LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanrijding schade onverzekerd auto

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marc128

aanrijding schade onverzekerd auto

Ongelezen bericht door marc128 »

ik heb november vorig jaar een aanrijding buiten mn schuld gehad. Bij afwikkeling ervan bleek dat de auto onverzekerd was uitgeleend door de garage Raadhuys aan een klant die vervolgens met mij in aanrijding kwam. Vervolgens bleek verder dat de auto zelf nog oop naam stond van de vorige eigenaar; de garage had verzuimd deze over te schrijven. Ik ben naar het Waarborgfonds gestapt en deze wijst het nu af omdat schuld onvoldoende kan worden aangetoond. Allicht, aangezien de uiteindelijke bestuurder die ter plekke zn aansprakelijkheid toegaf nu onvindbaar is de garage zn verantwoordelijkheid afwijst.... Daarnaast zijn er verkeerde/valse gegevens opgegeven op het aanrijdingsformulier....

helma

Re: aanrijding schade onverzekerd auto

Ongelezen bericht door helma »

dit is dus ronduit belachelijk.
Kom RADAR,zoeken jullie dit eens uit.
het is toch van de gekke dat de schuldige hier vrij uit gaat.
Dit is een goed onderwerp voor de tv uitzending.
Pakken die hap.
Marc succes.

Jan met de Pet

Re: aanrijding schade onverzekerd auto

Ongelezen bericht door Jan met de Pet »

Dat is de reden dat als ze geen rijbewijs of kentekenbewijs kunnen tonen ik altijd de politie erbij haalt.Schrijf het nummer van het rijbewijs ook op want het adres klopt ook vaak niet meer.Zo voorkom je ook dat hij altijd hij later onvindbaar is en of niet een gestolen auto rijdt.
En nog beter maak een foto hoewel dat weleens moeilijk kan zijn.
Ja en het waarborgfonds .Ik weet nou niet waneer ze wel uitkeren.
Maar ja daar heb je nu niks aan.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: aanrijding schade onverzekerd auto

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Ook ik wil hier even mijn gram spuien omdat mij dit 2 maal is overkomen binnen één jaar. Eerst is van mij een wagen totall loss gereden door iemand die veel te veel op de linker weghelft reed. De politie is ter plaatse geweest en heeft NIETS maar dan ook NIETS gedaan ondanks mijn aandringen om van de sporen nota te nemen! 3 Maanden later hebben zij wel mijn doodvonnis getekend door een rapport op te maken wat van geen kant klopte met de feiten. Ondanks schriftelijke verklaringen van getuigen die elk afzonderlijk de tegenpartij als de schuldige hebben aangewezen en een onderzoeks rapport van een onafhankelijk deskundige ben ik er niet in geslaagt om ook maar één poot aan de grond te krijgen. Doodleuk word er gezegd dat toen de politie er was er geen getuigen waren! Nou meneer de Haas U voelt natuurlijk wel dat enz.enz. Zo werkt het bij mij dus niet! en één van de getuigen heeft nog verklaard en ik citeer: Na het verschijnen van 2 vrouwelijke agenten is aan mij NIETS gevraagd einde citaat. De volgende was 9 maanden later. Een automobilist onder invloed reed tegen de rijrichting van het verkeer in! Moest hierbij uitwijken voor een tegemoet komende vrachtwagen ging naar rechts en torpedeerde een wagen welke op dat moment geparkeerd stond in een officiële parkeerhaven, de mijne dus, rechts in de flank. Hij stapte uit kon nog nauwlijks op zijn benen staan maakte duizend excuses ging even een pen en een schade formulier halen stapte in en maakte de pleiterik! Direct het kenteken opgenomen en de politie gebeld. Het politiebureu was 50 meter verderop aan de overkant. Na ruim, en ik overdrijf echt niet, 1.5 uur kwam men dan eindelijk even kijken en heeft een rapport opgemaakt. Dus naar de verzekering en het geval aangegeven. Jammer wij kunnen niets voor U doen omdat er geen getuigen zijn. Waarborgfonds idem dito. Zelf ben ik ruim 22 keer de wereld rond geweest en nog geen krasje of deukje EN DAN BEDOEL IK DAT OOK schade gemaakt. De frustratie's zitten mij dan ook knap hoog het is inmiddels 10 jaar geleden maar nog steeds vreet het onrechtsgevoel aan mij. Ik heb dan ook gezegd Als mij iets zal gebeuren pech voor degene die het treft want wat een ander kan kan ik dus ook want het interesseert mij geen moer meer. Dan weet ik waarvoor ik heb gekozen en deze frustratie's moet ik nooit meer.

Gast

Re: aanrijding schade onverzekerd auto

Ongelezen bericht door Gast »

Ik herken dit, heb jaren terug een aanrijding veroorzaakt, ik was fout, maar de tegenpartij had ook dezelfde verzekeringmaatschappij, ik had een knik in mijn voorspatbord en een barst op het glas van mijn knipperlicht schade toen die tijd 500 gulden, de tegenpartij had een total loss, politie bijgehaald etc etc, kreeg enkele weken later een brief van de verzekering dat de tegenpartij fout was en dat die fl 500.- op mijn rekening gestort werd???
Dank je wel, maar wel sneu voor die mensen.
maar dit riekt wel naar ............!!!!!!

Gesloten