LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Barst in smartphone door fout postkantoor

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ashtonrfyaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2019 09:04

Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door Ashtonrfyaa »

Ik heb een Samsung S8-telefoon gekocht. Omdat ik het naar mijn familie moet sturen, heb ik het postkantoor gestuurd. Maar mijn broer zag een spleet op de telefoon toen hij het ontving.
Ik ging naar het postkantoor om ze uit te leggen, maar ze zeiden dat ze niet verantwoordelijk waren voor kapotte goederen.
Wat moet ik nu doen?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ashtonrfyaa schreef:
17 jan 2019 09:23
Ik heb een Samsung S8-telefoon gekocht. Omdat ik het naar mijn familie moet sturen, heb ik het postkantoor gestuurd. Maar mijn broer zag een spleet op de telefoon toen hij het ontving.
Ik ging naar het postkantoor om ze uit te leggen, maar ze zeiden dat ze niet verantwoordelijk waren voor kapotte goederen.
Wat moet ik nu doen?
Niets. Je kunt niet aantonen dat de telefoon kapot is door schuld van PostNL.

Hoe had je ;m verpakt?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik heb een Samsung S8-telefoon gekocht. Omdat ik het naar mijn familie moet sturen, heb ik het postkantoor gestuurd. Maar mijn broer zag een spleet op de telefoon toen hij het ontving.
Ik ging naar het postkantoor om ze uit te leggen, maar ze zeiden dat ze niet verantwoordelijk waren voor kapotte goederen.
Wat moet ik nu doen?


En hoe dacht u nu te bewijzen dat de post dit gedaan heeft?
Zeggen kunt u veel, echter ...... bewijzen is de volgende stap!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als een verkoper een telefoon verstuurd zit deze vast in een doosje met beschermfolie. Hoe heeft u het verstuurd?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door riddert »

Ashtonrfyaa schreef:
17 jan 2019 09:23
Ik heb een Samsung S8-telefoon gekocht. Omdat ik het naar mijn familie moet sturen, heb ik het postkantoor gestuurd. Maar mijn broer zag een spleet op de telefoon toen hij het ontving.
Ik ging naar het postkantoor om ze uit te leggen, maar ze zeiden dat ze niet verantwoordelijk waren voor kapotte goederen.
Wat moet ik nu doen?
Als de spleet op de telefoon u of uw broer niet stoort, dan hoeft u niets te doen. Anders kunt u of uw broer de telefoon laten repareren.

Als het euvel door het transport komt, dan is het heel eenvoudig, dan is het artikel niet goed verpakt geweest. Daar is achteraf niets meer aan te doen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door renewouters »

Je moet voor te verzenden pakketten altijd van het slechtste scenario uit gaan. Een doos kan uit de een vrachtwagen vallen (en als je ziet hoe hoog die dingen zijn kan dat een paar meter zijn). De verpakking moet daar tegen kunnen. Doet die dat niet, dan was de verpakking niet voldoende. Hetzelfde als uit de bocht vliegen bij gladheid: dan reed je te hard, zelfs als je heel langzaam reed....

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door k2p »

Misschien is Alabastine een optie?

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door BL2 »

Naar welk land is de mobiel verzonden ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door kokka »

misschien kan TS toelichten wat voor spleet zijn broer dan ziet. De ene spleet is de ander niet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Barst in smartphone door fout postkantoor

Ongelezen bericht door BreejKC »

Alabastine lijkt me een wat grof middel om op zo'n fijngevoelig toestel toe te passen. Die kleine tubetjes met secondenlijm, mits heel voorzichtig en met mate toegepast, doen bij dit soort kunststofbehuizingen vaak goed hun werk.

De dure Tesa uit de bouwmarkten gebruik ik nooit. Action heeft voor heel weinig geld verpakkingen van drie (blauw gekleurde) tubetjes. Ondanks de goedkoopte werken die net zo goed als hun duurdere merk-collega's.

Gesloten