LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brandstof prijzen niet normaal!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door energieservice »

:evil: :evil: :evil:

Hoeveel gaat een litertje diesel kosten over een jaar?

Nu betalen we al € 1.25 per liter, reken dat eens om.....

Juist ja!! 2.75 in guldens PER LITER!!! :cry: :cry:

Wanneer gaan we eens een alternatief gebruiken, ja gebruiken, want alternatieven zijn er wel, maar worden geboycot door de grote brandstof leveranciers. :idea: ( dat is mijn mening )

We kunnen nog zoveel gaan betalen voor een litertje brandstof, maar het wordt er echt niet schoner en beter van al betaal je ook € 10.00 per liter.

Stelletje criminelen zijn het, verzorgingstaat? jaja hou maar op.

Gegroet! een gefrustreerde diesel rijder. :x

ditvindenwijervan.nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2008 11:48

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door ditvindenwijervan.nl »

Nog even en het Tanktransport is niet meer veilig net als de tabac vroeger en het electronica vervoer nu.

We kunnen wel allemaal over de grens tanken, maar daar heb je de regering niet mee maar de stations en diens personeel, die komen op straat te staan als we massaal een week of 3 over de grens gaan tanken.

Moeten die weer een uitkering aanvragen gaat dat vervolgens ook weer te merken zijn omdat we dan allemaal weer meer belasting moeten gaan betalen voor de mensen die niet werken.

Tank wagens overvallen is ook geen optie omdat dan de verzekerings premie omhoog gaat van de vervoerder die het vervolgens weer doorberekend in zijn transport prijs en zo de brandstof toch weer duurder gaat worden.

Ja zo gaat het nu eenmaal de enige optie is allemaal naar Den Haag te gaan of naar de minister thuis.

Want we klagen allemaal wel over ze maar er is niemand die nou eens echt iets onderneemt, ja soms is er wel eens een persoon en die wil gelijk 9000 euro van de telegraaf.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Stop nu eens met de verkeerde mensen te beschuldigen!
De overheid is de grootste schuldige!
De overheid heft immers 60 tot 75 % (ten opzichte van de nettoprijs) aan belasting en accijns op brandstof!
We worden gewoon bestolen door onze eigen overheid!
Anderen krijgen telkens weer de schuld... :evil:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

auto ombouwen tot rijdend op.......

Jus d'Orange!
't Is wel een heel gedoe anders al die sinaasappelen onderweg.
Eerst deed ik het anders; een heel lang verlengsnoer.
Maar dat is gevaarlijk joh, want je moet voor het oprollen dezelfde weg terug en wordt je dus spookrijder.

Overigens, 't wordt nog veel duurder want het is nu eenmaal de wet van vraag & aanbod.

Grootvader

Wimus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 14:47

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Wimus »

In het jaar 2000 kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie kostte toen 60 Dollar. dus 1 vat kostte 72 Euro, aan de pomp betaalden we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

Nu krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro, aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.
En nu stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) dan in 2000,
waarom betalen wij de Diesel dan 50% meer ??!!!

Toolboy

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wellicht om dat dit een mogelijke oplossing is voor het file probleem.
Is toch de gemakkelijkste weg om toetoets van de weg t krijgen.

T

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij mijn weten kostte een vat ruwe olie in 2000 zo'n 30 dollar. Wellicht dat dat een verklaring is... Dan zit je dus netjes op een gelijke prijs nu en in 2000.

Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Hultje »

Zolang we aan deze regering vastzitten en we nog geen nieuwe legale diefstal hebben gepleegd via een nieuwe regering zal de kleine man langzaam maar zeker zijn autootje moeten laten staan.
De soort mensen die in een regering zitten voelen deze prijzen nl zelf niet omdat alles mooi voor hen geregeld is. Nadat ze dan een aantal jaren de kleine man hebben uitgeknepen mogen ze met een royale vergoeding thuisblijven en kunnen wij kiezers weer een nieuw zootje gaan aanstellen die het alleen nog maar erger zullen maken.
Kortom, de enige oplossing is (als je wilt blijven rijden) zoeken naar de goedkoopste pomp, desnoods in het buitenland. :twisted: :evil: :x :(

Toolboy

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Je kan beter zoeken naar de benenwagen(lopen/fietsen).
En als het echt niet anders kan naar de autowagen :wink:

T

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door glasaal »

Allemaal terug naar de trapauto.
Alhoewel de regering kennende als iedereen een
trapauto neemt krijg je natuurlijk weer trapbelasting.
Uiteindelijk moeten die 180 reisjes naar de Antillen en
die geldverslinderende andere reizen toch betaald worden!!!!!!!!!

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Hultje,
Helemaal met je eens, maar:
door Joop den Uyl werd (lang geleden) verkondigd, dat ook de kleine man een auto moest kunnen rijden. Zijn partijgenoot is nu minister van Financien en hij doet dus precies het tegenovergestelde, n.l. de kleine man mag helemaal geen auto meer rijden of met het vliegtuig gaan (verhoging tax per 1-6 a.s.). Maar soortgenoten van hem (Mevr. Herfkens met haar door ONS betaalde huur in New York ad. € 260.000,--) hoeven dit bedrag niet terug te betalen. Of kijk naar Wim Kok (vroeger vakbondsvoorzitter en maar ageren op de regering). Toen hij minister-president was, ageerde hij op de zakkenvullers van bestuursleden van vennootschappen. Nu zit hij zelf in het bestuur van o.a. de ING en nu hoor je hem niet meer. Kijk ook eens naar het kwartje van Kok, dit zou tijdelijk zijn, maar 16 jaar later hebben we dit kwartje nog niet terug. Het zijn ALLEMAAL zakkenvullers en als er een andere partij in de regering zou komen, doen deze hetzelfde.
Moraal: zorg dat je ook een bestuurder wordt, hetzij in de regering, hetzij in het bedrijfsleven. Kun je ook je zakken vullen ten koste van Jan met de pet en krijg je, als je bestuurder ben geweest in de regering, later ook een mooi baantje als bijv. commissaris van de koningin, of burgemeester. :twisted: :evil:

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

Het valt mij op dat de mensen tegenwoordig alleen maar klagen en dat er niemand is die zijn smoel opendoet!
Laat iemand desnoods een bond oprichten

Dit was in de jaren 70 toch wel anders.
We stonden met ons allen in Den haag te demonstreren.

Laten we maar weer teruggaan naar de autoloze zondag dan begint de regering wel anders te piepen, laat ze maar eens voelen hoe wij ons voelen met weinig/niks geld in ons portomonnee!
Ze zijn de mensen al jaaaaaaaaaren aan het uitzuigen met allerlei fabels.
Voor hunzelf hebben ze het wel goed voor elkaar, ze weten niet eens wat armoe is met die dikke salarissen, en de hardwerkende mensen mogen nog dieper in de stront zakken.

Nou ja straks zijn de 4 jaren weer om en dan mag een ander weer de taak overnemen om de "zogenaamde zondebok" uit te hangen, want of het Jantje Pietje of klaasje is, ZAKKENVULLERS blijven het want ze hebben nooit genoeg.
En hou er maar rekening mee dat ze dit laatste jaar nog even genadeloos toeslaan.

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door glasaal »

Nou oorth032. Zie jou anders ook klagen.
Wat let je.Zet een bond op.
Heb vroeger genoeg mijn smoel opengedaan
en gedemonstreerd met nog een heeeleboel
andere mensen (50-60 jaren) en toen werd er
nog wat bereikt.Dus nu zijn de andere aan de beurt.
Alleen kan dat volgens mij niet meer want de mensen
zijn zo besodemieterd zowel door de regering als door
de verzekering (woekerpolis) dat ze geen tijd meer hebben
want er moet geld binnenkomen.

Bertus Snuggerhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2008 09:53

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door Bertus Snuggerhuizen »

En...

Waar blijft ons kwartje van Kok...?

Over woekerpolissen gesproken, maak eens een rekensommetje over hoeveel geld dat 'kwartje' niet gaat.

Criminelen zijn het!

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ja, de rijke rijden in een 4weel drive en de mensen die elke dag krom moeten staan straks op een ezel.

Want je fiets staat ook nergens veilig en het weer in Nederland is ook niet zo geweldig dat je elke dag op de fiets kan gaan!!

Boycotten die handel!

1,55 euro voor de euro95 is toch te gek voor woorden.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik klaag niet omdat het verschil tussen LPG en Benzine en Diesel steeds groter word, wel moet ik vaker tanken dan een diesel, bijna 2x zoveel maar ik betaal ook minder dan de helft dus goedkoper en eventueel kun je bij een ruime auto ook op Aardgas rijden, bij 67 Liter LPG zou je nu 450 KM in mijn Anti Groen Links Tractor kunnen rijden en maar 180 KM op Aardgas, Benzine kom ik op 520 KM dus nog vaker tanken op Aardgas kan maar een grotere tank wil ik niet...
Aardgas is goedkoopste, LPG koste reserve wiel... en Diesel zou om de 770 KM tanken worden... maar Aardgas is lastig, alleen als je op eigen terrein kunt tanken, en geen buren voor je deur hebt waardoor je enkele uren op de stoep moet fout parkeren...
Sinds de Invalide kaart is dit dus nu opgelost.....

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door coño »

Wat een gezeur. Brandstof is altijd duur geweest. Dit is een discussie die al sinds de ontdekking van aardolie bestaat.

Wij kunnen er ook niets aan doen dat de prijs van brandstof harder stijgt dan jullie salaris.

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door oorth032 »

Wat een gezeur. Brandstof is altijd duur geweest. Dit is een discussie die al sinds de ontdekking van aardolie bestaat.

Wij kunnen er ook niets aan doen dat de prijs van brandstof harder stijgt dan jullie salaris.

Begrijp je dan niet dat dan ook ALLES daar mee duurder wordt??!!
De aanvoer van de supermarkten etc.. wordt toch niet per handkar gedaan, bijdehandje.

Je doet je naam eer aan.[/quote]

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door coño »

Bedankt voor je bijdrage, oorth032. Dat had namelijk niemand in de gaten.
**gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap**

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: brandstof prijzen niet normaal!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, coño, vind je het niet een beetje verspilde moeite om te reageren op dit soort primitieve berichten? Ik kan alleen maar lachen om het nivo van de bijdrages. Ik ga er nog altijd van uit dat er meer weldenkende mensen zullen zijn dan de mensen in deze discussie.

Gesloten