LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen voor extra geld pinnen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rianeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2007 22:22

betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door rianeke »

Hallo wat ik zo raar vind als ik bij Dirk van den Broek mijn boodschappen pin,kost het niks extra's.Wil ik extra geld opnemen dan vragen ze een vergoeding!!

Kan dit zomaar??

Groetjes van Rianeke :twisted:

Wiley
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2006 22:35

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door Wiley »

Rianeke, (extra) geld opnemen is gewoon een extra dienst van de supermarkt. En daar mogen ze uiteraard geld voor vragen.
Er is geen regel dat je, waar je met PIN kan betalen, ook contant geld kan opnemen. (zou ook vreemd zijn, omdat je winkeliers dan verplicht om (grote) bedragen contant te houden.)

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door lucrecia »

Ik pin ook vaak extra in de supermarkt of andere winkels. Soms hoor ik wel dat ik dan minimaal €20, - extra kan pinnen maar heb NOOIT meegemaakt dat ik voor die dienst extra moet betalen, dat mag niet.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door Sometimes »

@lucrecia: waar staat dat, dat het niet mag?

willem de 16de
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 jan 2007 13:28

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door willem de 16de »

@lucrecia: waar staat dat, dat het niet mag?
De voorlaatste Donald Duck! :roll:

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Even voor de duidelijkheid: als je als klant met PIN betaalt, kost je dat niets. De winkelier echter dient te betalen aan Interpay, je weet wel, die betalingsverkeermonopolist van die te hoge tarieven. En dat kost. Volgens mij een vast bedrag per PIN-transactie en voor credit-cards nog een percentage daarbovenop.

Een beetje supermarkt zal jaarlijks tienduizenden euros moeten betalen voor het afhandelen van kaarttransacties. Dus een vergoeding vragen voor een extra dienst is wat mij betreft geoorloofd. Ook moeten betalen om te mogen pinnen beneden een bepaald aankoopbedrag kan ik billijken. Er zijn er zat die willen pinnen voor nota bene een reepje van 60 cent.

En dan nog maar te zwijgen over de mensen die menen aanspraak te kunnen maken op de inhoud van een kassalade (ja, persoonlijke frustratie). Klanten die niet teruggroeten en hun verzoek in de vorm van een bevel gieten: "Eén Marlboro en vijftig euro." Hoffelijkheid is af en toe ver te zoeken.

Pinnen is geen universeel recht.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door caruso »

En een supermarkt geen bank!

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door kiz »

Een beetje supermarkt zal jaarlijks tienduizenden euros moeten betalen voor het afhandelen van kaarttransacties. Dus een vergoeding vragen voor een extra dienst is wat mij betreft geoorloofd.
Een beetje supermarkt slaat die 20 euro extra aan, waardoor slechts één pin-handeling wordt verricht. Van extra kosten voor een extra dienst is dan dus simpelweg geen sprake. De kosten waren al gemaakt op het moment dat de klant -zonder 20 euro- zijn/haar boodschappen per pin afrekende. In dat licht bezien is een vergoeding voor "meer dan het totaalbedrag" pinnen dus je reinste flauwekul.
Een supermarkt is inderdaad geen bank, maar een supermarkt die als "extra service" biedt om extra te pinnen rekent daar dus géén vergoeding voor.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door tienepien »

Jongens, extra kosten berekenen voor extra pinnen, tasjes etc. zijn helemaal niet bedoeld om de kosten te dekken, maar om de vraag om deze dingen af te remmen.
Een supermarkt heeft gewoon niet genoeg wisselgeld om de hele dag door iedereen maar extra te laten pinnen. Door iets te berekenen doen alleen de mensen het die het echt nodig hebben.

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: betalen voor extra geld pinnen

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Juist. Een kassier heeft per definitie nooit meer dan een x bedrag in zijn/haar lade. Als er vijf mensen achter elkaar 50 euro willen bijpinnen, dan gaat dat natuurlijk niet. En als over het geheel genomen slechts een beperkt aantal mensen wil bijpinnen dan is dat geen enkel probleem. Het wordt anders als elke klant wenst bij te pinnen. In dat geval neemt de detaillist de rol van PIN-automaat op zich, en daar zal hij/zij geen zin in hebben.

Bijpinnen is net als aanbiedingen: zolang de voorraad strekt.

En nogmaals: het gaat hier om een dienst, dus daar mag je een vergoeding voor vragen. Service is iets anders. Maar laten we wel wezen: zou jij voor die 25 eurocent helemaal naar de PIN-automaat 500 meter verderop lopen? Doe moeilijk zeg. Ik niet, had ik maar eerder moeten voorzien dat mijn contanten op zouden raken. Dat heet gewoon pech (maar dat wordt tegenwoordig niet meer geaccepteerd, maar da's een heel ander onderwerp).

Gesloten