LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezorging TNT post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jozura
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:26

bezorging TNT post

Ongelezen bericht door jozura »

Dat zo,n groot bedrijf zulke arrogante asociale domme regels aanhoud.
Door even van te voren te bellen via de mobieltje ,daardoor bespaart TNT post enorm aan onkosten.
Dit gemeld krijg je als antwoord we kunnen niet iedereen van te voren bellen dat is niet mogelijk,dat kost ons teveel tijd.
30 sec per klant is te veel,maar 2 of 3 x een rit voor niets dat kost minder.
Ben ik nou gek ?
Vanmiddag zijn ze geweest met een groot pakket,ik had een A4 vel op het glas van mijn voordeur geplakt,geef het af bij de buren ,en pas na 14:00
thuis.
Bel TNT post krijg ik als antwoord we mogen dit niet doen.
Ze komen tussen 12:00 en 14:00 nu zijn dat juist de tijden dat ik niet thuis kan zijn.
Krijg een bericht we komen morgen tussen 12:00 en 18:00.
Als ze me weer niet thuis treffen kan ik 6 km met de fiets naar een postkantoor in een andere plaats.
En pakket is groot want ik had een grote bestelling,en dat krijg ik niet vervoerd.
Vroeger kon ik bellen naar de distributie centrum maar dat is nu ook anoniem.
Opvragen vergeet het maar .

Nooit meer een bestelling via TNT post.

Ik ben 65 jaar maar dit gedrag van dit bedrijf vind ik schandalig.

F.J.M.Reijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:50

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door F.J.M.Reijnen »

LS Bezorging post door TNT .Regelmatig komt het voor dat bankafschriften slechts voor een kwart in de brievenbus worden gestopt en 3/4 er buiten hangt.Daardoor kunnen kwaadwillenden gemakkelijk privacy gegevens achterhalen door de brieven er uit te trekken Groetend

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik krijg post voor minimaal drie andere straten in de wijk waar ik woon + 1 straat waarvan de naam lijkt op waar ik woon maar uiteraard met
andere postcode.

Ik krijg dus ook post waarvan ik zeker ben dat ze mij toegestuurd zijn niet thuis bezorgd. Uiteraard geen idee waar ze wel bezorgd zijn.

Ik diende een keer een klacht in dat ik post ontvangen had voor iemand die in straat x woonde. Het antwoord van TNT post was dat zij dit niet konden traceren!

Logisch dat ze verkeerd bezorgen, want ze kunnen zelfs een klacht niet goed lezen!

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Heidy »

Sinds adt het veranderd is naar tnt is de servicew kl*te.
Wij krijgen ook steeds post voor een andere straat.
Op mjin werk krijgen we post voor de buren en daarnaast.
Ze moeten de postbodes even terugsturen naar de basisschool om te leren
lezen!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door JvGin »

Wanneer je post maar voor 1/4 deel in de brievenbus hangt gewoon een klacht indienen via de afdelinge kwaliteit, hier zal dan een melding van gemaakt worden, bij herhaaldelijke melding zal de besteller van zijn of haar route worden gehaald.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Frans75 »

bij herhaaldelijke melding zal de besteller van zijn of haar route worden gehaald.
:D :D :D :D :D :D :D

Knap, maar wie gaat dan de post bezorgen?

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door JvGin »

De volgende kandidaat.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Frans75 »

WELKE kandidaat?

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door JvGin »

Nog zinnige toevoegingen?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Frans75 »

bij herhaaldelijke melding zal de besteller van zijn of haar route worden gehaald.
Vertel dan ook geen sprookjes.

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door JvGin »

Dat zijn geen sprookjes. Geloof mij mijn contacten binnen TNT dringen diep genoeg door in de organisatie om dit naar volledige waarheid te kunnen zeggen

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Frans75 »

Nu ga je er wel vanuit dat ik niet weet waar ik over praat 8)

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door JvGin »

Of ik het al dan niet weet. Ik laat hierbij mijn inbreng eindigen.

Aldebaran
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2007 14:14

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Aldebaran »

Helaas hebben wij ook bijzonder slechte ervaringen met de bezorging door TNT. Pakjes worden, als we zelf niet thuis zijn, steevast bij "de buren" gedeponeerd. Wij hebben daar bijzonder slechte ervaringen mee, zoals een opengemaakte doos, ontbrekende spullen en/of ZIJ zijn 10 dagen afwezig! Periodiek belandde onze briefpost bij derden en.... ook omgekeerd! Klagen over de pakket-bezorging helpt idd. echt niet: de Alg.Voorwaarden of zo staan het toe, zo is mij verteld.
N.m.m. MOET er een simpele standaardmanier (liefst wettelijk) bedacht kunnen worden, die de bezorger VERBIEDT om pakjes elders af te geven, bv. een STICKER op de brievenbus (bv. PhierP, ik geef maar een voorbeeld!), dus net zoiets als bij reclamefolders JA/Neen.
Brievenpost is een ander verhaal. Ik reclameer telkens, ook schriftelijk. Brieven van anderen geef ik persoonlijk af aan de geadresseerde en vertel erbij hoe de vork in de steel heeft gezeten. Tevens adviseer ik om een klacht in te dienen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik moest ala minute een banknummer geven aan hem, want tja anders kon de brief niet verstuurd worden.
Ik heb nog een tijdschrift voor een ander liggen die niet in deze wijk woont. Zal er eens een sticker opdoen en alsnog op de post doen.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Frans75 »

@Aldebaran,

Sorry maar die vlieger gaat niet op.
Juridisch gezien bepaalt de afzender de manier van bezorgen en niet de ontvanger.

Aldebaran
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2007 14:14

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Aldebaran »

@Frans75: Ik ben maar gewoon arbeider en geen jurist. U heeft het ongetwijfeld bij het juiste eind en ik wil daar niet aan tornen. Blijft alleen het feit, dat ikzelf de handelwijze van TNT -juridisch al dan niet correct- blijf afkeuren. Ondertussen blijf ik hopen op een wettelijk kader, die dit 'afleveren bij buren' z.s.m. gaat verbieden. Een bepaalde en permanente sticker op de brievenbus lijkt mij een goede oplossing.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door TdeHond »

TNT post heeft nu een ontvangstbevestiging van een aangetekende brief niet retour gezonden. Deze brief is op 14-7-08 bij een bedrijf bezorgd en tot op heden heb ik het ontvangsbewijs niet ontvangen.
Ik heb er een klacht over ingediend en ben benieuwd hoe TNT dit denkt op te lossen.

Siem-P
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2008 00:16

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door Siem-P »

Ach dat hele tnt is een zootje.
Bij ons kwam de post op een gegeven moment na 18.00 uur pas.
En een tijdje geleden liep ik de post bode tegemoet. Ik dacht dat hij de post al lang in de bus had gedaan en opende mijn deur. Stond hij mijn post te lezen!!!! Het was weliswaar een krantje in plastic vepakt maar toch. Ik vroeg hem of hij klaar was, zegt hij doodleuk, wacht even hoor even lezen? zonder schaamte......wat?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: bezorging TNT post

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag formulier ontvangen, waarna TNT Post gaat uitzoeken, waar de retourkaart ( ontvangstbevestiging aangetekende brief) verdwenen is.

TNT wil dat ik het originele bewijs van verzending bijvoeg. :?

Ik heb op formulier gezet, dat nu de ontvangstbevestiging verdwenen is, ik niet het originele bewijs van verzending kan bijvoegen.

Ik ben dan m.i. alle rechtsgeldige bewijzen van verzenden van brief aan bedrijf kwijt. Bovendien las ik in de AV van TNT dat zij niet aansprakelijk is voor de vermissing van retourkaarten. :roll:

Volkomen zinloze activiteit dus om retourkaart opsporing verzocht te spelen door TNT. 8)

Gesloten