LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

FBtje schreef:
20 okt 2019 22:28
kuklos schreef:
20 okt 2019 22:05
FBtje schreef:
20 okt 2019 19:42
Omdat ik 14 dagen bedenktijd heb. Als zij mij nu vertellen dat boetes bij contractbreuk worden overnemen door nieuwe leveranciers.. dan kan ik dat alleen controleren achteraf
Nee, dat klopt niet. Je had ook ter plekke kunnen verlangen dat ze je eerst het juridische stuk zouden laten lezen waarin dit staat en als ze het niet konden laten lezen je niet met ze in zee zou gaan.
Dat klopt wel, want dat staat niet in hun eigen voorwaarden. Dit gaat over de voorwaarden van nieuwe leveranciers. Ik moest dus thuis die voorwaarden checken, wat ik dus ook gedaan heb.

Damn, trollen zijn op dit forum ook alom vertegenwoordigd zeg. Stelletje azijnzeikerds.
Dus omdat ik opmerk dat je nooit moet tekenen voordat je alle informatie hebt kunnen lezen ben ik een troll? :roll:

En wij zijn dus azijnzeikerds omdat we al vroeg geleerd hebben dat je als consument nooit, maar dan ook echt helemaal nooit een goede aanbieding zal krijgen als je op straat wordt aangesproken of gebeld wordt. En ook dat je nooit, maar dan ook echt helemaal nooit in moet gaan op een aanbieding die je niet eerst thuis in alle rust kan doorlezen en als dat niet altijd nee moet zeggen?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
20 okt 2019 22:53
Dat heeft FBtje toch op zijn/haar gemak thuis gedaan?
Sja... Dat heet dan 'voordeliger'.
FBtje schreef:
20 okt 2019 19:21

Kortom: ik ben twee keer misleid. Verder hadden ze me moeten wijzen op de actievoorwaarden. Deze hebben ze me in de winkel niet laten zien, maar ontving ik ACHTERAF in de mail.

Welkom in de wonderlijke wereld van de Energiemarkt.
Mij overkomt het niet, omdat ik kennelijk een azijnzeiker en een troll ben en er op voorhand al niet intrap. Je bent een gezellige en sympathieke vent als je lekker sociaal mee babbelt met die gasten, je een contract laat aansmeren waarvoor je helemaal niet naar die winkel ging, om er vervolgens, mits je er op tijd bij bent, achter te komen dat je tot twee keer toe misleid bent. En als je te laat bent knal je je klacht gewoon op Radar.

Laat mij dan maar een azijnzeiker en een troll zijn. :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
20 okt 2019 23:09
Laat mij dan maar een azijnzeiker en een troll zijn. :mrgreen:
En wees maar een botte hork. Smijt altijd de deur dicht, gooi altijd de haak erop, loop altijd door als je aangesproken wordt.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

FBtje schreef:
20 okt 2019 22:26
witte angora schreef:
20 okt 2019 22:19
Maar als je naar de MM gaat voor, laten we zeggen, een tv-toestel of een ijskast - dan ga je toch naar huis met een tv-toestel of een ijskast? Toch niet met een nieuw energiecontract? Want dat was niet waarvoor je op stap ging.
Wel als dat energiecontract voordeliger is dan je huidige contract. Het is niet zo dat je iets afsluit wat je niet nodig hebt.
U had helemaal niets nodig, want u had nog een energie contract, waar een boete voor betaald moest worden als u dat niet zou uitdienen. .
Daar ging u toch niet voor naar MM? Dus u hebt zich in de luren laten leggen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
20 okt 2019 23:14
witte angora schreef:
20 okt 2019 23:09
Laat mij dan maar een azijnzeiker en een troll zijn. :mrgreen:
En wees maar een botte hork. Smijt altijd de deur dicht, gooi altijd de haak erop, loop altijd door als je aangesproken wordt.
Och, ik heb tegenwoordig aan een vastberaden afwijzende blik al genoeg. Een enkele keer nog een afwijzend handgebaar, maar doorgaans stopt het gesprek al bij 'goedemorgen', als het al begonnen is... :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

FBtje schreef:
20 okt 2019 21:22
Ik durf niet met zekerheid te stellen dat ze me in mijn geval bewust voorgelogen hebben.
Ik wel. Elke ongevraagde verkoper staat er met 1 doel. Dat is niet om u iets te laten besparen, dat is niet om u een kado te geven omdat u een toffe peer bent, maar dat is voor zijn eigen salaris/bonus. En om het salaris of bonus binnen te halen ga je ver. En ja, ook te ver.
FBtje schreef:
20 okt 2019 22:26
Wel als dat energiecontract voordeliger is dan je huidige contract. Het is niet zo dat je iets afsluit wat je niet nodig hebt.
Hoeveel mensen weten exact hun verbruik, verbruikers kosten en vaste kosten? U bent ook eerst de overeenkomst aangegaan en hebt dit daarna pas gecontroleerd. En dat is het vervolg op mijn bovenstaande reactie, deze verkopers gaan ver voor hun bonus.
Veel consumenten, blijkt ook uit diverse topics hier, zijn gevoelig voor de woorden kadobon, gratis en hoge korting. U hebt ook getekend, en niet zonder rede. Regelmatig heb ik zo'n grapjes aan de telefoon die ik bestook met wedervragen. Hoe weet ik dat ik nu teveel betaal? Hoeveel betaal ik nu? Hoe kan het dat u mij een besparing doorgeeft zonder mijn verbruik te kennen? U bent ook in die trucjes getrapt, anders had u niet getekend.
Gelukkig, en daar geef ik u een compliment voor, hebt u op tijd gecontroleerd of de verhalen van deze verkoper wel zouden kloppen, maar eigenlijk is dat al te laat. Vele doen dat niet en betalen meer dan voorheen. Niet alleen bij Budget energy, maar bij elke straat/telefoon/deur verkoper.

De enige juiste tip die gegeven kan worden: luisteren mag altijd naar een verkoper, tekenen moet je nooit direct doen. Krijg je geen bedenktijd op een aanbieding, dan weet je al dat je geflest wordt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 23:41
De enige juiste tip die gegeven kan worden: luisteren mag altijd naar een verkoper, tekenen moet je nooit direct doen. Krijg je geen bedenktijd op een aanbieding, dan weet je al dat je geflest wordt.
Mijn advies zou zelfs zijn: niet eens luisteren, direct afkappen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
20 okt 2019 23:49
NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 23:41
De enige juiste tip die gegeven kan worden: luisteren mag altijd naar een verkoper, tekenen moet je nooit direct doen. Krijg je geen bedenktijd op een aanbieding, dan weet je al dat je geflest wordt.
Mijn advies zou zelfs zijn: niet eens luisteren, direct afkappen.
Daarom het woordje 'mag'. Het kan best zijn dat er een mooi aanbod komt waar je rustig een nachtje over mag slapen en op een later moment op terug kan komen. En als je de tijd hebt en je staat open voor een mooi aanbod, waarom niet.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 23:57
kuklos schreef:
20 okt 2019 23:49
NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 23:41
De enige juiste tip die gegeven kan worden: luisteren mag altijd naar een verkoper, tekenen moet je nooit direct doen. Krijg je geen bedenktijd op een aanbieding, dan weet je al dat je geflest wordt.
Mijn advies zou zelfs zijn: niet eens luisteren, direct afkappen.
Daarom het woordje 'mag'. Het kan best zijn dat er een mooi aanbod komt waar je rustig een nachtje over mag slapen en op een later moment op terug kan komen. En als je de tijd hebt en je staat open voor een mooi aanbod, waarom niet.
Ik durf de stelling te poneren dat het nooit, maar dan ook echt helemaal nooit een mooi aanbod is waar jij als potentiële klant beter van wordt. Bovendien wordt je op straat of in de MediaMarkt aangesproken voor iets waarvoor je niet bent gekomen, door iemand die als enige doel heeft een verkoop af te sluiten en commissie op te strijken.

Gesloten