LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Paulschaef
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2020 20:22

Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door Paulschaef »

Kreeg een mail dat mijn creditcard maatschappij ICS zo maar even per januari a.s. de jaarlijkse bijdrage voor het gebruik van de mastercard met 30% gaat verhogen ! Echt absurd. Kan radar daar niet meteen iets aan doen aub ?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat zou Radar daaraan moeten doen? Kijk of u elders een voordeliger kaart kunt krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig dat Radar daar niets aan kan doen. Het hek zou van de dam zijn als een televisieprogramma kon bepalen wat goederen en diensten mochten kosten. Het is nog altijd een vrije markt van vraag en aanbod. En de klant mag zelf beslissen wat hij wil.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door eetcafe »

Neem gewoon een gratis debet kaartje, Visa of Mastercard.

Waarom verhogen ze eigenlijk de bijdrage met 30%?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door D34M0N »

Zoals anderen al aangaven: gewoon overstappen naar een andere creditcardmaatschappij. Grote kans dat je daarbij kunt profiteren van een kortingsactie, wat het overstappen extra aantrekkelijk maakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon opzeggen. Heb het zelf net gedaan met mijn ICS card. Heb je een gespreid betalen faciliteit met een openstaande schuld, dan kan je die op de gebruikelijke wijze blijven aflossen.

ICS betaalt de cardbijdrage bij opzegging terug voor de maanden dat je er geen gebruik van maakt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door G7 »

Jij kan tenminste je card nog houden, al is het dan met een verhoging. Ik moest na jaren gebruik opnieuw mijn gegevens opgeven en kreeg binnen een week een brief terug, dat ik geen gebruik meer kan / mag maken van de card, omdat de inkomens nu niet voldoende zouden zijn. Snapte er niet veel van, want toen ik hem voor het eerst had aangevraagd, waren mijn inkomsten een stuk minder, maar dat was toen geen probleem. Wel jammer, want vond het altijd wel makkelijk, voornamelijk voor het boeken van reizen.

Ik heb ze dat ook laten weten, maar helaas, zij hebben een zorgplicht zeggen ze dan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een onzin breien, we zij toch geen kinderen meer?
Dan moet de pin pas ook weg want oei oei u zou toch eens in verleiding worden gebracht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
24 okt 2020 21:04
Wat een onzin breien, we zij toch geen kinderen meer?
Dan moet de pin pas ook weg want oei oei u zou toch eens in verleiding worden gebracht.
Met de pinpas kan je niet meer opnemen als wat er op staat. Bij een CC kan je doorgaan tot je limiet op is, of je nu wel of geen geld op je rekening hebt staan.
En ja, banken hebben de plicht om voorzichtiger te zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door mahadma »

En @Paulschaef, verwacht u nu ècht dat Radar dat even met één knip van uw vingers zomaar effe regelt?

Niet zo verwonderlijk die verhoging, ze moeten genoeg aan aankoop verzekeringen en andere zaken uitkeren ...... en daar hoeft "men" niets voor te betalen .........

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Met veel bankpassen kun je ook rood staan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Was er niet een topic van iemand bij wie die mogelijkheid door de bank was stopgezet?
Banken worden door toezichthouders steeds beter aan hun zorgplicht gehouden, bv geen eindeloze kredieten meer en goed of opnieuw identificeren. Op zich geen slechte zaak, vind ik.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door crazyme »

Paulschaef schreef:
23 okt 2020 20:28
Kreeg een mail dat mijn creditcard maatschappij ICS zo maar even per januari a.s. de jaarlijkse bijdrage voor het gebruik van de mastercard met 30% gaat verhogen ! Echt absurd. Kan radar daar niet meteen iets aan doen aub ?
En vervolgens moest je op een link klikken wanneer je het hiermee oneens was ?

Of moest je je pas opsturen ?

Of gaat de phishing mail er morgen uit en is dit bericht bedoeld om het geloofwaardig te laten lijken ?

Ff checken....

100% van de mails welke ik van of over ics ontvang is malafide.

ben2709
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:52

Re: Bijdrage ICS mastercard 30% verhoogd

Ongelezen bericht door ben2709 »

ICS heeft een soort monopoly-positie, want ook de VISA kaart regelen zij. Er zijn dus nauwelijks alternatieven.

Gesloten