Automatische incasso's na proefpakket Garcinia Cambogia

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Helen Gerrits

Automatische incasso's na proefpakket Garcinia Cambogia

Ongelezen bericht door Helen Gerrits » 11 sep 2017 15:34

L.S.

Ik word steeds lastig gevallen door de firma Garcinia Cambogia om een openstaande rekening voor afslankpillen te betalen: € 68+ € 10 boete en als ik niet betaal dat er nog € 40 extra bovenop zou komen.
Hieronder mijn verhaal:
Via een site heb ik bij deze firma een proefpakket aangevraagd, waarvan ik de verzendkosten op 30 maart 2017 via de bank betaald heb: € 7.50
Op 6 april via automatische incasso het proefpakket betaald: € 68.
Toen kreeg ik ongevraagd het 2de pakket thuis gestuurd en werd op 10 mei weer € 68 via de automatische incasso afgehaald.
Vrij direct erna heb ik deze firma een mail gestuurd dat ik géén verdere zendingen meer wilde hebben, omdat ik er geen baat bij had en toch kreeg in dezelfde maand mei het 3de pakket thuis gestuurd, die ik op 29 mei weer teruggestuurd heb.
Op 5 juni werd opnieuw € 68 van mijn rekening afgehaald voor het 3de pakket, via automatische incasso, dit bedrag heb ik op 6 juni weer teruggeboekt, omdat ik het 3de pakket op 29 mei al teruggestuurd had.
Nu sturen ze mij regelmatig een mail dat ik het bedrag voor het 3de pakket € 68+ € 10 boete en als ik niet betaal zou er nog eens € 40 bovenop komen.
Inmiddels heb ik al verschillende mails teruggestuurd, waarin ik uitgelegd heb wat ik ontvangen en betaald heb en het 3de pakket teruggestuurd heb, omdat het niet hielp bij mij, zelfs een aangetekende brief met de kopieën van de bankafschriften en het bewijs dat ik het 3de pakket teruggestuurd heb.
Men reageert alleen dat ze mijn mail ontvangen hebben en aan het eind schrijven ze: Vergeet niet dat u heeft besteld met betaalplicht.
Het enige wat ik besteld had was het proefpakket, ik heb nergens voor getekend.
Mijn vraag is: Wat moet ik er verder aan doen, kunt u mij daar antwoord op geven?

B.v.d. en m.v.g.

Helen Gerrits
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2017 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Leihcim321

Re: Automatische incasso's na proefpakket Garcinia Cambogia

Ongelezen bericht door Leihcim321 » 11 sep 2017 17:49

Stond er in de kleine lettertjes dat je actief het abonnement moest opzeggen?
Hier overigens een soortgelijk verhaal: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... rug-te-stu

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 11 sep 2017 18:43

In de kleine lettertjes stond dat u met het aangaan van een proefpakket automatisch vervolgleveringen zou krijgen tot wederopzegging. Buiten het feit dat dit niet legaal is heeft u dus niet de voorwaarden gelezen.

Maar even buiten het financiële gedeelte, als u denkt dat afslanken kan met een simpel pilletje hadden wij wereldwijd geen overgewicht gehad. Het enige dat zal afvallen is uw bankrekening. Daarbij weet u niet eens wat de ingrediënten zijn, ik zou rommel die niet is voorgeschreven nooit innemen.

In de link hierboven kunt u lezen wat u kunt doen, het antwoord staat denk ik al een keer of 50 op allerlei fora.

Leerpunt: gratis bestaat niet en afvallen moet u zelf doen.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 21 sep 2017 08:10

storneer OOK de 2de betaling als dit nog kan, vraag hen daarna per mail om het door u getekende kontrakt op te sturen en als zij dit niet kunnen of willen dat u de zaak als afgedaan beschouwt en verder niet zult reageren op hun herrinneringen om te betalen...

voor de rechter houd dit geen stand en dat weten ze, mocht er ooit een deurwaarder komen, daar gaan ze mee dreigen, vraag ook hem het getekende kontrakt...

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 21 sep 2017 18:39

Hier een uitspraak van 6 weken geleden over een soortgelijke zaak:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:7884

Quote van de dag:

"Waar HBC Patricia Paay (uiterst misleidend) laat zeggen / schrijven dat de ontvanger van het proefpakket niets hoeft te doen om verzekerd te zijn van een vervolgzending (te incasseren in drie maandelijkse termijnen van het opgegeven rekeningnummer), had zij beter het omgekeerde kunnen doen van dit speculeren op stilzitten. HBC had immers - maar dan veel minder misleidend - [gedaagde] een ontwerpovereenkomst (inclusief alle voorwaarden in een normale drukletter en niet op de achterzijde van enige brief) kunnen voorleggen ter ondertekening en retournering. Alsdan had zij aan haar informatieverplichting voldaan, had zij de klant en zichzelf zekerheid verschaft en was zij niet afhankelijk geworden van onzekere bewijsvragen. Dat zij daarmee een aanvankelijk mogelijk wat te argeloze klant zou kwijtraken, hoort nu eenmaal bij het respecteren van fatsoenlijke spelregels die volwassen partijen in het rechtsverkeer plegen te hanteren."

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 sep 2017 19:29

Patricia P.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 21 sep 2017 19:53

Bob Schurkjens schreef:Patricia P.
Moet ik hem nou inkoppen waar die P. voor staat? :mrgreen:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 sep 2017 20:41

Nee hoor John. Ik wilde alleen aangeven dat mevrouw zich wat mij betreft in het gezelschap bevindt van mensen die in de krant ook worden vermeld met alleen de eerste letter van hun achternaam.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 » 21 sep 2017 23:21

Als het mij zou overkomen dan zou gewoon alle incasso's storneren en uw bank inlichten dat zij niet mogen incasseren van uw rekening. Over het incasso buro hoeft u zich niet druk te maken, ze kunnen u niets maken zolang ze niet de gang naar de rechter hebben gemaakt. Als u zeker weet dat u geen overeenkomst heeft afgesloten, dan kunnen ze de zaak onmogelijk winnen. De pakketjes kunt u gewoon bij de deur weigeren in ontvangst te nemen en gaan dan linea recta terug naar de afzender.

Plaats reactie