Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Porsche993-4s
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2022 18:27

Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Porsche993-4s »

Electrisch probleem met Stella fiets
Stella komt langs na afspraak gemaakt te hebben: accu kapot.
Vervangen onder garantie: moet echter toch nog 70 euro bijbetalen.
Mag dit?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met welke reden moet u bijbetalen? Zijn dat voorrijkosten die niet onder garantie vallen? Of heeft u nu een betere of zwaardere accu ten opzichte van wat u had?
Zonder te weten waarvoor u moet betalen is niet te zeggen of die terecht of onterecht is.

Porsche993-4s
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2022 18:27

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Porsche993-4s »

Nee, geen betere of zwaardere accu gekregen. Monteur moest na overleg met thuisfront 70 euro rekenen. Waarom kon hij niet uitleggen: hij is ook maar een monteur was zijn antwoord!
2 x Stella schriftelijk om uitleg gevraagd: er wordt gewoon niet gereageerd…….

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik had niet betaald, stuur maar een factuur. Geen geld op dit moment.

Ik vind het verhaal vaag, heel weinig informatie. Daarom kan ik niks zeggen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Dee Snutsch
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2021 10:30

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Dee Snutsch »

Hoe oud is de fiets? Accu's vallen vaak niet onder de normale garantie, omdat het slijtageartikelen zijn. Net als banden. Winkeliers geven over het algemeen 6 maanden garantie op accu's, daarna zijn (een deel van) de kosten helaas voor u.

Heeft u de garantie trouwens geclaimd bij de verkoper, of bij de fabrikant? Het is altijd van belang om bij de verkoper garantie te claimen, zij zijn ervoor verantwoordelijk. Niet de fabrikant.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Dee Snutsch schreef:
22 apr 2022 21:23
Hoe oud is de fiets? Accu's vallen vaak niet onder de normale garantie, omdat het slijtageartikelen zijn. Net als banden. Winkeliers geven over het algemeen 6 maanden garantie op accu's, daarna zijn (een deel van) de kosten helaas voor u.

Heeft u de garantie trouwens geclaimd bij de verkoper, of bij de fabrikant? Het is altijd van belang om bij de verkoper garantie te claimen, zij zijn ervoor verantwoordelijk. Niet de fabrikant.
Dat laatste is hier niet van toepassing. Stella verkoopt alleen direct aan hun klanten, niet via retailers.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dee Snutsch schreef:
22 apr 2022 21:23
Hoe oud is de fiets? Accu's vallen vaak niet onder de normale garantie, omdat het slijtageartikelen zijn. Net als banden. Winkeliers geven over het algemeen 6 maanden garantie op accu's, daarna zijn (een deel van) de kosten helaas voor u.

Heeft u de garantie trouwens geclaimd bij de verkoper, of bij de fabrikant? Het is altijd van belang om bij de verkoper garantie te claimen, zij zijn ervoor verantwoordelijk. Niet de fabrikant.
Stella geeft 3 jaar garantie op accu's >2017 lees ik hier, en volgens deze voorwaarden op hun site, vallen die niet onder slijtage (zie 7.9).

dus waar die gerekende kosten dan vandaan komen is wat vaag.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door scontra »

Porsche993-4s schreef:
20 apr 2022 18:33
Electrisch probleem met Stella fiets
Stella komt langs na afspraak gemaakt te hebben: accu kapot.
Vervangen onder garantie: moet echter toch nog 70 euro bijbetalen.
Mag dit?
Krijgt/kreeg u hiervoor achteraf een rekening van Stella of moest u per handpinapparaat of ''handje contantje" afrekenen ?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Nee dat mag niet, u heeft wettelijke garantie en problemen moeten gratis verholpen worden, dus die €70 kunt terug eisen.

Porsche993-4s
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2022 18:27

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Porsche993-4s »

Hartelijk dank voor al jullie reacties.
Omdat Stella niet reageert op mijn schrijven ( 2x ) waarin om opheldering werd gevraagd, ga ik nu mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

aantjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2022 18:35

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door aantjes »

Mijn ervaring met Stella is ook erg slecht. Slechte service. De accu van mijn fiets had nog maar 5000 km gelopen, moest een nieuwe accu kopen. Ben 3 maanden bezig geweest voordat er iemand kwam. Heel slechte service, je kunt beter een fiets kopen bij een plaatselijke fietsenmaker. Als er dan iets is word je direct geholpen en ben je veel minder geld kwijt. Koop nooit meer bij Stella!!!!!

Foxhill
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2014 11:18

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Foxhill »

Je kunt het beste toch achterhalen waarvoor de kosten in rekening gebracht worden. De eerste twee jaar mogen er geen kosten voor afschrijving of iets dergelijks in rekening gebracht worden. De eerste twee jaar heb je namelijk wettelijke garantie.

Het kan zijn dat ze voorrijkosten in rekening brengen als je niet aan hun verzoek voldoet om eerst bij een winkel langs te gaan zoals hierboven genoemd. Dat lijkt mij niet redelijk, maar ik weet niet of het mag.

Na de eerste twee jaar garantie kun je nog aanvullende garantie hebben. Dat is dan verkopersgarantie. Daarbij mag de verkoper wel allerlei voorwaarden stellen zoals afschrijving, voorrijkosten of onderhoudsvoorwaarden. Ze geven namelijk meer dan ze wettelijk verplicht zijn.

Er zijn wel veel vergelijkbare klachten over Stella. Dit terwijl je in de reguliere fietshandel vaak zelfs meer garantie krijgt dan wettelijk. Dat is ook waar de voordeel van een 'traditionele fietsenwinkel' zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mei 2022 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd. Er mag geen link naar een webshop op de site worden geplaatst.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bericht gemeld vanwege onnodige reclame.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen voor Stella accu, ondanks garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Foxhill schreef:
30 mei 2022 17:11
De eerste twee jaar mogen er geen kosten voor afschrijving of iets dergelijks in rekening gebracht worden. De eerste twee jaar heb je namelijk wettelijke garantie.
Nederland heeft geen (verval)termijn gekoppeld aan de wettelijke garantie.

Plaats reactie