BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Ik heb de afgelopen weken wederom wat spullen bij BOL.com besteld. Telkens stond daarbij "Vandaag besteld, morgen al in huis". Ook was er soms een banner zichtbaar op de pagina "dat door Corona sommige pakketten niet op tijd werden bezorgd".

Bij al die zendingen kreeg ik dezelfde dag al een e-mail dat "mijn pakket onderweg was". En de volgende dag bleek op de site van PostNL dat het pakket nog niet eens was ontvangen door PostNL. Als ik dan navraag deed bij Bol.com, kreeg ik soms als antwoord dat PostNL het waarschijnlijk vergeten was te scannen.

Inmiddels heb ik van andere klantenservice medewerkers begrepen, dat die e-mail al wordt verstuurd op het moment dat Bol.com de adressticker print! Dus die e-mail is al onjuist. Pakket is niet onderweg, maar de adressticker is geprint.

Al die zendingen werden vervolgens 1 of meerdere werkdagen later afgeleverd dan initieel was beloofd.

Dat is informatie die bij BOL.com ook bekend is. En toch blijven ze gewoon bij producten vermelden dat het morgen al in huis is. Als je daar dan over klaagt, krijg je de verwijzing naar de disclaimer over Corona.

Ik ben van mening dat je hiermee de klant voor de gek houdt. Er wordt iets beloofd (morgen in huis) waarvan BOL.com op voorhand weet dat het niet gaat gebeuren. Pure misleiding.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zowel bij Bol.com als bij PostNL-pakketten is het topdrukte, zelfs drukker dan afgelopen december. PostNL heeft in de distributiecentra 40% meer personeel nodig om alles weg te krijgen.

Maar de Polen, die in december daar nog aan het werk waren, zijn grotendeels naar huis gegaan, wegens Corona / slechte huisvesting slechte betaling. Wie daar nu werkt, is meer gewend om dienbladen vol glazen naar een terras te dragen.

Bol.com doet er goed aan de teksten aan te passen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is wat je als startmoment van de levering hanteert.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En was het bij Bol, of via Bol?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Door de coronacrisis is het erg druk. De kans is groot dat de bezorging van je bestelling of reactie van onze klantenservice of partner langer duurt, excuses. Voor meer informatie omtrent het coronavirus, klik hier
Direct bovenaan op de homepage.

Om bij alle artikelen de tekst aan te gaan passen is natuurlijk ondoenlijk. Iedereen weet ondertussen wel dat het topdrukte is en dat er aan alle kanten handen te kort zijn. In het magazijn mogen minder mensen zijn, de PostNL depots hebben ook geen volle bezetting en de busjes rijden af en aan. Vol is simpelweg vol.

Dit is een simpel gevolg door Corona waar niemand op bedacht kan zijn. Dan is accepteren de enige optie. En als er dan zo’n enorme haast is, ga dan naar een stenen winkel die nog gewoon open zijn.

Niet alleen BOL heeft er last van, ik ken geen enkel bedrijf die niet getroffen is door Corona.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onderstaande staat toch op de homepage van Bol? Lijkt mij duidelijk genoeg.

Door de coronacrisis is het erg druk. De kans is groot dat de bezorging van je bestelling of reactie van onze klantenservice of partner langer duurt, excuses. Voor meer informatie omtrent het coronavirus.

Dat je een mail krijgt, is gewoon een geautomatiseerd proces, wat zonder Corona wel klopt.

Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Lady1234 schreef:
23 apr 2020 17:14
En was het bij Bol, of via Bol?
Bij Bol zelf

Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

NeoDutchio schreef:
23 apr 2020 17:18

Om bij alle artikelen de tekst aan te gaan passen is natuurlijk ondoenlijk. Iedereen weet ondertussen wel dat het topdrukte is en dat er aan alle kanten handen te kort zijn. In het magazijn mogen minder mensen zijn, de PostNL depots hebben ook geen volle bezetting en de busjes rijden af en aan. Vol is simpelweg vol.

Dit is een simpel gevolg door Corona waar niemand op bedacht kan zijn. Dan is accepteren de enige optie. En als er dan zo’n enorme haast is, ga dan naar een stenen winkel die nog gewoon open zijn.

Niet alleen BOL heeft er last van, ik ken geen enkel bedrijf die niet getroffen is door Corona.
Nee, dat is eenvoudig aan te passen: 1 wijzigen naar 2. Is gewoon een systeemaanpassing.
En als IEDEREEN dat weet, weet BOL het zeker. Sterker nog: zij weten meer dan jij of ik van onze bestelling. Hoelang heb je rondgehangen, van welke site kwam je, etc

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Borisdepoes schreef:
23 apr 2020 17:32
NeoDutchio schreef:
23 apr 2020 17:18
Om bij alle artikelen de tekst aan te gaan passen is natuurlijk ondoenlijk. Iedereen weet ondertussen wel dat het topdrukte is en dat er aan alle kanten handen te kort zijn. In het magazijn mogen minder mensen zijn, de PostNL depots hebben ook geen volle bezetting en de busjes rijden af en aan. Vol is simpelweg vol.

Dit is een simpel gevolg door Corona waar niemand op bedacht kan zijn. Dan is accepteren de enige optie. En als er dan zo’n enorme haast is, ga dan naar een stenen winkel die nog gewoon open zijn.

Niet alleen BOL heeft er last van, ik ken geen enkel bedrijf die niet getroffen is door Corona.
Nee, dat is eenvoudig aan te passen: 1 wijzigen naar 2. Is gewoon een systeemaanpassing.
En als IEDEREEN dat weet, weet BOL het zeker. Sterker nog: zij weten meer dan jij of ik van onze bestelling. Hoelang heb je rondgehangen, van welke site kwam je, etc
Niet alle artikelen hebben dezelfde levertijd. En welke levertijd moeten ze dan hanteren volgens u? Het kan zijn dat het wel de volgende dag bezorgd wordt, maar het kan ook enkele dagen duren.
Op elke site waar ik kom staat netjes aangegeven dat het door drukte iets langer kan duren. Informatie gemeld en ontvangen, geen probleem dus. Tenzij je BOL graag aan de schandpaal wil nagelen, maar dan moet je dat met elk bedrijf doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Is het nou zo moeilijk om in deze voor iedereen rare tijd (dus ook voor leveranciers en bezorgers) even niet te zeuren?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uw pakket is onderweg betekent eigenlijk dat men deze voor verzending heeft aangemeld. Daar begint de weg van het pakket van het bedrijf naar de klant. Dus het klopt gewoon dat het pakket onderweg is als men de sticker heeft geprint.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dat het momenteel druk en er vertraging is vind ik zelf niet meer dan begrijpelijk.
Ik wacht al > een week op een pakje van de Praxis, maar vind dat geen probleem.

Bij Bol gaat het echter idd om de wijze van communicatie. Nog steeds sturen ze nu mails met onderwerpen als "Úiterlijk vandaag ontvang je je <vul product in>. Als ik een email ontvang met een kreet als "Uiterlijk" dan verwacht ik het ook uiterlijk die dag.
Hoe moeilijk is het om een template aan te passen.....

thisw
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2021 12:11

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door thisw »

Borisdepoes schreef:
23 apr 2020 17:04
Ik heb de afgelopen weken wederom wat spullen bij BOL.com besteld. Telkens stond daarbij "Vandaag besteld, morgen al in huis". Ook was er soms een banner zichtbaar op de pagina "dat door Corona sommige pakketten niet op tijd werden bezorgd".

Bij al die zendingen kreeg ik dezelfde dag al een e-mail dat "mijn pakket onderweg was". En de volgende dag bleek op de site van PostNL dat het pakket nog niet eens was ontvangen door PostNL. Als ik dan navraag deed bij Bol.com, kreeg ik soms als antwoord dat PostNL het waarschijnlijk vergeten was te scannen.

Inmiddels heb ik van andere klantenservice medewerkers begrepen, dat die e-mail al wordt verstuurd op het moment dat Bol.com de adressticker print! Dus die e-mail is al onjuist. Pakket is niet onderweg, maar de adressticker is geprint.

Al die zendingen werden vervolgens 1 of meerdere werkdagen later afgeleverd dan initieel was beloofd.

Dat is informatie die bij BOL.com ook bekend is. En toch blijven ze gewoon bij producten vermelden dat het morgen al in huis is. Als je daar dan over klaagt, krijg je de verwijzing naar de disclaimer over Corona.

Ik ben van mening dat je hiermee de klant voor de gek houdt. Er wordt iets beloofd (morgen in huis) waarvan BOL.com op voorhand weet dat het niet gaat gebeuren. Pure misleiding.
dankje voor deze post.nu snap ik waarom in de mail die ik heb gehad dat er staat dat hij vandaag (12-5-2021) bezorgd zou worden enin mn account 14-5-2021

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ga je janken als iets een dagje te laat wordt geleverd?


Ga naar de winkelstraat, het zelfde dag geganideerd in huis zonder verzendkosten.

marnix
Berichten: 811
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door marnix »

valt wel mee toch?
en denkt u dat het niet meer actueel is?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BOL.com niet eerlijk over levertijden (Corona)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och, ruim een jaar oud, pakje zal wel binnen zijn.

Gesloten