LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gioiatisha
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2016 17:43

Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door gioiatisha »

DE KLACHT
Onderwerp : Beschuldigd van diefstal bij recycling concept.
Tegenover AH in de Hagastraat te Schiedam is gevestigd de flesinname. Sinds kort ook 3 recycling concepten : textiel- schoenen- elektrische apparaten. Tevens een leuke ruilkast. Iedere klant of bezoeker, deponeert eens wat in die kast en neemt wat mee. Zo gaat het eigenlijk ook al enige tijd met de andere bakken. Deze bakken staan open en men kan vrijwillig afstand doen van kleding enz. Soms staat er weleens een koffiezetapparaat naast de bak, zodat een ander hiervan nog gebruik kan maken. Een echte kerstgedachte en hopelijk een gedachte voor het hele jaar : Delen met elkaar wat de ander niet meer gebruikt , neemt een ander weer mee. Vandaag werd ik aangesproken op het feit dat ik wat kleding uit de textielbak nam. Een medewerker sprak mij aan, dat ik dit niet mocht doen. Ik zei toen: haalt u maar de manager, dan gaan we in discussie. Toen de manager, kwam werd ik beschuldigd van diefstal. Ook vertelde de manager van dit filiaal in Schiedam Zuid, dat hij camerabeelden van de diefstal had. Ook vertelde hij dat hij aangifte ging doen van diefstal, "Dit is mijn concept van recycling "vervolgde hij, zonder ook maar even te luisteren naar mijn verhaal. Ik zei toen : "dit is wel een fijne kerstgedachte die U uitdraagt" Dan kunt u de hele dag hier wel mensen blijven aanspreken en aangiftes blijven doen".
Toen ik aangaf dit met AH Nederland te zullen opnemen, reageerde de man : "Daar heb ik niets mee van doen ,dit is mijn winkel "Verder gaf ik aan, dat hij dan beter een bordje kan plaatsen dat het niet toegestaan is uit de bakken iets te ruilen of te recyclen. Want recycling betekent volgens mij : hergebruik. Bovendien hangen er in die voor het publiek openbaar toegankelijke ruimte geen bordjes dat er cameratoezicht is. Dat is volgens mij ook verplicht, daar het concept niet IN DE WINKEL is gesitueerd. Toen ik wegreed in mijn auto, maakte de manager nog een beweging met zijn telefoon en vermoedelijk heeft hij ook nog mijn kenteken gekiekt. Uiteraard kon ik dat niet goed zien. Kortom: 26 jaar lang ben ik vaste klant geweest en dan word je als een crimineel behandeld,.. gezellig winkelen op deze manier ?
DE OPLOSSING
Zowiezo excuses van dit onacceptabele gedrag, en duidelijkheid bieden voor klanten wat "zijn "recycling project inhoudt.En misschien bordjes plaatsen: verboden te hergebruiken voor klanten.?

gioiatisha
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2016 17:43

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door gioiatisha »

Vanmiddag kreeg ik eigenlijk nu pas een reactie van AH ( denk ook door de feestdagen ) Goedemiddag mevrouw [Naam verwijderd door de moderator],

Ik begrijp dat u werd aangesproken op het feit dat u wat kleding meenam uit de textielbak door een medewerker. Vervolgens werd de manager van de winkel Hagastraat 1 in Schiedam erbij gehaald op uw verzoek. U geeft aan dat hij u beschuldigde van diefstal.

Vanuit mijn positie kan ik niet beoordelen hoe het gesprek tussen u en de supermarktmanager de heer [Naam verwijderd door de moderator]. Hij is eveneens eigenaar van de winkel. Voor een verdere afhandeling van uw klacht verzoek ik u zich tot hem te richten.

Met vriendelijke groet,
[Naam verwijderd door de moderator]
Medewerker Albert Heijn klantenservice
FTIYYY
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar het is toch ook niet de bedoeling dat iemand spullen uit die afvalbakken gaat halen?
Hier zijn de kledingbakken bij het winkelcentrum juist weggehaald omdat mensen er in zaten te graaien.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door Brahms »

Volgens mij zijn die bakken voor overtollige kleding, schoenen enz. bedoelt om spullen in te doen, welke dan door de initiatiefnemer/ eigenaar van de bak verder verwerkt / verkocht worden. Die bakken zijn geen ruilbeurs waarin iedereen maar wat stopt en uithaald naar eigen inzicht.
Als die bakken zijn geplaatst door AH dan worden de ingeworpen spullen eigendom van AH.

Dus geef AH groot gelijk dat ze hier tegen optreden !
Laatst gewijzigd door Brahms op 03 jan 2018 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

gioiatisha
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2016 17:43

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door gioiatisha »

ik heb helaas tot op heden geen reactie gekregen van Dhr [naam verwijderd door de moderator]. Het is mij als mens niet duidelijk hoe het concept aldaar nu in elkaar steekt . Eventueel ben ik bereid de kleding terug te geven in de bakken .
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door crazyme »

U wordt gevraagd de spullen niet mee te nemen.

Vanaf dat punt kunt u zich alles zelf aanrekenen. Een normale reactie zou zijn : jezelf excuseren voor het misverstand en de spullen terugleggen.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brahms schreef:Volgens mij zijn die bakken voor overtollige kleding, schoenen enz. bedoelt om spullen in te doen, welke dan door de initiatiefnemer/ eigenaar van de bak verder verwerkt / verkocht worden. Die bakken zijn geen ruilbeurs waarin iedereen maar wat stopt en uithaald naar eigen inzicht.
Als die bakken zijn geplaatst door AH dan worden de ingeworpen spullen eigendom van AH.

Dus geef AH groot gelijk dat ze hier tegen optreden !
Helemaal mee eens. Ik vind het ook nog behoorlijk onfatsoenlijk om de namen van de managers op een openbaar forum te zetten. Dat deze 2 met elkarbevriend zijn staat hier volgens mij helemaal buiten heeft helemaal niets met elkaar te maken.
TS mag blij zijn dat de filiaalhouder de politie niet heeft ingeschakeld

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door witte angora »

gioiatisha schreef:DE KLACHT
Onderwerp : Beschuldigd van diefstal bij recycling concept.
Tegenover AH in de Hagastraat te Schiedam is gevestigd de flesinname. Sinds kort ook 3 recycling concepten : textiel- schoenen- elektrische apparaten. Tevens een leuke ruilkast. Iedere klant of bezoeker, deponeert eens wat in die kast en neemt wat mee. Zo gaat het eigenlijk ook al enige tijd met de andere bakken. Deze bakken staan open en men kan vrijwillig afstand doen van kleding enz.
Dit begrijp ik dus niet. Is het officieel beleid dat mensen kleding en dergelijke uit de bakken mogen halen? Staat dit op een bordje aangegeven? Of is dit sinds enige tijd 'vanzelf' zo ontstaan? Hoeveel mensen halen kleding uit die bakken? Of ben je de enige?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door mahadma »

Zelf iets fout doen en dan klagen dat er geen bordjes hangen mbt camera's. Beetje dubbel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
gioiatisha schreef:DE KLACHT
Onderwerp : Beschuldigd van diefstal bij recycling concept.
Tegenover AH in de Hagastraat te Schiedam is gevestigd de flesinname. Sinds kort ook 3 recycling concepten : textiel- schoenen- elektrische apparaten. Tevens een leuke ruilkast Iedere klant of bezoeker, deponeert eens wat in die kast en neemt wat mee. Zo gaat het eigenlijk ook al enige tijd met de andere bakken. Deze bakken staan open en men kan vrijwillig afstand doen van kleding enz.
Dit begrijp ik dus niet. Is het officieel beleid dat mensen kleding en dergelijke uit de bakken mogen halen? Staat dit op een bordje aangegeven? Of is dit sinds enige tijd 'vanzelf' zo ontstaan? Hoeveel mensen halen kleding uit die bakken? Of ben je de enige?
Deze vragen kwamen ook bij mij op .....
Maar een ruilkast is een open kast stel ik me zo voor. En wat anders dan die kledingbakken met zo.n klep.
En ja dan mag je er zelf wat in leggen en ook iets voor jezelf uithalen lijkt mij dan ook , toch?
U schrijft immers : 3 recycling concepten ...... tevens een leuke ruilkast , of is die ruilkast alleen voor overtollige huisraad?
Wat is het nu?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zij die kledingbakken van AH? Alle kledingbakken die ik ken zijn van of voor goede doelen organisaties en het is zeker niet de bedoeling van een ruilbeurs. En als er daarnaast nog een ruilkast is, spreekt het voor zich dat niet de kledingbak daar voor is.
Ik zie daar tegenover AH overigens helemaal geen bakken staan.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 03 jan 2018 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door Brahms »

gioiatisha schreef:helaas via Facebook zag ik dat de REgio manager Dhr Kriekaard bevriend is met Dhr van Breugelen de manager in het betrokken filiaal. ik heb helaas tot op heden geen reactie gekregen van Dhr Kriekaard.
Bevriend of collega's, wat gaat jou en half Nederland dat allemaal aan. Waarom "helaas" ?
Prima om als collega's ook vrienden / bekenden te zijn.

Ga morgen naar het betreffende AH filiaal, bied een mooie bos bloemen en excuses aan. Stop de "geleende" kleding terug in de container en haal voortaan je kleding op die plekken welke daarvoor zijn, bij de kringloop of nog beter, gewoon in de winkel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door moederslink »

gioiatisha schreef:helaas via Facebook zag ik dat de REgio manager Dhr Kriekaard bevriend is met Dhr van Breugelen de manager in het betrokken filiaal. ik heb helaas tot op heden geen reactie gekregen van Dhr Kriekaard. Het is mij als mens niet duidelijk hoe het concept aldaar nu in elkaar steekt . Eventueel ben ik bereid de kleding terug te geven in de bakken .
Namen noemen is not done en of ze bevriend zijn doet niet ter zake.
En ja ga maar eens praten met die man, hoe het nu zit en wat de bedoeling is en wat dan wel het concept is.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Die beschuldiging van diefstal is volkomen terecht! Je hebt er alleen maar iets in te stoppen, NIET iets uit te halen.

stofzuigertje

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Brahms schreef:
gioiatisha schreef:
Ga morgen naar het betreffende AH filiaal, bied een mooie bos bloemen en excuses aan. Stop de "geleende" kleding terug in de container en haal voortaan je kleding op die plekken welke daarvoor zijn, bij de kringloop of nog beter, gewoon in de winkel.
Gezien deze ervaring zal die leidinggevende wel een 2e hands graf krans krijgen van plaatselijke kerkhof????? :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:Die beschuldiging van diefstal is volkomen terecht! Je hebt er alleen maar iets in te stoppen, NIET iets uit te halen.
Als het een ruilkast is mag je ruilen, toch? :wink:
Daarom mijn vraag ook : hoe zit dat daar precies dan?
Een bak met klep of open ruil kast?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door olaf79 »

ZeerPrivé schreef:Die beschuldiging van diefstal is volkomen terecht! Je hebt er alleen maar iets in te stoppen, NIET iets uit te halen.
Of de beschuldiging van diefstal stand houdt is nog maar de vraag. Voor diefstal moet je het oogmerk gehad hebben iets wederrechtelijk toe te eigenen. Aangezien het TS niet duidelijk was dat de bak met kleding alleen inzamelpunt is en geen ruilpunt is er geen sprake van een oogmerk. De vraag is nu of TS dit wel duidelijk had moeten zijn. Hiervan is alleen sprake als dit voldoende wordt gecommuniceerd. De ruilkast is immers ook bedoelt om te ruilen en niet slechts in te zamelen. Tevens, als meer mensen "kleding ruilen" is de bedoeling dus niet erg duidelijk. Er is dan geen sprake van een oogmerk en dus geen diefstal.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus als ik een mooie plantenbak op straat zie staan, dan kan ik die ook zomaar meenemen, omdat niet gecommuniceerd wordt dat ik die bak niet mag meenemen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door crazyme »

Het doel van die kast/kist is helemaal niet relevant. Hem werd door het personeel uitgelegd dat het niet de bedoeling was om spullen mee te nemen.

En dat moet voldoende zijn.

Alle trammelant er na kwam door het handelen van de klant

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Albert Heijn Schiedam beschuldigt mij van diefstal

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:Dus als ik een mooie plantenbak op straat zie staan, dan kan ik die ook zomaar meenemen, omdat niet gecommuniceerd wordt dat ik die bak niet mag meenemen?
Wat een kromme, rare vergelijking. Het betreft hier een recyclepunt waarbij het kennelijk de bedoeling is dat je afgedankte spullen achter laat zodat een ander daar nog plezier aan kan beleven. Er staat een ruilkast waarbij spullen erin stoppen betekent dat je er ook spullen uit mag halen. TS kan al dan niet terecht gedacht hebben dat dat ook voor de kleding bak geldt.

Gesloten