LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BRILLEN

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hyrra
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2007 09:14

BRILLEN

Ongelezen bericht door hyrra »

Ik ben al jaren brildrager en dat is voor mij geen enkel probleem. Met werken, lezen, achter de computer en fotograferen draag ik een leesbril. Ook dat is geen probleem.
Mijn grootste probleem is dat trendmatigheid en mode de brillenwereld beheersen.
Ik heb niets tegen trendmatigheden en nieuwe mode, maar ik vind het zeer nadelig dat er niet meer voortgeborduurd word op de wat oudere modellen.
De nieuwe modellen maken de meeste gezichten lelijk, ze zijn te smal ( onvoldoende hoogte van het glas ) en veel trendy brillen zijn griezelig klein. Bij heel veel modellen is de neusbrug veel te breed waardoor mensen een vreemd lelijk gezicht krijgen.
En voor wat de brilmode betreft ben je gewoon verplicht om maar mee te huppelen met al die idiote trendy verschijnselen, want nagenoeg alle optiekzaken verkopen dezelfde trendy modellen.
Ik vind dat er goed iets mis is met de brillenwereld, want de huidige brillenmode maakt een gezicht niet mooier maar lelijker.
Zijn er mensen die zich in het bovenstaande kunnen vinden, dan graag reacties hierop. Maar wel graag een serieuze reactie en geen flauwe kul of idioterie.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door Shareena »

Bij de Pearle hebben ze gewoon normale monturen aan de wand hangen.. Daar hebben ze een "mannen" kant, en een "trendy" kant..

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door esjo »

Ik zie het probleem ook niet zo. Zelf heb ik een erg kleine pd (pupil afstand) en smalle neus maar zelfs met trendy brillen kan ik goed slagen. Dus dat ie gewoon goed past. Maar ook zie ik genoeg klassieke monturen. Brillen heb je in verschillende maten (heb zelf in die branche gezeten). Wellicht zou je een opticien eens moeten vragen of ze een bepaalde bril in een kleinere maat kunnen bestellen.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Laatst bij Specsavers een nieuwe bril gekocht. En ook daar zag ik genoeg keus... stijlvol, trendy, klassiek, halfrond, vol, dik montuur, dun montuur, groot, klein...

Ik had dus niet echt het idee dat de brillenmarkt door één type bril overheerst werd, moet ik zeggen. Maar da's natuurlijk mijn mening.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brillen.

Mijn advies......
koop een lasbril! Dan kunt u in ieder geval niet meer in de spiegel kijken en heeft u ook geen last van de door u kennelijk zo verfoeide modebrillen.

Grootvader

Hé, niet slaan, niet schieten!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door Nita »

:lol: :lol: van een lasbril "knap"je natuurlijk ook op .
Groene-blauwe-bruine-zwarte -gele-paarse-rode-lensen ...doen het ook goed.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door bot321 »

:lol: Schele zijn de mooiste niet en mooie schele zijn er niet :lol:
dus niet scheel kijken maar zet een 3d bril op.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: BRILLEN

Ongelezen bericht door Nita »

Daar is mijn buurman ook redelijk van >opgeknapt< :wink:

Gesloten