Bereikbaarheid Bedrijven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Adrianvan
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2017 00:26

Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Adrianvan » 30 apr 2019 11:40

Onderdeel van goede service is een goede bereikbaarheid van een bedrijf voor de klant. Er werd al gemeld dat ABNAmro beperkt bereikbaar was, maar daar kunnen we er nog wel een paar aan toevoegen.
Ik noem er een van afgelopen week: TMobile.
- Geen Mailadres.
- Chatten: dat duurt lang (we helpen verschillende klanten tegelijk!) en ondeskundig (verwijzen naar contactformulier dat al lang niet meer bestaat)
- Facebook , Twitter: moet je maar willen
- bellen: blijft niet veel anders over. Ellelange wachttijden (ben niet anders gewend) , je hoort dat: het contactformulier niet meer bestaat, er is geen mailadres en het probleem (maar dat is een -bizar- ander topic.) niet opgelost.
- je kunt ook nog gewoon een brief

NB meld van te voren dat je het gesprek opneemt! zien wat er dan gebeurt (zij nemen het ook op, net als ik, voor leer doeleinden. Wie wil nu niet leren...)

Maar er zou een wettelijke regeling moeten zijn dat er minstens een mailadres en/of een contactformulier(waar je zelf een copie van krijgt!) bestaat. Facebook/twitter zijn geen alternatieven.
Want veel mensen lopen tegen dit probleem op.

Bob Schurkjens
Berichten: 6462
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 30 apr 2019 11:47

Er worden op deze manier drempels opgeworpen door deze bedrijven en dat is een bewuste en doordachte keuze. Op deze manier worden klantcontacten gemanaged.

renewouters
Berichten: 3110
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door renewouters » 30 apr 2019 11:48

Bedrijven gebruiken i.p.v. emailadressen contactformulieren om hun interne processen te verbeteren. Email afhandeling zorgt voor inefficiëntie en dus hogere kosten voor de klant.

Lady1234
Berichten: 8743
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Lady1234 » 30 apr 2019 11:51

Jarenlang klant geweest van T-mobile, had totaal geen probleem om hun te kunnen bereiken.

Bellen? Er werd direct opgenomen.

Revoked
Berichten: 811
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Revoked » 30 apr 2019 17:02

TMob heeft wel degelijk mailadressen. Alleen niet voor klantenservice-vragen. Want ja, tegenwoordig verwachten klanten dat mail direct wordt beantwoord. En zo werkt dat niet op callcenters.

MichielFRL
Berichten: 2374
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door MichielFRL » 30 apr 2019 18:43

De meeste bedrijven zijn prima te bereiken via Twitter, Whatsapp en soms een contactformulier. Je bank bereik je eenvoudig via de chatfunctie in de app. Bellen kan ook, veelal kosteloos. Mogelijkheden genoeg.

Costnix
Berichten: 1038
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Costnix » 30 apr 2019 18:50

.

Revoked
Berichten: 811
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bereikbaarheid Bedrijven

Ongelezen bericht door Revoked » 30 apr 2019 19:45

Costnix schreef:
30 apr 2019 18:50
.
Idd, daar heb je een goed .

Plaats reactie