LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 10:16
Moneyman schreef:
06 feb 2020 09:11
Reacties zoals die van Morganlefay (en TS) laten vooral zien hoe bang, onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
En toch is het veiliger met een scanner. Je mobiel neem je over mee naar toe en als die kwijt raakt dan is dat een veiligheidsrisico. Als je alleen vanaf huis bankiert, dan loopt je zeker nooit het risico dat men bij je betaalrekening kan door je mobiel te hacken.
Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En al zou die mobiel ontgrendeld kunnen worden, dan moet je nog altijd achter de vijfcijferige code komen om te kunnen bankieren.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:
06 feb 2020 11:09
Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:
Hackers kunnen binnen komen, ook als je een een pincode op je toestel hebt.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 11:43
sjohie schreef:
06 feb 2020 11:09
Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:
Hackers kunnen binnen komen, ook als je een een pincode op je toestel hebt.
En hoeveel telefoons worden daadwerkelijk gehackt, waarbij dan ook nog misbruik wordt gemaakt van de bankrekening?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door alfatrion »

De mensen die dit doen hangen dat natuurlijk niet aan de grote klok. Bovendien, risico = kans x impact.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 12:13
Bovendien, risico = kans x impact.
tel daarbij op voor de crimineel wat de eventuele opbrengst zal zijn, die dat ook zal meewegen in het wel of niet nemen van het risico. Dat de telefoon gehackt kan worden is de eerste uitdaging, dan moet op die telefoon ook nog een applicatie staan van de bank, daar moet ik ook nog inloggen met een code die ik bij de bank instel, dus naast het hacken van een telefoon, zal die ook de bank er nog even bij moeten hacken. En als die dan ingelogd is, volgt de deceptie als die mijn bankrekening ziet. Ik hoop dat die dan geld er bij stort uit compassie. :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 11:43
sjohie schreef:
06 feb 2020 11:09
Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:
Hackers kunnen binnen komen, ook als je een een pincode op je toestel hebt.
Inbrekers ook wanneer je de scanner thuis laat liggen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En je kunt die impact al flink verkleinen door je eventuele spaarrekening bij een andere bank te nemen, nog weer codes, dan bij de bank waar je je betaalrekening hebt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door scontra »

sjohie schreef:
06 feb 2020 11:09


Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:
Om de activatie sms te kunnen ontvangen heb je geen Smartphone nodig, dit gaat ook met een (oud) gsm-toestel.
Tot dat ik kortelings de scanner van ING kreeg, gebruikte ik daarvoor mijn (Reserve) Nokia 6310i met een "gratis" prepaid kaartje met een waarde van € 5,00 van Symio.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door scontra »

crazyme schreef:
06 feb 2020 12:35


Inbrekers ook wanneer je de scanner thuis laat liggen.
Maar aan enkel de scanner hebben ze niets, zolang ze de pincode van de scanner en de andere inlogcodes niet hebben !

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 10:16
Moneyman schreef:
06 feb 2020 09:11
Reacties zoals die van Morganlefay (en TS) laten vooral zien hoe bang, onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
En toch is het veiliger met een scanner. Je mobiel neem je over mee naar toe en als die kwijt raakt dan is dat een veiligheidsrisico. Als je alleen vanaf huis bankiert, dan loopt je zeker nooit het risico dat men bij je betaalrekening kan door je mobiel te hacken.
Natuurlijk. Maar dat was niet het argument.

Gesloten