Airmiles gestolen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rd.klasens
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 13:41

Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door rd.klasens »

Zojuist zijn al onze airmiles overgeboekt naar een vreemde. Ene A.C. van der Linden.
Kans is groot dat het via een hack etc is gebeurt.

Iemand hier ervaring mee en een manier om het toch terug te krijgen?

Is wel niet veel airmiles maar we hadden er graag zelf leuke dingen mee willen doen.

kuklos
Berichten: 9740
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb je al contact opgenomen met de organisatie achter de airmiles?

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rd.klasens schreef:
26 feb 2021 17:02
Zojuist zijn al onze airmiles overgeboekt naar een vreemde. Ene A.C. van der Linden.
Kans is groot dat het via een hack etc is gebeurt.

Iemand hier ervaring mee en een manier om het toch terug te krijgen?

Is wel niet veel airmiles maar we hadden er graag zelf leuke dingen mee willen doen.
Bij mij wordt iedere maand bijna de helft van mijn salaris afgeroomd, daarna nog een keer als ik produkten aanschaf.
Ene M. Rutte. Weet niet of het een hack etc is maar ik had er ook liever leuke dingen mee willen doen.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door BL2 »

Soms in een phising mail op een link geklikt. Want hoe komen ze aan je inlog gegevens.

Verdwenen Airmiles worden overigens nooit vergoed.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
26 feb 2021 17:18

Bij mij wordt iedere maand bijna de helft van mijn salaris afgeroomd, daarna nog een keer als ik produkten aanschaf.
Ene M. Rutte. Weet niet of het een hack etc is maar ik had er ook liever leuke dingen mee willen doen.
Goh dus u sponsort Rutte persoonlijk?
Ik zal u wat verklappen. Als je straks misschien een andere premier komt blijft u precies hetzelfde of gaat misschien wel meer betalen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
26 feb 2021 17:18
rd.klasens schreef:
26 feb 2021 17:02
Zojuist zijn al onze airmiles overgeboekt naar een vreemde. Ene A.C. van der Linden.
Kans is groot dat het via een hack etc is gebeurt.

Iemand hier ervaring mee en een manier om het toch terug te krijgen?

Is wel niet veel airmiles maar we hadden er graag zelf leuke dingen mee willen doen.
Bij mij wordt iedere maand bijna de helft van mijn salaris afgeroomd, daarna nog een keer als ik produkten aanschaf.
Ene M. Rutte. Weet niet of het een hack etc is maar ik had er ook liever leuke dingen mee willen doen.
Zonder die hack zou je eerst door een wildernis moeten ploegen voordat je iets leuks kunt gaan doen. Of had je helemaal niets leuks kunnen gaan doen omdat je zonder opleiding alle tijd nodig had gehad om je eten bij elkaar te scharrelen. Of was je al op je 20e overleden omdat er geen zorg was. Etc. etc. etc.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Kort gezegd, Airmiles is een waarde papier. Doe aangifte bij politie en maak melding bij je rechtsbijstandverzekering.

Tevens, iemand weet (zeer vermoedelijk) jouw wachtwoord. Ga onmiddellijk alle wachtwoorden van alle websites veranderen, om meer schade te verkomen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@seinhuis

Wat hebt u toch met rechtsbijstandverzekeringen?

yvonneleenders
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2021 13:34

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door yvonneleenders »

Bij mij is nu exact hetzelfde gebeurd. 3200 airmiles lang voor gespaard en foetsie. Overgeboekt naar ene : Hilke. Nooit van gehoord en mijn account is naar mijn idee echt veilig verder. Airmiles stuurt me dezelfde mail als hieronder is weergegeven. Hebt u aangifte gedaan zoals Airmiles voorstelt?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lady1234 schreef:
27 feb 2021 16:38
@seinhuis

Wat hebt u toch met rechtsbijstandverzekeringen?
Zogauw er een dader bekend is kan de rechtsbijstandverzekering het "waarde" bij deze persoon terug eisen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een airmile is één cent waard.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
08 jul 2021 16:21
Lady1234 schreef:
27 feb 2021 16:38
@seinhuis Wat hebt u toch met rechtsbijstandverzekeringen?
Zogauw er een dader bekend is kan de rechtsbijstandverzekering het "waarde" bij deze persoon terug eisen.
Ik vraag me ten zeerste af of dit op een RBV-polis gedekt is. En dan nog: de kans dat er een dader bekend wordt is al niet groot, en de kans dat er dan iets te halen is nog kleiner. In dat opzicht is je advies een redelijk loze huls.

Als er al een dekking van een RBV is, zou je winst er hooguit in kunnen zitten dat ze je de schade terugbetalen, en niet in jouw verwachting dat ze het gaan terugvorderen.

yvonneleenders
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2021 13:34

Re: Airmiles gestolen

Ongelezen bericht door yvonneleenders »

Update: inmiddels heb ik zelf toch aangifte gedaan. Zal natuurlijk niet onderzocht worden als niemand aangifte doet, maar het zou mooi zijn als er eens goed naar gekeken wordt want google leert toch dat Radar hier ooit al eens een groot topic over heeft gemaakt en het lijkt nu weer opnieuw te gebeuren op grotere schaal. Iemand vindt het blijkbaar nodig om spaarpunten over te boeken naar vreemde accounts. Zou mooi zijn als Airmiles eens onderzoek deed naar hoe dit kan.

Gesloten