LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door bianca82 »

dus.. er is meer wat ts niet verteld..
of politie geloofd ts niet dat het voor de kassa gebeurde.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door witte angora »

bianca82 schreef:dus.. er is meer wat ts niet verteld..
of politie geloofd ts niet dat het voor de kassa gebeurde.
Het gebeurde hoe dan ook bij de kassa, de onderkoffer (sja, Nederlands is hier de voertaal, ja toch? :wink: ) zal heus wel gezien hebben of er al dan niet is afgerekend. De kassière was er ook bij, die kon vast wel de (kopie van de) bon laten zien. Dus ik denk dat de conclusie voor de wouten voor de hand lag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door crazyme »

Laguna82 schreef:Een paar dagen geleden ben ik bij de AH aangehouden voor diefstal!
Ik rekende braaf af bij de kassa, en ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten omdat de winkelmandjes op waren en ik haast had waardoor ik de boodschappen in de winkel in mijn tas bewaarde om ze vervolgens op de balie te leggen. Inneens wordt ik opgeschrikt door een man die mijn tas wil zien en een kaartje voor mijn neus houdt, ik zeg eerst nee denkende dat hij geld van mij wil of zoiets dergelijks hij leek namelijk van zigeuner afkomst. Blijkt hij bij de AH undercover te werken en ik moet mee naar boven en hij belt vervolgens de politie!!
Ik helemaal in shock en huilend uitgelegd dat ik van plan was die boodschappen te betalen maar door gebrek aan mandjes inderdaad in mijn tas had gedaan...

Hij de hele tijd zeggen hoe duur die boodschappen wel niet zijn en de beveiligings camera 's laten zien waarop ik inderdaad de boodschappen eerst in mijn tas doe. echt super stom!!

Nu stond ik voor schut want niemand van de AH geloofde me, de politie volgens mij wel want ze namen me wel mee en gaven me een boete maar ik mocht direct weer naar huis gelukkig. Ik zei nogmaals dat het absoluut niet mijn intentie was om daarmee de winkel uit te lopen. Nu is mijn grootste zorg: de boete wordt wel gerigistreerd bij justitie waardoor ik een strafblad heb/ krijg!! Verschrikkelijk toch en ik heb ook een verbod om nog bij die AH te mogen winkelen voor een jaar!! Echt ik ben helemaal overstuur naar huis gegegaan en schaam me ook nog eens dood omdat niemand in de AH begrip leek te hebben voor mij. ik had gewoon direct weg moeten lopen en niet eens met hem mee naar boven!! Belachelijk en ik ben er helemaal kapot van! Iemand met dezelfde ervaring?
Just to be sure.

Voor WA: gewoon voor de zekerheid :lol:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door witte angora »

Just to be sure.

Voor WA: gewoon voor de zekerheid :lol:
:lol: :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Laguna82 schreef:Inneens wordt ik opgeschrikt door een man die mijn tas wil zien en een kaartje voor mijn neus houdt, ik zeg eerst nee denkende dat hij geld van mij wil of zoiets dergelijks hij leek namelijk van zigeuner afkomst. Blijkt hij bij de AH undercover te werken en ik moet mee naar boven en hij belt vervolgens de politie!!
Maakt het uit dat de man in kwestie een zigeuner uiterlijk heeft? Gezien de rest van de tekst lijkt het of je het een schande vindt dat dat soort mensen bij AH werken.... Beetje dubieus.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef:
Laguna82 schreef:Inneens wordt ik opgeschrikt door een man die mijn tas wil zien en een kaartje voor mijn neus houdt, ik zeg eerst nee denkende dat hij geld van mij wil of zoiets dergelijks hij leek namelijk van zigeuner afkomst. Blijkt hij bij de AH undercover te werken en ik moet mee naar boven en hij belt vervolgens de politie!!
Maakt het uit dat de man in kwestie een zigeuner uiterlijk heeft? Gezien de rest van de tekst lijkt het of je het een schande vindt dat dat soort mensen bij AH werken.... Beetje dubieus.
Het viel mij ook al op ja. Eerst zelf stigmatiserend optreden zonder enige reële verdenking maar daarna in het geweer komen omdat TS nu zelf niet alleen verdacht handelt maar op heterdaad betrapt is!

Zoals de waard is ....

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Leojes30 »

TS,

Sorry maar ik geloof helemaal niets van je verhaal!!! Denk je nou echt dat je de eerste winkeldief bent die met een of ander verhaal komt??? Zullen er weinig zijn die gaan zeggen: o ja ik had de intentie om dit opzettelijk te stelen.

Jij bent dus een man (gezien je eerdere reactie) en als de 82 op je geboorte jaar slaat , van 20 jaar....Tja dan heb je al sowieso ook nog de schijn tegen je , is een vooroordeel dat weet ik (net zo iets als jouw mening overzigeuners)....

Ik zie het zo, de AH meneer, ziet jou spullen in jet tas doen, ziet jou deze spullen niet er uit halen, komt vragen of hij in je tas mag kijken, daarop zeg je nee en uiteindelijk blijkt dat daar nog de helft van de boodschappen in zitten :WINKELDIEF

Ik reageer misschien heel hard, maar ik weet wat mensen zoals jij voor een (klein) bedrijf kunnen betekenen...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Jolijn »

Van 1982 tot 2012 is 30 :wink:
P.S. hoe is het verhaal van je zus afgelopen?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door bianca82 »

eum... geboortejaar 82 is 30 jaar ;) trust me i know... *wijst naar eigen nickname*

helaas alweer 30 :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wat ik niet snap, de mandjes zijn op.
Je bent verplicht om of een mandje of een karretje te gebruiken.
Waarom niet gewoon een karretje gepakt?
Waarom in je tas stoppen?
U heeft dit echt zelf over u afgeroepen en ik vind de boete terecht.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door bianca82 »

zie het helaas vaak gebeuren ook waar ik heb gewerkt.. ik had gelukkig de vrijheid om naar een persoon te lopen en een mandje aan te bieden

muntjes voor karretjes (als je ze niks bij je heb) zijn gratig bij de servicebalie te halen dus dat is ook geen smoes..

gehaast boodschappen doen doe ik allang niet meer.. geeft meer stress op dan nodig..

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb een vermoeden dat TS zich verveelt, en een broodje aap verhaal vertelt .
(in een shock en huilend) en dat voor een man van 30,fantaseer lekker verder.

Als je toch betrapt word op winkeldiefstal,schaam je,je toch kapot(lijkt mij).
En dan ga je het toch niet aan de grote klok hangen.,of op een op een druk bezocht forum neerplempen
Laatst gewijzigd door snepke op 01 aug 2012 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik zat ook ineens te rekenen huh 20 jr?hey ben ik dan jonger geworden ipv ouder :lol: :lol:


warrig verhaal,maar goed ben er niet bij geweest.
weet wel toen ik een keer een eng telefoontje kreeg zakte ook de grond onder mijn voeten vandaan in een winkel en wist ook ff niet meer wat ik aan het doen was...
nou ja niet aan het stelen in elk geval..maar dat schrik effect snap ik wel..als het waar is..

ik weet niet of het voor een visum nou gelijk einde verhaal is,is dat misschien wat je wilt weten?je bent nu een keer gesnapt en boete en nu ben je bang dat je geen visum krijgt??

vraag het dan gewoon :wink:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 01 aug 2012 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Linoge »

Brainless schreef: TS werd in de winkel (voor de kassa) staande gehouden omdat zij haarboodschappen niet in een mandje/winkelwagen deed maar in haar eigen tas.
Er staat bij de ingang dat het gebruik van een mandje/winkelwagen verplicht is.
Misschien moet jij even leren lezen.
Laguna82 schreef: Ik rekende braaf af bij de kassa, en ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten omdat de winkelmandjes op waren en ik haast had waardoor ik de boodschappen in de winkel in mijn tas bewaarde om ze vervolgens op de balie te leggen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door kuklos »

En dat is dus de definitie van diefstal. Dingen meenemen die niet van jouw zijn en waarvoor je niet betaald hebt. Conclusie: TS was gewoon aan het stelen. Zij het onbedoeld.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door tenormin »

Doe ook wel eens boodschappen met alleen tasje (ja winkelwagen of mandje verplicht) als ik wat vergeten ben. Dat "wat" wordt vaker wat meer maar heel simpel en never nooit problemen: kiep de inhoud op de band en vraag de cassière ff te kijken in, dan lege, tasje. Warrig verhaal van hem; als je zo overstuur bent laat je of de hele tas staan of je krijgt nog meer haast om zo vlug mogelijk alles uit je tas te halen. Dat je haast had ging achteraf dus niet sneller toch, want nu werd je "opgehouden" door een zigeunerachtig type :lol: en de politie. Denk dat al die mensen met "vergeten boodschapjes" er rekening mee moeten houden dat er dan een boete en winkelverbod zit aan te komen: de smoezen hebben ze al tig maal gehoord.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry rekenfoutje!! ik kan me er ook zo over opwinden en in die staat schreef ik mijn reactie....30 dus....

off topic @ Jolijn heel goed alles is opgelost , dank je voor het vragen!!!

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja Rozemarijntje volgens mij leg jij precies de vinger op de zere plek!!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo, de galg voor deze "crimineel" is wel klaar gezet zeg. Wat een niveau in dit draadje.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Bob, ik denk dat het punt hier is, dat TS beter even een antwoord zou kunnen geven op de vragen die gesteld zijn, omdat de openingspost enigzins onduidelijk is. Misschien inderdaad verstandiger om dat even af te wachten voor TS neergesabeld wordt, al vind het TS wel erg warrig, moet ik toegeven.

Gesloten