Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tersteeg66
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2021 10:08

Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door tersteeg66 »

Goedemorgen,

ik ben helaas opgelicht door dit malafide bedrijf.

Na betaling geen levering , wèl een mail dat de bestelling op zich laat wachten. Het telefoonnummer dat vermeld staat laat een antwoordapparaat horen waar ik enkele malen tot 30 min (!!) in de wacht heb gestaan zonder resultaat.

Welke stappen kan ik nu ondernemen om mijn geld terug te krijgen?

Help!

Mvg
Winnyfred
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mei 2021 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vertraging en slechte bereikbaarheid zijn heel vervelend, maar maken een bedrijf niet direct malafide. Hoe lang wacht u nu op uw bestelling?

Volgens mij kunt u gewoon gebruik maken van het herroepingsrecht, ook al is de bestelling nog niet geleverd. Als u dat doet ("schriftelijk" via uw account), moet uw geld binnen veertien dagen teruggestort worden.


NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org. U kunt daar altijd een klacht indienen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Prima bedrijf , nooit geen problemen mee gehad. ,Mijn vrouw dan :roll:

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Sira »

Een malafide bedrijf lijkt het mij niet. Ze bestaan al zo lang.
De Nederlandse tak bestond sowieso In de jaren '80 al, toen zaten ze in Odijk, maar ik denk dat ze daar uit hun jasje zijn gegroeid, want ze zitten nu al wat jaren in Bunnik.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wacht 14 dagen vanaf bestelling. Grote kans dat het onderweg is.
Vanaf levering heb je 14 dagen om het terug te sturen op eigen kosten.https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen

Als niks wordt geleverd,

Kan je je geld terug proberen te krijgen bij je creditcard maatschappij (Indien daarmee betaald)
Kan je naar https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen om een klacht in te dienen of naar de geschillencommissie te gaan
Of ga naar een deurwaarder

Doe aangifte bij de politie en een melding bij https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
07 mei 2021 16:52
Doe aangifte bij de politie, ...
Aangifte waarvan?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

tersteeg66 schreef:
07 mei 2021 10:19
Na betaling geen levering , wèl een mail dat de bestelling op zich laat wachten.
Wat heb je besteld? Betreft het maatwerk?

Cathy02
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2022 09:57

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Cathy02 »

Wat mij betreft, is dat bedrijf Goldner Atelier van kwade trouw. Wij hebben in februari een jurk besteld en betaald hoewel de jurk niet meer bestaat. Andere producten werden tegelijkertijd besteld (nog een jurk, ondergoed en meubelaccessoires) en 2 ervan moesten wij ook terugsturen. Ik heb meerdere keer gebeld, maar zij weigeren ons terug te betalen. En natuurlijk kom je niet verder dan een mens die niet luistert, belooft de afdeling boekhouding op de hoogte te brengen, dat wij heel snel zullen worden teruggebeld, maar al 3,5 maanden niets, niets, niets! Leugenaars en dieven, meer is er niets te zeggen over Goldner Atelier 🤬🤬🤬

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Schandalig. Zou TROS Radar dit niet eens in een uitzending kunnen oppakken?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Atelier Goldner Schnitt: wie heeft ervaringen met deze webshop en hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur hun eerst een mail dat je nog geld terug moet krijgen van de spullen die je retour gestuurd hebt. Geef hun een redelijk termijn (7 dagen) om het geld terug te storten.

Vervolgens kan je de stappenplan volgen van www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/. De laatste mogelijkheid is www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... uiswinkel/ (stap 3) met een bindend uitspraak.

www.juridischloket.nl kan je advies geven.

Plaats reactie