Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jaytje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2023 12:34

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Jaytje »

Volgens mij mag je niet zomaar een account aanmaken om een bedrijf zwart te maken dhr. of mw. blendseeds, dit noem je smaad en mag niet in Nederland. Ik heb uw profiel gemeld bij radar en ik hoop dat u geen vervolg krijg.

Denk dat de rechter niks gaat doen tegen blendseeds u bent immers zelf de persoon die simpel weg te laat is met afmelden, dat geld voor de andere ook als ik de recensies lees.

Heb de algemene voorwaarde gelezen van blendseeds, want ben zelf ook abonnee geworden op de huishoudbeurs. Ik kreeg een bevestiging met mijn contract en zelfs de algemene voorwaarde en ik zeg je eerlijk. Die zit goed in elkaar en is duidelijk.

Veel succes met betalen iedereen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat Jaytje een van de Blendseeds eigenaren is. Ik hoop met hem dat zijn melding geen gevolg heeft. Er is geen sprake van smaad.

Het is voor meerdere mensen onduidelijk. Ik ga er dan ook vanuit dat bedrijf heeft niet voldaan aan de verplichting om de informatie over de duur en prijs duidelijk en begrijpelijk aan te geven op het formulier. Ik ga er ook van uit dat de algemene voorwaarden niet ter hand zijn gesteld. Van de algememe voorwaarden zijn de volgende bepalingen onredelijk bezwarend of zit daar vanwege andere redenen geen rechtsgevolg aan vast: artikel 2 leden 1 t/m 4, artikel 3 lid 2 en 3, artikel 5 lid 4, artikel 6 lid 2, artikel 7 leden 1, 3 laatste zinsnede, artikel 8 lid 2, en artikel 9 lid 5. Deze lijst is niet-limitatief.

Jaytje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2023 12:34

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Jaytje »

Voor mij was het duidelijk genoeg. Toen een medewerker het formulier verstuurde kreeg ik email met alles wat hij vertelde. Daar stond dat ik een abonnement van 12 maanden had voor €24,95 per 4 weken en wat ik moest doen als het product niet past bij mij. Ben je zelf ook aangesproken Alfatrion?

Jaytje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2023 12:34

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Jaytje »

Ik zou zelf niet tekenen voor iets waar ik niet comfortabel bij voel, wil alles eerst zien en zelf leven voordat ik ergens akkoord mee ga.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jaytje schreef:
02 apr 2023 20:07
Voor mij was het duidelijk genoeg.
Alle anderen geven aan dat het onduidelijk is. Kun je een scan van het formulier bijvoegen? Je beweerde ook dat de algemene voorwaarden goed in elkaar zit, en dat is onjuist.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door 16again »

Jaytje schreef:
02 apr 2023 20:07
Voor mij was het duidelijk genoeg. Toen een medewerker het formulier verstuurde kreeg ik email met alles wat hij vertelde. Daar stond dat ik een abonnement van 12 maanden had voor €24,95 per 4 weken en wat ik moest doen als het product niet past bij mij. Ben je zelf ook aangesproken Alfatrion?
Die mail was achteraf. Bij het sluiten van de overeenkomst (dat is op de beurs) had eea duidelijk gemaakt moeten worden. En niet achteraf.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er is ooit een item geweest bij trosradar waarin er gewaarschuwd werd om niet dit soort spul te gebruiken ivm slecht voor de gezondheid. Waarom koopt u deze troep en dan ook nog via zo'n duur abonnementje?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dit is een email, niet het ding dat u ondertekend heeft. Voorwaarden kunnen natuurlijk niet achteraf per mail gestuurd worden.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door 16again »

De email bevat volgens mij het ingescande formuliertje dat op de beurs is ondertekend. Vandaar de handtekening.
Met dat formulier moet duidelijk worden, dat dit een abonnement betreft.
Wel zijn de voorwaarden niet op de juiste wijze ter hand gesteld , het is natuurlijk de bedoeling die vooraf in te kunnen zien, en niet pas achteraf via een linkje in de mail

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
03 apr 2023 10:53
De email bevat volgens mij het ingescande formuliertje dat op de beurs is ondertekend. Vandaar de handtekening.
Dan zouden ze op de beurs al de gegevens op de computer ingevoerd hebben en uitgeprint hebben.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jaytje schreef:
03 apr 2023 02:55
Ik hoop dat het goed gaat en heb hem bijgevoegd in de bijlage. Mijn prive gegevens heb ik doorgehaald in verband met mijn privacy.
Bedankt voor de bijlage. Het is alleen geen scan van het formulier (dat is altijd een beetje schuin). Wat ze gedaan kunnen hebben is je handtekening kopiëren en plakken. Het kan ook dat ze dit op een tablet hebben gedaan, maar je handtekening ziet daar veelte mooi voor uit. Als het formulier er ook zo uit zag, dan is dat wel in orde. De algemene voorwaarden hadden op de beurs ter hand moeten worden gesteld. De belangrijkste kenmerken staan er niet, maar je hebt op de beurs een flesje gehad. Ik mis ook nog informatie over dat het hierna voor onbepaalde duur doorgaat. De prijs en minimumduur staan er wel. De informatie over het herroepingsrecht op de beurs niet in orde was, dan met deze mail gecorrigeerd.

Ik heb je bericht gemeld, met het verzoek op de bijlage te verwijderen. Daar staat nog steeds veel persoonsgegevens van je in. Ik heb de bijlage bewerkt en bij dit bericht bijgevoegd.
Bijlagen
BlendSeeds.png
(76.77 KiB) 288 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
03 apr 2023 11:07
Wat ze gedaan kunnen hebben is je handtekening kopiëren en plakken.
Daar lijkt het idd wel op. En dat doet me denken aan valsheid in geschrifte

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie geen aanleiding om valsheid in geschrifte te vermoeden. Dat leidt hier ook af van de inhoudelijke discussie.
https://www.ske-advocaten.nl/verdacht-v ... e-bel-ons/

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe wil je het dan noemen?
Het lijkt alsof het zelf ingevulde en ondertekende formulier een ander formulier is dan het gemailde formulier.

Jaytje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2023 12:34

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Jaytje »

alfatrion schreef:
03 apr 2023 11:07
Jaytje schreef:
03 apr 2023 02:55
Ik hoop dat het goed gaat en heb hem bijgevoegd in de bijlage. Mijn prive gegevens heb ik doorgehaald in verband met mijn privacy.
Bedankt voor de bijlage. Het is alleen geen scan van het formulier (dat is altijd een beetje schuin). Wat ze gedaan kunnen hebben is je handtekening kopiëren en plakken. Het kan ook dat ze dit op een tablet hebben gedaan, maar je handtekening ziet daar veelte mooi voor uit. Als het formulier er ook zo uit zag, dan is dat wel in orde. De algemene voorwaarden hadden op de beurs ter hand moeten worden gesteld. De belangrijkste kenmerken staan er niet, maar je hebt op de beurs een flesje gehad. Ik mis ook nog informatie over dat het hierna voor onbepaalde duur doorgaat. De prijs en minimumduur staan er wel. De informatie over het herroepingsrecht op de beurs niet in orde was, dan met deze mail gecorrigeerd.

Ik heb je bericht gemeld, met het verzoek op de bijlage te verwijderen. Daar staat nog steeds veel persoonsgegevens van je in. Ik heb de bijlage bewerkt en bij dit bericht bijgevoegd.
De medewerkers van blendseeds stonden inderdaad met een tablet/ipad op de beurs. De voorwaarden die kon ik wel inzien op het formulier waar ik mijn gegevens moest plaatsen daar stond in dat het na het actie tarief doorloopt voor de marktprijs of hoe dat wordt genoemd. Ik zal zelf proberen de bijlage te verwijderen, dankjewel voor het aanpassen Alfatrion

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
03 apr 2023 11:52
Hoe wil je het dan noemen?
Het lijkt alsof het zelf ingevulde en ondertekende formulier een ander formulier is dan het gemailde formulier.
Dat weet ik wel zeker, want het ingevulde en ondertekende formulier zal echt niet beginnen met die aanhef inclusief de naam van de nog niet bekende klant op print.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door 16again »

Gister bij kassa in de uitzending.
Op iPad werd weinig meer getoond dan handtekening venster, het is volgens verkoper aan de koper om te scrollen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sleuteltermen: misleidende handelspraktijk, en verlengd herroepingsrecht.

Peetjg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2023 03:44

Re: Blijk abonnement te hebben bij blendseeds

Ongelezen bericht door Peetjg »

Ze mij ook aangeboden om het contract te ontbinden maar wel op voorwaarden dat ik eerst twee openstaande facturen betaal.

Ik heb hen laten weten dat ik die niet ga betalen en de reden vermeld waarom ik niet betaal.

De reden is dat ik de straatverkopers die mij voorgelogen hebben.
Ik heb inderdaad op een mobiele telefoon een handtekening gezet.
IK heb dat gedaan omdat zij mij garandeerden dat de handtekening voor betaling van de verzendkosten van een gratis product was.
Zij hebben mij dat gegarandeerd nadat ik hen heb verteld dat ik oa door mijn ouderdom (79 jaar) niet in staat ben om enige tekst op een mobiele telefoon te lezen.
De handtekening heb ik geplaatst op  21 januari 2023

Dus reden 1 is dat ik voorgelogen ben.
Op 19 april ontving ik een kopie via email van wat ik op straat zou hebben getekend.
Het blijkt een tweejarig contract te zijn voor een maandelijkse betaling voor een abonnement op  Blendseed PLUS - €29,95 per 4 weken (24 maanden/
2 jaar)
Dit is heel wat anders dan goedkeuring voor een afschrijving voor een gratis verzending.
reden 2. Er is tot op de dag van vandaag nooit een afschrijving voor de verzendkosten gedaan
reden 3. ik heb nooit een kopie van een contact of iets dergelijks ontvangen, ook niet per e-mail.
Ik heb daarom ook nooit het getekende contract genoemde algemene voorwaarden kunnen lezen.
Ik ben van mening dat het ondertekenen van een document op straat, waarbij personen akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van BlendSeeds, terwijl deze voorwaarden onder een link verborgen zijn, een zeer bedenkelijke handelswijze is. Na het openen van de link wordt men geconfronteerd met een 11 pagina's tellend document dat op een mobiele telefoon doorgenomen moet worden, en mogelijk nog een link die leidt naar het Europese platform voor online geschillenbeslechting.
De kans is klein dat iemand die op deze manier tekent de voorwaarden volledig heeft gelezen.
Dat laatste weet Blendseeds ook, daarom is deze handelswijze afkeuring waardig en misschien zelfs niet rechtsgeldig.
reden 4 is dat ik pas op 28 februari een brief kreeg dat er een pakje onderweg was met de afzender Blendseeds.
Ik heb dat pakje nog dezelfde dag ongeopend en onbeschadigd naar hen toegestuurd.
Ook gelijk via e-mail dat ik een zending ontvangen heb en die gelijk teruggestuurd en de mededeling dat ik niet in hun producten ben geïnteresseerd.
reden 5. De automatische betaling die daarna plaatsvond, heb ik gestorneerd.

Ik heb eenmaal een korte e-mail ontvangen dat ik mijn contract (wat ik nooit heb gezien) telefonisch kon afzeggen.
Maar er werd in de e-mail geen telefoonnummer of afzender genoemd.

Ik heb daarna nog een zending ontvangen die ik weer heb geretourneerd en ook de automatische betaling terug geboekt.

Omdat ik tijdens de tweede ontvangst in het buitenland was waar ik overigens nog ben, heeft mijn dochter telefonisch contact met ze opgenomen.
In dat gesprek werd haar duidelijk gemaakt dat blendseeds een copy van mijn paspoort wil hebben.
Omdat ik hen niet vertrouw heb ik dat niet opgestuurd.
Wel hebben ze mij ongeveer een week geleden een kopie toegestuurd van iets wat ik op straat heb getekend
Ik vraag me af in hoeverre dat rechtsgeldig is zonder daarvan een afschrift ter ondertekening te hebben ontvangen

Ondertussen ontvang ik mails van een  debiteurenbeheer die mij aanmanen om een factuur (eerst waren er twee) te betalen, doe ik dat niet dan komen er kosten bij

Ik wil niet betalen, omdat ik
1. nooit een hard copy of iets dergelijks heb ontvangen
2. nooit de verzendkosten van euro 6.25 hebben afgeschreven
4. Herhaaldelijk heb laten weten niet in hun producten geinteresseerd te zijn
5.zendingen geretourneerd
6. betalingen terug geboekt
7. nooit geen directe reactie ontvangen 

Als mijn genoemde actie om wat voor reden dan ook niet volgens hun regels is, had men mij op het minst schriftelijk of per e-mail kunnen laten weten  wat ik wel moest doen.

Tot grote ergernis ontving ik gisteren weer een melding van Postnl. (LOGXSTAR) dat er weer een pakketje van Blendseeds onderweg is.
Zoals gezegd ben ik nog wel minimaal een jaar in het buitenland, daarom weet ik niet goed hoe ik dit moet oplossen
Ook vind ik het vervelend voor mijn dochter, waar ik tijdens mijn verblijf in Nederland inwoonde, dat ze met dergelijke zaken wordt geconfronteerd.

Wat kan ik doen, hoe kan ik dat stoppen zonder dat ik moet betalen voor iets wat ik nooit wu hebben, nooit heb besteld

Heeft iemand een goede tip of Is er iemand in het forum die mij kan adviseren?

Alvast hartelijk bedankt
PeetJG

Plaats reactie