bezorging met DHL zeer slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

zon5net schreef:
22 sep 2018 20:11
Ik heb ook een hele lijst met klachten ( bewijsbaar) gemaild naar de service afdeling. Bezorgers bepalen zelf waar ze het pakket naar toe brengen ( service- point ) . Verschillende keren uitgeprobeerd voor de levering zelf afhaal punt te kiezen. Dus niet huisadres maar DHL point.
Geen briefjes in de brievenbus EN NIET aanbellen.
Alleen door track& Trace te achterhalen waar het is gebleven. :oops:
Dus u denkt dat als u aan een verkoper aangeeft dat het op een afhaallocatie geleverd moet worden dat er een postbode langskomt om te zeggen dat er een pakket klaar ligt? U kunt dan beter de verzender aanspreken dat hij/zij een mailadres van u ingeeft. Dan krijgt u namelijk bericht als het af te halen is. DHL is geen PostNL. DHL gaat ook geen berichten via de concurrent versturen om te laten weten dat er iets klaar ligt. Daarvoor gebeurd alles per mail. Maar dan moeten ze wel het mailadres van de ontvanger hebben.

Julide
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2018 20:34

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Julide »

Ik heb ook slechte ervaringen met DHL. Voor een groot pakket moet je van 8 tot 18 uur thuis zijn. Niet van deze tijd. En vervolgens komen ze gewoon niet opdagen. Tot twee keer toe. Ik bestel nooit meer ergens iets waar ze DHL voor op pad sturen.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door zon5net »

Neen heer Julien. Ik heb eerst de “weg” gewoon huis adres afleveren. Vervolgens komen ze niet. GEEN bericht in de brievenbus melding” NIET THUIS AANGETROFFEN” terwijl we op straat kijken door ons raam op die tijdstip. Vervolgens ga je Trach& Trace zoeken. Zie je afgeleverd op service point DHL

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door zon5net »

Vervolgens kiezen wij vooraf dichtbijzijnde service- point lokatie. Daar wordt het niet bezorgt maar ergens anders in de stad. Ver weg,......snap u nu?

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Bij DHL is het zo dat je je pakket niet kunt traceren. Het enige wat ze je laten weten is dat je pakket vandaag bezorgd wordt. Daar heb je niets aan want het noodzaakt je de gehele dag thuis te blijven. Ik zou een dergelijke bezorgdienst dan ook niet gauw inschakelen voor het verzenden van pakketten.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

SoundBoard schreef:
09 okt 2018 13:27
Bij DHL is het zo dat je je pakket niet kunt traceren. Het enige wat ze je laten weten is dat je pakket vandaag bezorgd wordt. Daar heb je niets aan want het noodzaakt je de gehele dag thuis te blijven. Ik zou een dergelijke bezorgdienst dan ook niet gauw inschakelen voor het verzenden van pakketten.
DHL heeft gewoon een track en trace hoor.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Inderdaad zou je denken met Track & Trace er achter te komen tussen welke tijden je je pakket mag verwachten, maar de enige informatie die ik krijg met mijn T&T-code is, dat vanaf vanmorgen er staat dat het pakket onderweg is. Dat betekent dat je de gehele dag thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen. Anders gezegd: met dit soort T&T help je de klant niet want je kunt er niets mee.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Pakket voor mijn klant is verdwenen. Schade 140 euro. Binnen een paar dagen zeggen ze dat ze een onderzoek hebben gedaan, en of je een claim wilt indienen. Ik krijg 17 euro vergoed? Had ik maar verzekerd moeten verzenden. Ik kan toch niet alle pakjes verzekerd gaan verzenden. De klant kiest daar ook niet voor in mijn webshop, maar toch ben ik verantwoordelijk want ik kan moeilijk tegen mijn klant zeggen jammer maar helaas. Wat een zooitje daar. Onderzoek??? Mijn neus ze zeggen maar wat. Ik vertrouw dit bedrijf mijn zorgvullig ingepakt pakket toe. Het staat al vanaf 5 maart op sorteren. :evil:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door berndv »

marcellamaria schreef:
20 mar 2019 11:00
maar toch ben ik verantwoordelijk want ik kan moeilijk tegen mijn klant zeggen jammer maar helaas
klopt, juridisch gezien ben je ook verantwoordelijk als verzender.
marcellamaria schreef:
20 mar 2019 11:00
Had ik maar verzekerd moeten verzenden. Ik kan toch niet alle pakjes verzekerd gaan verzenden.
Dat zou je uit moeten rekenen op basis van het aantal verzendingen, meerkosten verzekeren en risico op zoek raken en natuurlijk de waarde van de inhoud. De voorwaarden zijn voor DHL zoals ze zijn. Daar kan je mee akkoord gaan of niet. Ik denk niet dat DHL bewust de pakketten kwijt maakt, daar hebben zij ook eigenlijk totaal geen baat bij, en er kunnen fouten gemaakt worden, helaas.

voroniys
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2013 11:22

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door voroniys »

Voor mij is de grootste klacht over DHL - bezorging naar de postbus doen ze helemaal niet. Ik heb geprobeerd ze meerdere keren bellen om overtuigen die pakketten toch naar afhaal locatie brengen - geen succes. Ze willen gewoon niks doen en zegge dat pakketten worden terug verstuurd. Niks is minder waard, dan worden van DHL - pakketten zijn al bijna een week in Nederland en nog geen enkele beweging om ze terug te sturen. Een medewerker per ongeluk kwijt dat het kan weken duren totdat ze hebben dit terug gestuurd.

Zorg dus, dat zendingen uit andere landen wordt nooit gestuurd naar postbus. Wat in andere landen bezorgen ze gewoon in postbussen en ze zijn niet op de hoogte, dat bij DHL in Nederland willen ze dat niet doen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je gelooft toch niet serieus dat post.nl zijn afhaallocaties gratis ter beschikking van de concurrentie stelt? Dat ze de pakketten van de andere Transport ondernemingen gratis ontvangt, opslaat, een bericht naar de geadresseerde stuurt en daarna de uitgifte regelt zodat de geadresseerde zich identificeert en eigenlijk ook nog zorgt voor een verzekering van de onderhavige pakketten? Serieus gedacht zoiets?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Postbussen zijn bestemd voor post, niet voor pakjes.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je zo dom bent een postbus te vermelden is het je eigen schuld.

Een adres vermelden en vooral niet meer dan nodig....

Arjen Valstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2019 16:25

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Arjen Valstar »

Tja, inderdaad vaker negatieve ervaringen gehad met DHL, maar deze keer wel heel slecht. Gisteren thuis gebleven om tussen 14 u en 18 u een pakket geleverd te krijgen. Via track-en-trace zag ik om 14.50 u dat ik om 14.38 u niet thuis geweest zou zijn. Flauwekul, ik was er gewoon en de deurbel is echt niet kapot. Ook had bezorger geen briefje achtergelaten (toch geen grote moeite lijkt me...). Meteen gebeld en beetje opgespeeld bij DHL. Nou, de klacht zou doorgegeven worden. Vandaag opnieuw gewacht, pakket zou weer tussen 14 u en 18 u geleverd worden. Ik was benieuwd en ja hoor, om 15.10 u zag ik op de track-en-trace opnieuw dat ik om 14.45 u niet thuis geweest zou zijn!! En weer geen briefje in de bus uiteraard....dit keer echt kwaad gebeld naar DHL, weer gegevens erbij en nee, er was van gisteren geen klacht bekend (!). Wel kon men in systeem zien dat het om dezelfde bezorger ging. Die wilde blijkbaar vroeg thuis zijn van zijn ronde en probeert dezelfde grap opnieuw als ie er toch mee wegkomt. Er nu op gestaan dat klacht wel doorgegeven zou worden. Ach ja, ondertussen word je gewoon keihard belazerd.

De leverancier van het pakket heb ik ook gebeld, die liet zich ontvallen dat men het met DHL ook wel gehad heeft, te veel klachten.....verbaast me helemaal niks!!

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

DHL werkt, zoals veel pakketdiensten, met de allergoedkoopste bezorgers die ze kunnen vinden. En ja, “if you pay peanuts, you get monkies to work for you”

Verzenden met DHL is ook geinig, altijd weer een gok of pakje geleverd wordt. Iets goedkoper dat post.nl, maar 50% slechter. Ik maak geen gebruik meer van ze, en hou mijn hart vast als ik zelf iets via hun bezorgd moet krijgen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn pakjes worden door DHL uitermate keurig bezorgd in de aangegeven tijd.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arjen Valstar schreef:
20 sep 2019 16:39
Die wilde blijkbaar vroeg thuis zijn van zijn ronde en probeert dezelfde grap opnieuw als ie er toch mee wegkomt. Er nu op gestaan dat klacht wel doorgegeven zou worden. Ach ja, ondertussen word je gewoon keihard belazerd.
Misschien moet u zich eerst even verdiepen in hoe bezorgingen werken. De bezorgbussen zitten overvol. Als ze dan bewust afleveradressen overslaan, dan heb je er zelf de volgende dag last van.
U doet een beschuldiging richting de bezorger terwijl u niet weet wat de oorzaak is. Het kan ook gewoon zijn dat de bezorger op een verkeerd adres staat. Niets menselijker dan het maken van een fout.

Daarbij bent u ontvanger van een pakket en geen opdrachtgever. Diegene die DHL ingeschakeld heeft is in machte om een klacht in te dienen.

Maar als u belazerd wordt, bestel dan niets online en help de plaatselijk middenstand aan een boterham. Met dergelijke uitspraken zonder onderbouwing en onderbuikgevoelens kan niemand iets.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door renewouters »

Spacestar schreef:
23 aug 2018 13:57
Sinds 1980 probleemloos pakketten en grote dozen ontvangen via VG&L en de latere DHL.
Nog nooit één probleem gehad. Bij twee chauffeurs kon ik de klok gelijk zetten, zo punctueel!
Logisch. Het is een Duits bedrijf, en als ik alles op fora zoals deze moet geloven is dat altijd beter dan elders.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn wijken met slechte Bezorgers, dan niets meer via DHL bestellen of bij familie of werkgever laten bezorgen, andere wijk is ander persoon en dan gaat het wel goed!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt slechte wijken met slechte bezorgers. En goede wijken met goede bezorgers.

Gesloten