LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

Met de regelmaat van de klok heb ik problemen, vertraging, vermissing, en schade door die klungels van DHL Parcel.

1) Pakket drie weken vermist, onnavolgbaar, en dan toch nog alsnog bezorgd.

2) Pakket vermist ( GESTOLEN DOOR DE DHL MEDEWERKER DUS ), en nooit weer gezien.
Er werd hiervoor een klacht en claim ingediend, en die werd "beloond" met een schadevergoeding van ongeveer 6 euro.
Schadebedrag : 90 euro.
Dit is de procedure die DHL Parcel al snel aanbiedt. Als het een beetje langer duurt dan een paar dagen, het te bewerkelijk wordt om uit te zoeken, en de zending niet was verzekerd bij DHL, dan calculeert DHL dat het waarschijnlijk voordeliger is om de claim te honoreren met een paar euro fooi dan te gaan uitzoeken wie er verantwoordelijk is voor de vermissing (DIEFSTAL ….) . Een paar euro per kilo restitutie en Hoppa, klaar is Kees.

3) Deze maand weer een vermissing van een internationale zending. Was DHL Parcel maar wel van business NAAR business adressen. Dit keer met ernstige schade van duizenden euro. Nu al ruim drie weken vertraging, een boze klant die al eerder werd benadeeld door toedoen van DHL, en ergens halverwege in een sorteercentrum in Duitsland blijkt het pakket niet meer traceerbaar. DHL Parcel verwijst terug naar de afzender die ook niets weet te melden, want er is aldaar niets verkeerd gegaan. Intussen ben ik wel drie weken aan het bellen en mailen met zo ongeveer alle DHL afdelingen (Express, Parcel, Global Forwarding) in binnen- en buitenland, die echter geen van allen iets kunnen uitrichten.

Wat een verschrikkelijke ballentent is dat geworden die DHL. Roep het nog maar eens in koor :

DHL Parcel – Excellence. Simply delivered.
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 10 okt 2019 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gestolen? U beweert nogal wat.

TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

Als een pakket langs tientallen scanners gaat, en na vijf scans niet meer is terug te vinden, wat zou er dan mee zijn gebeurd ?

Denk je dat DHL die in een magazijn opspaart, of wellicht bij de vuilstort aflevert ?

Het zal ergens zijn gebleven, en niet meer bij DHL zijn achtergebleven. Dan blijven er maar weinig mogelijkheden over ...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo te zien gaan uw posts vanaf maart 2018 tot nu toe alleen maar over die verschrikkelijke ballentent DHL .
Misschien zo langzamerhand tijd om voor een andere vervoerder te kiezen?
Diefstal is overal mogelijk , ook bij DHL dus , maar er is geen enkel bewijs.
Dat neemt niet weg dat het ook voor u ongelooflijk vervelend is.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 okt 2019 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

De klachten over DHL zullen pas verdwijnen wanneer ze fatsoenlijk gaan presteren.

En of het diefstal is of niet maakt ook niet zo veel uit. Het laten verdwijnen zonder verklaring staat daarmee gelijk.
Het is ongeacht de onderliggende oorzaken nodig dat DHL het gaat oplossen, en de ongelukken voortaan worden vermeden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben nog nooit een pakje kwijtgeraakt wat door DHL bezorgd zou worden,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ballentent

1) Kermisattractie 2) Kermistent 3) Kermisvermaak 4) Kroeg met corpsleden 5) Ongezellig café 6) Uitgaansgelegenheid met bekakte sfeer

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Cro »

TheWinnerTakesItAll schreef:
10 okt 2019 23:25
De klachten over DHL zullen pas verdwijnen wanneer ze fatsoenlijk gaan presteren.

En of het diefstal is of niet maakt ook niet zo veel uit. Het laten verdwijnen zonder verklaring staat daarmee gelijk.
Het is ongeacht de onderliggende oorzaken nodig dat DHL het gaat oplossen, en de ongelukken voortaan worden vermeden.
Maar waarom blijf je verzenden via DHL als dit schijnbaar iedere keer zulke problemen geeft..

Verder zou het fijn zijn als je wat bewijs zou leveren voor de diefstal claims. En nee, vermissing en diefstal zijn niet gelijk, verre van zelfs. 2 totaal verschillende zaken.

Mocht je niet de verzender zijn maar de ontvanger, waarom maak je je zo druk. Leg het probleem bij de verzender neer, die verantwoordelijk voor de verzending tot het bij de koper aangekomen is. Het is vrij ongebruikelijk dat de ontvanger zich bezighoud met de pakketbezorger. Laat de verzender dan lekker doen, dat is ook de partij die contractueel rechten heeft bij het verzendbedrijf, de ontvanger heeft dat niet.
Laatst gewijzigd door Cro op 11 okt 2019 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door mh73 »

Zowel van binnen Nederland als vanuit het buitenland: ook ik heb tot nu toe alles ontvangen met DHL. Die ene keer dat het niet helemaal goed ging (lag ook deels aan mij, track en trace niet goed in de gaten gehouden), contact gezocht met DHL, kon ik het op het depot afhalen waar het zelfs al netjes naast de balie voor me klaar stond.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door berndv »

Wij verzenden zo'n 100 pakketten per week waarvan denk ik op dit moment, het wisselt, maar de afgelopen week ging 80% via DHL. Niet alles gaat via DHL omdat DHL hier rond 14.00 komt afhalen en wij bestellingen tot 17.00 accepteren. Nagenoeg alle pakketten zijn B2B pakketten, een enkele zending is B2C. Het afgelopen jaar zijn er toch wel 2 pakketten zoekgeraakt. Dat is dus 2 pakketten op nu zo'n 3500 zendingen. 0,06% dus.

Ja er is wel eens vertraging, dan doet een zending een dag langer over de uitlevering. Afgelopen week zijn al onze zendingen op het depot blijven staan. Ja, dan doen ze er een dag langer over. Vervelend? Ja, het wekt wat irritatie van de klanten, maar goed, ze mogen 48 uur doen over de daadwerkelijke uitlevering, dus dit kan gebeuren.

Ik lees zo tussen de regels door dat u de ontvanger bent en de pakketten zakelijk ontvangt. Dus u heeft een bedrijf of bent werknemer, mag ik vragen of er bij uw bedrijf nooit iets mis gaat?

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Overal worden fouten gemaakt en gezien het aantal schakels die stuk voor stuk qua verdiensten/tijdsdruk tot het randje toe uitgeknepen worden kun je er ook wel op wachten.
Meestal gaat het hier goed maar de laatste tijd eigenliijk met de meeste verzenders wel een keer ellende gehad (miscommunicatie, slechte bereikaarheid helpdesk, schade door lomp vervoer enz.)
Voor zeer dure / kwetsbare zaken denk ik er inmiddels wel drie keer over na om (als particulier) gebruik te maken van een verzender en als het dan toch moet dan moet een pakket verpakt zijn alsof het een kernramp kan overleven.
Waar je specifiek op bedacht moet zijn is dat bij een aantal de uitzoektijd langer is dat de tijd dat het pakket in het depot (bij een aantal al max een week) ligt en van de melding we hebben het getraceerd echter wel weer retour gestuurd wordt je ook niet vroijker......

TheWinnerTakesItAll
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door TheWinnerTakesItAll »

Lady1234 schreef:
10 okt 2019 23:45
Ik ben nog nooit een pakje kwijtgeraakt wat door DHL bezorgd zou worden,
Mazzelaar ...

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door gosewijn »

3 maal een pakketje fout gegaan ,schandalig . U noemt dat met de regelmaat van de klok.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Al meer dan een jaar problemen met DHL (die inderdaad niet de meeste solide vervoerder zijn) en toch gebruik van ze blijven maken? Daar is een uitdrukking voor, iets met een bord en een kop.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

TheWinnerTakesItAll schreef:
10 okt 2019 23:01
1) Pakket drie weken vermist, onnavolgbaar, en dan toch nog alsnog bezorgd.
Tja, tussen die miljoenen pakjes komt er wel eens eentje op een verkeerde band terecht.
TheWinnerTakesItAll schreef:
10 okt 2019 23:01
2) Pakket vermist ( GESTOLEN DOOR DE DHL MEDEWERKER DUS ), en nooit weer gezien.
Er werd hiervoor een klacht en claim ingediend, en die werd "beloond" met een schadevergoeding van ongeveer 6 euro.
Schadebedrag : 90 euro.
Het komt wel eens voor dat een barcode beschadigd raakt. En als die code niet meer te lezen is, is dus ook niets meer te achterhalen. Heeft werkelijk niets met diefstal te maken. En al de verzender het niet verzekerd verstuurd hebt krijgt deze enkel de bezorgkosten terug. Uitzoeken waar en hoe het mis is gegaan is vrij lastig te achterhalen. U noemt het diefstal, maar hoe ziet u dat voor u? Dat een medewerker met een pakket over de werkvloer loopt naar de kleedruimte, zijn jas pakt en langs de beveiliging de poort uit loopt?
TheWinnerTakesItAll schreef:
10 okt 2019 23:01
3) Deze maand weer een vermissing van een internationale zending... DHL Parcel verwijst terug naar de afzender die ook niets weet te melden, want er is aldaar niets verkeerd gegaan.
Natuurlijk dat DHL naar de verzender wijst, deze is aansprakelijk tot dat u het pakket in handen heeft. De afzender moet dit regelen met DHL en met u.

Zakelijk verstuurd het bedrijf waar ik voor werk 3 trailers per dag vanuit Nederland. Ook vanuit Duitsland is tot 11:00u besteld morgen in Nederland. En dan heb ik het over 600km vanaf Utrecht. Ja, er gaat wel eens iets fout en ja, de laatste tijd staat de band wel eens stil bij DHL zodat 1 dag er 2 gaan worden, maar nog steeds komt 98% nog gewoon op tijd en goed aan.

Domme pech bij u? Dat zou kunnen. Maar wees wel voorzichtig met uitspraken, iemand beschuldigen van diefstal zonder bewijs is niet erg netjes.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb de afgelopen week 3 DHL-bezorgingen ontvangen, alle drie netjes, compleet en binnen de aangegeven tijden... :oops:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik krijg altijd netjes mijn pakjes via DHL .
1x een minder goede ervaring gehad in al die jaren , wat toch uiteindelijk werd opgelost.
Misschien ligt het ook aan de wijk , de stad , het dorp , de buurt waar je woont?

boevenbezorgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2019 17:31

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door boevenbezorgers »

Dezelfde hier. DHL bezorger heeft mijn pakket gestolen. Kijk hier:

(1) Mijn pakket: https://ibb.co/WVW5Cc9 (Begin tracking; kijk naar de naam van de persoon die heeft getekend- enige persoon ter wereld met een naam die nummers zijn)

(2) Wat de bezorger achterliet: https://ibb.co/jvhw48n

(3) De handtekening van mijn zogenaamde buurman (een groot bedrijf met cameras 360 graden) waar het duidelijk is dat de DHL bezorger nooit is komen opdagen : https://ibb.co/Nx4V6CL

Hierna heeft DHL het lef om me te vertellen dat ze het zullen onderzoeken. Wat onderzoeken?

Het enige dat je doet is de bezorger pakken en de politie bellen om hem naar mijn buurman te brengen om hem te laten zien dat hij nooit in het kantoor van mijn buurman is gekomen, omdat de camera's tonen dat hij alleen het briefje afgaf en weer in de auto stapte. Makkelijk!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2019 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: engelstalig gedeelte verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door berndv »

boevenbezorgers schreef:
04 dec 2019 20:50
Dezelfde hier. DHL bezorger heeft mijn pakket gestolen.
Was u de verzender? Als u de ontvanger was, dan is het feitelijk het pakket van de verzender. Eigendom gaat namelijk pas over nadat het pakket aan u overhandigd is, aangezien dat nooit is gebeurd, is het pakket nog van de verzender.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus u denkt dat de politie zich hier mee bezig gaat houden?
Gelukkig hebben die andere prioriteiten

Gesloten