Aldi past prijzen aan met een stift?!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vaketra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:31

Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Vaketra »

Gekocht 200 gram rundertartaar bij de Aldi (Hellevoetsluis), op de verpakking staat met viltstift een prijs van €2.49, de originele prijs is doorgehaald/zwart gemaakt. Deze doorgehaalde prijs toont €2.19 een verschil van 0.30 cent duurder. Ik heb wel vaker met viltstift vermelde prijzen gezien maar er nooit op gelet. Betekent dat Aldi de prijzen aanpast nadat de verpakking de vleesverwerker verlaat.

M.i. is dit niet correct.

M.vr.gr.

R van Kempen

[beschuldiging in titel gewijzigd door moderatie]

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aldi mag de verkoopprijzen zelf vaststellen. De (verhoogde) prijs op het product is duidelijk en ik neem aan dat die correct is afgerekend; dan is er geen sprake van bedrog.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dus Aldi zet met dikke zwarte stift duidelijk een prijs van €2,49 op de verpakking en rekent ook met u €2,49 af voor dit product.

Wat is daar bedrog aan?
U heeft precies de prijs betaald waarvoor het artikel in de winkel werd aangeprezen. Helemaal duidelijk dus!

Dat het product eerder een andere prijs had, is voor u niet van belang. U koos uit vrije wil voor het product toen het voor €2,49 werd aangeprezen en blijkbaar vond u dat een schappelijk bedrag.

Mag ik u adviseren om uw bericht aan te passen en uw excuses aan Aldi aan te bieden? Door Aldi hier in het openbaar valselijk te beschuldigen pleegt u namelijk een misdrijf!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dit is toegestaan. Hun rekenen een prijs en jij bent mee akkoord gegaan bij de koop.

Helaas wordt alles duurder.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Vaketra schreef:
11 mei 2022 19:46

M.i. is dit niet correct.
Op basis waarvan denk je dat dit niet correct is?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u hebt afgerekend wat er op de verpakking staat, dat is mooi. Ik koop op vakantie regelmatig zakken met chocolademelk en daar strepen ze de voorgedrukte prijs niet door, maar betaal elk jaar wel een keer een verhoging omdat de prijzen aangepast zijn, maar de verpakking nog niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Niet kopen als je het te duur vindt, of denkt dat je bedrogen wordt.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb mijn prachtige carrière lang geleden begonnen bij Albert Heijn. Mede dankzij mij is dit bedrijf zo groot geworden. Een van mijn mooie taken was de prijs stickers van verpakkingen halen en met mijn averytang nieuwe erop bevestigen (uiteraard hoger). Het is dus een oude gang van zaken en helaas geen oplichting.

Quindor
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2015 11:46

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Quindor »

Niks uit dit bericht laat blijken dat hier sprake is van bedrog. Als Aldi morgen beslist dat diezelfde rundertartaar per 200 gram verpakking € 20,- kost, is dat nog steeds geen bedrog. Commerciële bedrijven mogen uiteraard (en gelukkig) zelf hun prijzen bepalen. Het is aan de consument om te beslissen of deze prijs het waard is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door sjohie »

J. Deltoer schreef:
12 mei 2022 22:52
Ik heb mijn prachtige carrière lang geleden begonnen bij Albert Heijn. Mede dankzij mij is dit bedrijf zo groot geworden. Een van mijn mooie taken was de prijs stickers van verpakkingen halen en met mijn averytang nieuwe erop bevestigen (uiteraard hoger). Het is dus een oude gang van zaken en helaas geen oplichting.
Toen ik er ging werken in vorige millennium was die tang nét zo goed als uitgefaseerd. Wat ik altijd wonderlijk vond, was dat klanten, als ze je zagen afprijzen, met droge ogen mij een verpakking biefstuk met nog plenty houdbaarheid in de handen schoven, en zeiden, "prijs deze ook even af voor me". Of probeerden die stickers die we toen hadden, over te plakken op andere producten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door mahadma »

U schrijft: Betekent dat Aldi de prijzen aanpast nadat de verpakking de vleesverwerker verlaat.

U koopt voor een andere prijs van de aldi als de aldi van de vleesverwerker. Er staat een barcode op (meestal), maar als de prijs gewijzigd is en per stift veranderd wordt zie ik geen juridisch verbod/overtreding.

U schrijft verder: M.i. is dit niet correct.

U ziet dit fout.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Aldi past prijzen aan met een stift?!

Ongelezen bericht door Jablan »

De Aldi-viltstift kan ook een reparatie van een fout in de printer zijn. Er had 2,49 moeten staan, maar de linkerhelft van de 4 is niet of vaag afgedrukt en dan hou je een 1 over.

Plaats reactie