Bol.com reparatieservice / 6 Shop Goes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rumpelstilskin7176
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2022 14:58

Bol.com reparatieservice / 6 Shop Goes

Ongelezen bericht door Rumpelstilskin7176 »

In mei 2021 heb ik tot mijn vreugd een Ipad AIR 2020 4th generation aangeschaft via Bol.com. Na ongeveer 6 maanden ontstond er spontaan een haarscheurtje in het scherm, van de ene naar de andere hoek. Dit terwijl de Ipad gewoon op tafel lag, het zat er ineens. Ik begreep hier niets van en heb toen via Google gezocht of dit vaker voorkomt. Het blijkt inderdaad een bij Apple bekend probleem te zijn wat ontstaat door een warme batterij en een te strak gemonteerd scherm en frame. Vervolgens heb ik weken geprobeerd mijn IPad aan te melden voor reparatie via Bol, het tablet was immers redelijk nieuw en de reparatie viel keurig binnen de garantie. Helaas bleek er storing in het systeem bij Bol waardoor ik, maar ook de medewerkers van Bol hem niet aangemeld kregen, kan gebeuren doen we ook niet moeilijk over. Nadat het uiteindelijk gelukt was de Ipad aan te melden heb ik het tablet volledig leeg gemaakt en gereset naar fabrieksinstellingen alvorens hem in te pakken. Van dit hele proces heb ik voor de zekerheid foto's gemaakt, je kunt immers nooit weten. Het inpakken en zeker het tablet heb ik vanuit elke hoek etc vastgelegd, hij verkeerde in absoluut perfecte staat. In mijn beschrijving van het probleem heb ik aangegeven dat het scheurtje spontaan is ontstaan en dat dit een bij Apple bekend en erkend probleem is, zodat de reparatieservice dit eventueel zou kunnen nalezen op de verschillende fora.
Na enige tijd kreeg ik bericht van Bol. De reparatieservice, 6 Shop in Goes, had aangegeven dat de reparatie niet onder garantie uitgevoerd kon worden, het tablet had impactschade. Volgens de mensen van 6 Shop was het tablet gevallen en zaten er krassen op het frame. Mijn verontwaardiging kon niet groter, met open mond heb ik het bericht gelezen. De oplossing zag er als volgt uit. Ik kon het tablet laten repareren tegen een bedrag van € 475, ik kon hem zonder reparatie retour krijgen tegen betaling van € 20 of ik kon er afstand van doen. Vooral dat laatste stukje heb ik even 5 keer moeten lezen. Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met Bol en aangegeven dat ik er niets van begreep, dat het tablet in perfecte staat verkeerde en er absoluut geen krassen of impactschade aan het toestel aanwezig waren. Bol gaf aan vast te houden aan de mening van de reparatieservice, 6 Shop in Goes, en dat ik het tegendoel moest aantonen via foto's indien mogelijk. De wereld op z'n kop maar ik voelde me sterk, ik had tenslotte perfecte foto's. Na flink heen en weer gemaild te hebben bleek Bol moeite te hebben met het binnenhalen of openen van de foto's en dus heb ik een Wetransfer bericht opgesteld met alle benodigde foto's er in. Dit bericht is tot op heden niet geopend door de ontvanger. Wel kreeg ik bericht dat op de foto's duidelijk te zien was dat er krassen op het toestel zaten zoals 6 Shop uit Goes beweerde.
Ik heb op elk mogelijke manier geprobeerd een kras te ontdekken, uren discussie gevoerd en Bol gewezen op het bij Apple bekende probleem, het mocht niet baten. Aangezien mijn tablet gegijzeld was door 6 Shop had ik geen keuze dan de € 20 te betalen om het tablet retour te krijgen.
Na 9 dagen kwam het tablet retour, wegens omstandigheden kon het nml langer duren was aangegeven. Na uitpakken bleek dat het tablet was geïnstalleerd en uit de geschiedenis bleek dat er websites bezocht zijn die zich bezig houden met installeren van Mall- en Adware. Tevens was er een screenshot gemaakt van een weerapp met locatie Goes. Ook kon ik zien dat het tablet aangesloten was geweest op een desktop. Dit alles is zeer dubieus, ik had tenslotte last van een scheurtje in het scherm welke niet gerepareerd zou worden. Wederom mij gewend tot Bol en mijn bevindingen en verbazing overgebracht. Ik had kunnen weten dat ik geconfronteerd zou worden met hetzelfde belscript als de voorgaande keer. Of ik misschien via foto's kon aantonen wat het probleem was. 6 Shop in Goes had namelijk aangegeven dat niemand met het tablet bezig was geweest dus het kon absoluut niet waar zijn. Uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt bij de Apple store in Haarlem om te zien of ik een second opinion kon krijgen m.b.t. mijn probleem met het tablet. De medewerker van de Apple store herkende direct de klacht en bevestigde dat dit helaas voor kan komen bij producten van Apple. Hij bevestigde tevens dat dit komt door een warme batterij en spanning op het frame wegens een fout in de productie. Hij heeft ook bevestigd dat het tablet in perfecte staat verkeerde, er absoluut geen krassen aanwezig waren en al helemaal geen sporen van valschade. Ook vond hij het zeer kwalijk dat het tablet geïnstalleerd terug kwam en dat er bepaalde dubieuze websites bezocht waren.
Het beste nieuws van die dag was toch wel dat Apple de fout erkende en dat het tablet kosteloos werd vervangen onder de garantievoorwaarden. Weken ergernis van Bol en 6 Shop verdween als sneeuw voor de zon. Wat een topservice van de Apple store, zonder reclame te willen maken, de store in Haarlem is een absolute aanrader.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com reparatieservice / 6 Shop Goes

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Fijn dat dit probleem opgelost is.

Met dit probleem had je naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies gekund. Indien bol.com je verkoop partner is had je naar www.degeschillencommissie.nl gekund voor een bindend uitspraak.

Je kunt die €20 proberen terug te eisen, maar ik kan mij voorstellen dat het de moeite niet is. De keuze is natuurlijk aan jou zelf.

De volgende keer bij een winkel kopen die betere service kent?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com reparatieservice / 6 Shop Goes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik iets van Apple koop, koop ik het rechtstreeks bij Apple, wel zo veilig.

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bol.com reparatieservice / 6 Shop Goes

Ongelezen bericht door juliomariner »

goed verhaal, lekker kort ook.

Gesloten