LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Jfelst »

Een pakjesbezorger is een bezorger geen ontvanger. Als de opdrachtgever betaalt voor aanvullende diensten (handtekening voor ontvangst) dient de geadresseerde een handtekening te plaatsen voor ontvangst van het pakket (al dan niet beschadigd). Tekent de bezorger dan zit hij fout. Dan bel ik zijn baas en verwacht dat de volgende keer een nieuwe bezorger zijn werk wel goed doet. Aangetekende post idem dito. Poststuk wordt vastgelegd op ieder tussenstation van opdrachtgever tot en met geadresseerde. Binnen Postnl zal dit elektronisch gebeuren, maar de uiteindelijke geadresseerde dient fysiek een handtekening te plaatsen op de handheld van de bezorger. Een pakket zonder aanvullende diensten dient afgeleverd te worden aan geadresseerde. Niet voor zijn deur neerzetten, niet in de plantenbak en niet in de vuilcontainer. Sommige pakketten mogen bij de buren afgeleverd worden, maar de opdrachtgever kan dit ook uitsluiten (aflevering alleen aan geadresseerde). Dat de bezorgers weinig per pakket verdienen is een feit, maar zij doen het er wel voor. Zelf tekenen omdat dat sneller is? Jammer dan, dan vraag ik voor de volgende keer een nieuwe bezorger.

WilmaSpaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2019 12:57

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door WilmaSpaan »

PostNL laat het volledig afweten bij een schade. Er is een te groot pakket door mijn brievenbus gepropt. De hele binnenkant, stang met klepjes tegen de tocht, is kapot. Post NL wil niet de reparatiekosten betalen en reageert gewoon niet meer op mijn mails. Van klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord!

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk joh, Ze zijn al blij dat ze iemand vinden die zo gek is voor zo weinig te werken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door renewouters »

hbbs schreef:
07 sep 2018 13:07

Hieruit blijkt dus dat PostNL alle klachten binnen de deur wil houden en de klant in het onzekere laat.
Jij bent geen klant. En daarnaast: sommige zaken zijn intern. Zou jij het normaal vinden als interne zaken m.b.t. tot jouw werk naar buiten komen? We hebben allemaal onze mond vol over privacy. Maar dat geldt blijkbaar niet voor anderen.

Acrom
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:25

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Acrom »

Wie heeft het nog niet meegemaakt? Bij ons de ene keer een briefje in de bus dat het pakket in de papiercontainer ligt (DHL), een andere keer een krabbeltje door postbode gezet en achter de (open) schutting gezet (postnl, gelukkig bleef het droog). Met videobewijs kan onderbouwd worden dat bezorger in gebreke was. Zonder wordt een (al dan niet terechte) claim van 'niet bezorgd' een discussie die je als ontvanger nooit wint van de bezorgende partij. Wanneer het een aangetekend -waardevol- stuk betreft, bij bestelling aangeven dat je op een postnl afhaalpunt wilt ophalen. Keuze van verzender om daarin mee te gaan of dit aan te bieden in bestelproces. Daarop kun je als klant wel selecteren in bestelproces (doe ik dus), geen optie voor afhaalpunt? Bestelproces afbreken en verder zoeken.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2019 15:20

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door [email protected] »

Een handtekening plaatsen voor iemand anders is toch eigenlijk fraude of vervalsing? Heb zelf twee weken geleden meegemaakt dat ik vanuit het raam boven de bezorger zg aankomen. Naar beneden liep de voordeur opende niemand zag,daarom even wachten. Kwam de bezorger bij de buren vandaan waar hij meerdere pakjes afgeleverd had. Toen ik hem vroeg naar mijn pakje "bij de buren" daarna vroeg ik en hoe krijg dit pakje nu want ik heb aangegeven nooit bij de buren te bezorgen. Het antwoord " zie maar dat u uw pakje krijgt" Heel boos dhl gebeld. Daar bleek dat het bezorgservices waren die zij inhuurden. De bezorger reed ook niet in eenvervoermiddel met de kleuren en logo van dhl.. Maar naar mijn idee blijft DHL toch verantwoordelijk. Jammer dat je bij de meeste bezorgers niet de bezorger aan kunt geven. Want dat zou het kaf van het koren scheidden en de concurrend werken op ander gebieden dan alleen maar geld.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik had een klacht ingediend dat het pakket niet bezorgd was en als ze zeggen dat het wel bezorgd is, dan vraag je naar de handtekening. Ja, maar die is niet van mij.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Boesta »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2018 22:48
De handtekening van de ontvanger is het bewijs dat een pakket afgeleverd is. Stel dat de postbode kwaad in de zin heeft, zelf tekent en zelf het pakje houdt, dan is de afzender de pineut. Die wordt namelijk benadeeld door dat het pakje, waar de afzender voor verantwoordelijk is, niet afgeleverd is. De ontvanger wordt beschermd door de wet.
Dit hebben wij niet zo lang geleden ook meegemaakt. Na heel erg veel gedoe heen en weer is uiteindelijk de bezorger langs gekomen om zijn excuus aan te bieden en hij heeft het artikel waarvoor hij voor ontvangst getekend had (en ook had gehouden) contant aan mij betaald. Het ging hier om een pakketje met een smartphone ter waarde van €460.

Wij hadden aangifte zullen doen bij de politie in onze woonplaats, die afspraak was al gemaakt. Maar na het gesprek met de bezorger (die ook ontslagen is) hebben wij hier toch vanaf gezien en de afspraak afgezegd...


De webwinkel was helemaal niet zo behulpzaam, en weigerde het bedrag aan ons te vergoeden omdat er voor ontvangst getekend was. In een geval als dit moet je normaliter wel gewoon aangifte doen. De bezorger tekende voor ontvangst van pakket uit naam van de geadresseerde, de geadresseerde kan evenals de verzender dus wel gewoon aangifte doen.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Aygulf »

Wat wilt u nu bereiken? U heeft het pakket, bezorger heeft zijn excuses gemaakt, zijn "baas" zal hem er op aanspreken. Moet hij soms ontslagen worden, moet post.nl u "genoegdoening" geven? Vaak is men wel buitensporig verontwaardigd en van dreigen met consumentenprogramma's word ik altijd beetje kriebelig van. Die kunnen zich beter met echte zaken bezig houden. Storm in een glas water en blijkbaar niets beters te doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn echte Handtekening is meestal totaal onleesbaar op die apparaten!
Daarom doe ik nu zelf; , , , (zie gebruikersnaam en dat is wel perfect leesbaar!)

Ook teken ik voor gehele buurt en de bezorgers van 3 bedrijven doen het meestal zelf al.
Wel is de camera handig voor eventuele fraude maar met handtekening op apparaat is waardeloze maatregel die wel extra geld koste als je iets stuurde.

Beertje6800
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2019 17:29

Re: Bezorger PostNL gefilmd die zelf voor pakket tekent

Ongelezen bericht door Beertje6800 »

Ik heb vandaag een pakket bezorger aan de deur gehad waarbij de scanner niet werkte.
Misschien moet post nl daar eens iets aan doen!
Het is natuurlijk niet goed te praten wat de betreffende bezorger heeft gedaan maar als Post nl meer om het personeel zou geven (ten slotte zorgen deze mensen ervoor dat de winst hoger wordt) en niet alleen maar gaat voor de centen komt het wel goed.
Ik heb wel eens gehoord dat ze voor een pakketje 3 minuten krijgen om dit te bezorgen.
naar mijn mening is dit veel te kort, maar ja, wie ben ik?...……. Ik ben de klant waar ze het van moeten hebben!

Gesloten