LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering bij Onna onna

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ivette.abelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2017 13:32
Contacteer:

Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door ivette.abelman »

Vrrag aan panel: Mijn premie autoverzekering bij Onna Onna is verhoogd van €25 naar bijna €40 per maand. Verhoging mag, maar zo extreem....is dit geoorloofd?
Ik kreeg advies om andere goedkopere verzekering te zoeken. Ga ik ook doen natuurlijk, maar dan toch...Ik ben hier niet blij mee. Zijn hier geen regels voor?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat mag de verzekeraar doen. En jij mag dan weg.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Natuurlijk is dat goed geregeld, u mag meteen opzeggen ...

http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2016 ... lis-101368

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door Dirkie »

ivette.abelman schreef:Vrrag aan panel: Mijn premie autoverzekering bij Onna Onna is verhoogd van €25 naar bijna €40 per maand. Verhoging mag, maar zo extreem....is dit geoorloofd?
Ik kreeg advies om andere goedkopere verzekering te zoeken. Ga ik ook doen natuurlijk, maar dan toch...Ik ben hier niet blij mee. Zijn hier geen regels voor?
Ja daar zijn regels voor. Verzekerings maatschappij mag de premie verhogen en U mag dan weg. En dat hebben ze U ook blijkbaar verteld. Dus helemaal goed afgehandeld toch. Succes met het zoeken naar een nog goedkopere auto verzekering. En laat even weten als U er een gevonden hebt. U bent namelijk vast niet de enige die hiermee te maken krijgt.

ivette.abelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2017 13:32
Contacteer:

Re: Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door ivette.abelman »

Ja ik heb nu een goedkopere bij Ditzo, die ook de opzegging regelen. Nu met casco+ zelfs nog goedkoper.
Maar dat een premie zomaar 60% duurder kan worden verbaasd me nog steeds.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Autoverzekering bij Onna onna

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn verzekeraar FBTO doet dit óók zo, Centraal Beheer net zo.

Beide verzekeraars voegen in een nette begeleidende brief argumenten op, waarom de premie wordt verhoogd en geven aan, dat men kan/mag overstappen.

Klaarblijkelijk zijn de onkosten intern gestegen, of er wordt meer gebruik van claims gemaakt en zijn de schades hoger geworden door de innovatie m.b.t. voertuigen. De inboedelpremie idem dito en de Rechtsbijstand wordt steeds meer en sneller gebruik van gemaakt. Onna-Onna was misschien ooit een hype voor ladies en mogelijk gaat deze doelgroep niet meer op de marketingargumentatie in?

Zover de gevraagde en veronderstelde verklaringen ...

Bedankt voor de feedback!

Gesloten