LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelbrieven na storting kwf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
velocitas
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:53

Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door velocitas »

Een paar maand geleden hebben wij een paar duizend euro over gemaakt naar de KWF, voor deze tijd kregen wij nooit bedelbrieven maar sinds ik een donatie aan de KWF heb gedaan krijg ik elke week wel een stuk of tien bedelbrieven of pakketjes met daar in kalenders en ansichtkaarten ..van bijna elk bedenkbare bekende organisatie..En het houdt maar niet op..Hoe kan ik dit stoppen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Guardian72 »

alles retour afzender met "Geadresseerde onbekend op dit adres"

En een klacht aan KWF sturen - dat jullie geen toestemming hebben gegeven tot doorgeven adres - en of ze willen zorgen dat alle bedelarijen stoppen.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

De bedelbrieven met kalenders en ansichtkaarten, zijn van gehandicapte schilders.
Of terugsturen, of houden, want jij bent niet verplicht voor dit te betalen.
Maar dit heeft zeker niets met Kwf te doen, want deze geven geen adressen door!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Pindakaaspotje schreef:
masterslave schreef: Maar dit heeft zeker niets met Kwf te doen, want deze geven geen adressen door!
Dat doen ze wel, net als vrijwel alle andere goede doelen organisaties. Je naam+adres zijn namelijk gewoon veel geld waard. Zo heb ik wel eens voor de gein een spelfout in mijn naam gezet bij een donatie aan zo'n organisatie. Dan kun je zo een heel pad volgen waaraan je gegevens worden doorverkocht.
En ja als je duizenden euro's doneert zul je wel snel te boek staan als een klant waar veel te halen is.
Als een donor geld aan KWF geeft, dan zijn zij toch niet zo dom, om deze welke duizenden euro's geeft, het adres door te spelen.
Het was wel interessant, waar je deze uitspraken bewijzen wil.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Het KWF schuwt niets en niemand om aan donaties te komen.
Laatst gewijzigd door zeeman-b op 20 jun 2011 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Al dit soort organisaties spelen adressen / tel nummers etc door. Is gouden handel.

Hoe vaak ik al niet ben gebeld door verschillende loterijen, goede doelen en weet ik veel wat meer.

Enkele hebben eerlijk toegegeven dat er een levendige handel is in gegevens.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Teunbosseman schreef:Al dit soort organisaties spelen adressen / tel nummers etc door. Is gouden handel.

Hoe vaak ik al niet ben gebeld door verschillende loterijen, goede doelen en weet ik veel wat meer.

Enkele hebben eerlijk toegegeven dat er een levendige handel is in gegevens.

Welke dan?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

Pindakaaspotje schreef:
masterslave schreef: Maar dit heeft zeker niets met Kwf te doen, want deze geven geen adressen door!
Dat doen ze wel, net als vrijwel alle andere goede doelen organisaties. Je naam+adres zijn namelijk gewoon veel geld waard. Zo heb ik wel eens voor de gein een spelfout in mijn naam gezet bij een donatie aan zo'n organisatie. Dan kun je zo een heel pad volgen waaraan je gegevens worden doorverkocht.
En ja als je duizenden euro's doneert zul je wel snel te boek staan als een klant waar veel te halen is.
Juist..Het Kwf verkoopt wel degelijk adressen, alle goede doelen instellingen doen dat, sterker nog het is onderdeel van hun inkomsten, goeie handel dus...
De grootste instellingen worden daardoor NOG groter en rijker...zij verkopen dan ook de meeste adressen....
De " kleintjes" daarentegen staan te popelen om te betalen voor de adressen...het is goudhandel, want dat zijn allemaal adressen die bereid zijn om iets te doneren aan het goede doel.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

seconds-out schreef:
Pindakaaspotje schreef:
masterslave schreef: Maar dit heeft zeker niets met Kwf te doen, want deze geven geen adressen door!
Dat doen ze wel, net als vrijwel alle andere goede doelen organisaties. Je naam+adres zijn namelijk gewoon veel geld waard. Zo heb ik wel eens voor de gein een spelfout in mijn naam gezet bij een donatie aan zo'n organisatie. Dan kun je zo een heel pad volgen waaraan je gegevens worden doorverkocht.
En ja als je duizenden euro's doneert zul je wel snel te boek staan als een klant waar veel te halen is.
Juist..Het Kwf verkoopt wel degelijk adressen, alle goede doelen instellingen doen dat, sterker nog het is onderdeel van hun inkomsten, goeie handel dus...
De grootste instellingen worden daardoor NOG groter en rijker...zij verkopen dan ook de meeste adressen....
De " kleintjes" daarentegen staan te popelen om te betalen voor de adressen...het is goudhandel, want dat zijn allemaal adressen die bereid zijn om iets te doneren aan het goede doel.

Ik vind het geweldig, dat jullie het eens zijn, maar ik heb nog geen onderbouwing gezien/gelezen, waar dit staat.
Dus het is gewoon gissen, zoals het vaker met dit soort zaken is.
Laat mij iets lezen, dan ga ik met jullie mee!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

masterslave schreef:
Ik vind het geweldig, dat jullie het eens zijn, maar ik heb nog geen onderbouwing gezien/gelezen, waar dit staat.
Dus het is gewoon gissen, zoals het vaker met dit soort zaken is.
Laat mij iets lezen, dan ga ik met jullie mee!
Denk je dat het ergens geschreven moet zijn. om waar te zijn?
Natuurlijk niet! Dat gaan ze echt niet aan de grote klok hangen, want dan is het gauw afgelopen met zulke grappen en gaat het ze inkomsten schelen.

Het " bewijs" is voor mij hetzelfde als voor pindakaaspotje...ook ik had ooit iets gegeven voor het goede doel, alleen ik was geen meneer maar een mevrouw :roll:
Tot op heden krijg ik af en toe post van goede doelen organisaties en je raadt het al :arrow: ik word steevast aangesproken als mevr.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 20 jun 2011 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Pindakaaspotje schreef:
masterslave schreef: Ik vind het geweldig, dat jullie het eens zijn, maar ik heb nog geen onderbouwing gezien/gelezen, waar dit staat.
Dus het is gewoon gissen, zoals het vaker met dit soort zaken is.
Laat mij iets lezen, dan ga ik met jullie mee!
In mijn geval ging het niet om een donatie aan KWF, maar om aan een of andere "afrika""-organisatie. Ik krijg nog steeds schooibrieven binnen van tientallen andere organisaties waar ik nog nooit van gehoord heb. Door de spelfout kan het niet anders zijn dan dat het van die organisatie komt. Lijkt me genoeg onderbouwd.

En ook de KWF is niet heilig, het zal vast geen toeval zijn dat de TS nu opeens brieven krijgt. Hij zit nu eenmaal in een database. 100% bewijzen is moeilijk, maar 1+1 optellen is nogal makkelijk
Slechte ervaring is voor mij geen onderbouwing, maar ik lees hier al weer het algemene sprookje van adressen verschuiving/verkopen.

Dat jullie met mevrouw worden aangesproken, heb ik ook, want op internet geef ik nooit bij verschillende websites mijn echte gegevens op.
Dus dat is blijkbaar ook bij jullie het geval.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door snepke »

Bij het info-filter(nu bel me niet register)kan je aangeven(aanvinken) door welke bedrijven(energie,goede doelen ,loterijen etc) je niet gebeld wil worden.
Tevens kan je ook instellen dat je geen brieven,reclame,folders etc van dezelfde organisaties (goede doelen) wenst te ontvangen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

masterslave schreef:
Slechte ervaring is voor mij geen onderbouwing, maar ik lees hier al weer het algemene sprookje van adressen verschuiving/verkopen.

Dat jullie met mevrouw worden aangesproken, heb ik ook, want op internet geef ik nooit bij verschillende websites mijn echte gegevens op.
Dus dat is blijkbaar ook bij jullie het geval.
Wat jij een slechte ervaring noemt is voor mij wel voldoende bewijs. :D
Je reactie begrijp ik niet helemaal, je geeft zelf WEL toe dat er handel in adressenbestanden bestaat.
Waarom ben jij zo naief om te denken dat dat niet gebeurt bij goede doelen organisaties?

Handel is handel, zaken zijn zaken..heel veel goede doelen zijn helemaal geen goede doelen omdat het overgrote gedeelte aan de strijkstok blijft hangen, het is een verkapte manier geworden om inkomsten te genereren.

De kosten van het opkopen van de adressen worden natuurlijk weer terugverdiend door een hoger miniumindonatie te vragen, agressieve reclamecampagnes (veel adverteren op veel verschillende media) en...een smekend toontje, wat vooral bedoeld lijkt te zijn voor kinderen die hun ouders een schuldgevoel moeten aanpraten...

Kan ik dit bewijzen?
Nee, niet echt.
Maar dat is niet erg, zolang ik het zelf maar weet.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 20 jun 2011 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

seconds-out schreef:
masterslave schreef:
Slechte ervaring is voor mij geen onderbouwing, maar ik lees hier al weer het algemene sprookje van adressen verschuiving/verkopen.

Dat jullie met mevrouw worden aangesproken, heb ik ook, want op internet geef ik nooit bij verschillende websites mijn echte gegevens op.
Dus dat is blijkbaar ook bij jullie het geval.
Wat jij een slechte ervaring noemt is voor mij wel voldoende bewijs. :D
Je reactie begrijp ik niet helemaal, je geeft zelf WEL toe dat er handel in adressenbestanden bestaat.
Waarom ben jij zo naief om te denken dat dat niet gebeurt bij goede doelen organisaties?

Handel is handel, zaken zijn zaken..heel veel goede doelen zijn helemaal geen goede doelen omdat het overgrote gedeelte aan de strijkstok blijft hangen, het is een verkapte manier geworden om inkomsten te genereren.

De kosten van het opkopen van de adressen worden natuurlijk weer terugverdiend door een hoger miniumindonatie te vragen, agressieve reclamecampagnes (veel adverteren op veel verschillende media) en...een smekend toontje die vooral bedoeld lijkt te zijn voor kinderen die hun ouders een schuldgevoel moeten aanpraten...

Kan ik dit bewijzen?
Nee, niet echt.
Maar dat is niet erg, zolang ik het zelf maar weet.

Beste,
waar heb ik geschreven , dat er een handel in adressen bestaat?
Als je het niet kan bewijzen, dan moet je hier ook niets neerpennen, ook weet je het voor jezelf, maar ik hoef er niet in jouw gedachten/mening mee te gaan!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Even in zijn algemeenheid adressenhandel bestaat, net zoals een handel in telefoonnummers. We kennen allemaal de acties wel dat als je een pre-paid toestel aanschaft dat je bv 5 euro gratis beltegoed krijgt waarbij je je eerst dient te registreren. Jaja en daar komt het aap.. in de meeste gevallen geef je dan toestemming aan je provider dat deze je telefoonnummer doorverkoopt voor commerciële doeleinden en verdienen ze die 5 euri en nog meer makkelijk terug.

Aangezien het CPB zich ook bemoeid met de adressenhandel, lijkt mij dit voldoende om aan te nemen dat het bestaat:
http://www.cbpweb.nl/Pages/av_24_Klant_te_koop.aspx
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... ssen.dhtml

Of de goede doelen organisaties ook aan adressenhandel doen, kan ik niet met zekerheid zeggen, echter het lijkt me niet uitgesloten omdat we er geen vinger op kunnen leggen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door seconds-out »

masterslave schreef: Beste,
waar heb ik geschreven , dat er een handel in adressen bestaat?
Als je het niet kan bewijzen, dan moet je hier ook niets neerpennen, ook weet je het voor jezelf, maar ik hoef er niet in jouw gedachten/mening mee te gaan!
Andere beste, als jij je laat aanspreken als mevr op internet en je zou een mail of iets degelijks van een ander bedrijf/organisatie ontvangen, (beste mevrouw enz...) dan was het bewijs pas voor je geleverd...er is handel met adressen.
Blijkbaar is andermans ervaring over goede doelen organisaties GEEN bewijs voor jou....het zij zo.

Btw..Als alleen bewijzen zouden tellen voor wat neergeschreven mag worden, zou de mening de kast in kunnen, bovendien schrijf ik ook dat ik het NIET kan bewijzen.
En jij hoeft/moet helemaal niet in mijn gedachtengang mee te gaan, integendeel, blijf lekker denken wat je wilt...dat zeg ik de hele tijd al.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bedelbrieven na storting kwf

Ongelezen bericht door masterslave »

Pindakaaspotje schreef:
masterslave schreef: Beste,
waar heb ik geschreven , dat er een handel in adressen bestaat?
:shock: Ben je echt zo naief.

Google eens op adresbestanden kopen en er gaat een wereld voor je open.
Of de goede doelen organisaties ook aan adressenhandel doen, kan ik niet met zekerheid zeggen, echter het lijkt me niet uitgesloten omdat we er geen vinger op kunnen leggen.
of de kwf het doet kan ik niet bewijzen, alleen de startpost doet het wel vermoeden.
Op de verkoopsites kan je zo Non-Profit adressen kopen, oftwel databestanden van goede doelen organisaties.
Nogmaals beste,
ik wil niet googelen, want dat kan ik, maar jij beweerd dat ik geschreven heb, dat een handel in adressen bestaat.
Ook ben ik niet naief, maar je moet nu niet de start intrekken, om onwaarheden hier te pennen!

Gesloten