iets dat van bovenaf is bepaald.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

KASSAVERSCHIL???

Hallo, leg eens uit?

De Kassa scant het juiste bedrag = € 0,59 en maakt daar geheel zelfstandig € 0,60 van??
Ook als het maar één product is zoals die muesli?

Nou, als dat zo is dan zal IK wel gedwongen zijn om op de kleintjes te letten want dan gaat het schelen hoor met een volle kar en een kassa die al uit zichzelf aan het afronden slaat per artikel!!

Ik denk dat u de wereld volkomen op zijn kop zet en volledig ongefundeerd hier dingen gaat roepen waarvoor geen enkel bewijs van is.

Neemt u van mij maar aan dat een artikel voor € 0,59 geprijst in het schap ook door de kassa als € 0,59 wordt gezien en niet als 60 eurocent!!!

En dacht u nu heus dat de desbetreffende cassiere ervoor wordt aangesproken om in dat geval ZELF maar die ene cent als afronding te moeten betalen.

Als dat werkelijk zo is dan zou dit een zeer grote zaak zijn voor de vakbond!

Grootvader

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door caruso »

Alleen wordt het TOTAALbedrag wel aan de kassa afgerond!
Amen!

Nataly
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:47

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nataly »

OOh wat zijn wij slim.
Denk je nou echt dat als je tien artikelen koopt dat het systeem elk artikel afzonderlijk afgerond wordt, nou nee.
Als je 10 muesli pakken voor 0.59 eurocent koopt wordt er uiteraard 10 keer 0.59 eurocent aangeslagen. Vandaaruit wordt het totaalbedrag naar boven of naar beneden afgerond. Dit gebeurd allemaal door het systeem zelf. ALs de caissiere 0.59 aanslaat accepteerd het systeem het niet. En als de caissiere nou elke keer doet alsof ze die 0.60 cent wel ontvangen heeft dan ontstaat er een verschil GROOTVADER.
Hoop dat het nu duidelijk is.
Ik denk dat als het naar de vakbond gaat vele klanten die ene cent terug meoten betalen aan AH.
Als men 0.01 cent meer moet betalen wordt er gezeurd en als men 0.01 cent minder moet betalen houd men dr mond.
Het is neit om AH te verdedigen maar wees eens realistisch, ik denk dat AH een zeurende klant om die ene cent liever kwijt dan rijk is geloof mij nou maar.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Albert Hein (vervolg op afronden)

Een e-mail naar Appie's hoofdkantoor;

Amsterdam,27 maart 2007

Er is op dit ogenblik een heftige diskussie gaande over het afronden van de prijs van een product bij de AH-kassa.
1 product kopen,prijs € 0,59, betaal € 0,59. Men beweert dat ik dan toch € 0,60 zou moeten afrekenen ondanks dat Albert dit product in het schap zet voor € 0,59. Wordt ik in de boeien geslagen als ik toch met € 0,59 wil afrekenen?
Of krijgt uw cassiere straf als zij alleen maar die € 0,59 accepteerd??
------------------------------------
Wij wachten dus af

Grootvader

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bot321 »

kanovaarder

Geplaatst op 27 Mrt 2007 21:41 door kanovaarder


--------------------------------------------------------------------------------

Albert Hein (vervolg op afronden)

Een e-mail naar Appie's hoofdkantoor;

Amsterdam,27 maart 2007

Er is op dit ogenblik een heftige diskussie gaande over het afronden van de prijs van een product bij de AH-kassa.
1 product kopen,prijs € 0,59, betaal € 0,59. Men beweert dat ik dan toch € 0,60 zou moeten afrekenen ondanks dat Albert dit product in het schap zet voor € 0,59. Wordt ik in de boeien geslagen als ik toch met € 0,59 wil afrekenen?
Of krijgt uw cassiere straf als zij alleen maar die € 0,59 accepteerd??
------------------------------------
Wij wachten dus af

Grootvader


Kijk zo horen we het eigenlijk allemaal te doen.
Geen welles nietes of eindeloze discussies maar
gewoon vragen aan de desbetreffende.
Petje af Grootvader.Ik wacht mee. :D

paulanita
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:05

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door paulanita »

Voor afronden met centen is wel wettelijk een regeling getroffen,de winkelier is wel verplicht dit bij de ingang en bij de kassa te melden,en daar diend de klant en de cassiere zich aan te houden.
Indien de afronding nergens gemeld staat,heb je wel degelijk recht op je € 0,01.Deze gegevens kun je terug vinden op de site eurobankbiljetten en munten of op www.dnb.nl
En dan vind ik dit eide discussie.
Paul.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bot321 »

Afronding eurocent
Wanneer u bij de kassa met contant geld afrekent, mag de winkelier het bedrag afronden op een veelvoud van 5 eurocent. De winkelier moet wel duidelijk aangeven met een sticker op de pui en bij de kassa dat er wordt afgerond. Deze maatregel vergroot het betaalgemak en dringt de kosten van ons betalingsverkeer terug. Het afronden geldt niet voor betalingen met pinpas of chipknip.

Munten van 1 en 2 eurocent niet afgeschaft
De munten van 1 en 2 eurocent worden niet afgeschaft, u kunt er gewoon mee blijven betalen. Maar omdat er steeds minder vraag naar de 1 en 2 eurocent zal zijn, komen er op den duur minder eurocenten in omloop. Behalve Finland is Nederland het enige euroland dat afrondt. In Finland is afronden wettelijk verplicht. In Nederland mag een winkelier zelf bepalen of hij afrondt.

Afronden leidt niet tot hogere prijzen
Afronden gebeurt over het totaalbedrag dat contant wordt afgerekend. Als het eindbedrag op 1 of 2 cent uitkomt, wordt het naar beneden afgerond. Als het eindbedrag op 3 of 4 eindigt, wordt het naar boven afgerond. Hetzelfde geldt voor eindbedragen die eindigen op 6 of 7 cent (afronden naar beneden) of op 8 of 9 cent (afronden naar boven). Uit onderzoek blijkt dat er evenveel kans is dat een bedrag naar beneden of naar boven wordt afgerond. Afronden leidt dus niet tot hogere prijzen.
Heb het ff gecopieerd hoeven we dus niet te zoeken.
Dus het eindbedrag mag afgerond worden mits aangegeven.

paulanita
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:05

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door paulanita »

Dat zei ik toch,hopelijk inderdaad nu einde discussie.
paulanita

Toolboy

Re: Afronden bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben slecht ziende ,en wordt door de winkel geloodst door een vriendelijke werknemer die alle boodschappen voor mij pakt en ze in het karretje doet ,edoch de vriendelijke werknemer van de super verteld niet dat alles wordt afgerondt.

Wat nu

Gesloten