LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maidy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019 13:43

Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Maidy »

Onlangs kreeg ik bij een vestiging van Media Markt een aanbieding van Budget Energie om over te stappen van Energieleverancier. Zij zouden veel goedkoper zijn en dan ook nog schone energie leveren. En ik kreeg ook nog een cadeaubon van 175,00 euro, te besteden bij de Media Markt. Dat klonk te mooi om waar te zijn. En dat is het dus ook. Daar ben ik nu achtergekomen nu ik de tarieven van mijn vorige energieleverancier (Essent) kan vergelijken met de energietarieven van Budget Energie.

Budget Energie is duurder als het gaat om elektriciteit normaal tarief en daltarief. Alleen met gas zijn ze iets goedkoper. De mannen die ik sprak hebben een hele andere voorstelling van zaken gegeven. Ze vergeleken de tarieven van Essent met hun eigen tarieven, dat mocht ik zelfs nog even inzien omdat ik het niet direct geloofde. En ja ik was inderdaad veel voordeliger uit. Zelfs met een eenpersoonshuishouden zou ik het merken in mijn portemonnee zo werd mij verteld. Dat was dus allemaal niet waar. En dan ook nog beter voor het milieu, daar wilde ik toch zeker wel aan meewerken?

Nu blijkt alles een broodje aap. Want ze zijn niet goedkoper en natuurlijk kan ik het niet meer terugdraaien. Ik heb contact gehad met de klantenservice via de chatfunctie, want telefonisch kwam ik er niet door. Daar werd me direct verteld dat zij niet kon nagaan wat hun collega mij precies had verteld. En natuurlijk had ik toch nog 2 weken de tijd gehad om af te zien van het contract. Dus ja nu zat ik eraan vast en kreeg ik 100 euro boete als ik wilde veranderen van energieleverancier. Jammer voor mij. Dat ik op vakantie was geweest en mijn mail in de tussentijd niet had gecheckt was jammer voor mij, maar daar kon zij natuurlijk niets aan doen.

Natuurlijk moet ik iemand niet geloven op zijn of haar blauwe ogen. Maar moedwillig mensen een verkeerde voorstelling van zaken geven dat gaat echt te ver en vind ik misleiding van de klant. De mondelinge informatie komt dus niet overeen met de schriftelijke informatie. En nu zit ik met (een te hoge) rekening. Ik las op internet zojuist meer van dergelijke verhalen over deze energieleverancier. Ik vraag me echt af wat en of ik hier nog iets tegen kan doen. Al was het alleen maar om anderen te waarschuwen voordat ze overstag gaan en hier hun energie in steken...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door moederslink »

Wacht nou even dit jaar af, u bent pas onlangs overgestapt.....
En hoe kunt u , dan nu al, met een ( te ) hoge rekening zitten?
Budget Energie stunt ook met een vette bonus , of die cadeaubon van € 175 , en misschien valt alles met de eindafrekening reuze mee en bent u per saldo idd straks goedkoper uit geweest.
De verschillende tarieven onderling zijn soms minimaal .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die vette bonus is vaak een sigaar uit eigen doos. Het gaat om het totaalbedrag dat je per jaar betaalt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, u bent dus overstag gegaan voor die cadeaubon.

Zo’n bonus had u dus ook kunnen krijgen als u zelf overgestapt was via een vergelijkingssite. En dan had u het geld kunnen besteden zoals u wilde. En u had kunnen vergelijken zoveel als u wilde.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

Maidy schreef:
12 mar 2019 14:55
Ik vraag me echt af wat en of ik hier nog iets tegen kan doen. Al was het alleen maar om anderen te waarschuwen voordat ze overstag gaan en hier hun energie in steken...
Anderen waarschuwen? Joh, het is tig keer in de media geweest dat je voorgelogen wordt. Vanaf jongs af aan weet je al dat controleren voordat je iets tekent cruciaal is. Hoe vaak moet er nog gewaarschuwd worden? Het heeft toch allemaal geen nut, zo blijkt ook uit jouw verhaal nu weer.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door scontra »

Maidy schreef:
12 mar 2019 14:55

Ik vraag me echt af wat en of ik hier nog iets tegen kan doen.
NEE, hier kunt u pas wat aan doen als het einde contract is !

Hopelijk heeft u nu geleerd om tegen alles en iedereen die u, waar dan ook, iets wil aansmeren waar u niet om gevraagd heeft, NEE te zeggen en zonder verder te luisteren door te lopen.

Ps.
Nog iets nuttigs gekocht met die cadeaubon of is dat geld ook weggegooid ?! :oops:

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ook ik ben laatst benaderd door een energiebedrijf via de mediamarkt, inclusief cadeaubon. Dat leek me erg leuk als korting voor het fototoestel dat ik wilde kopen. Na bestudering thuis van alle voorwaarden heb ik ervan afgezien om ergens op in te gaan. Van het energie-aanbod en van het fototoestel. Nog geen spijt gehad dat ik 175 euri heb laten lopen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door moederslink »

Zoals gezegd :
dit jaar dit contract gewoon verder netjes ' uitzitten ' en vlg jaar zelf overstappen cq vergelijken en het regelen.
of bv via gaslicht.com , gaat prima!
Netjes de eind- cq de beginstanden doormailen en het is vlot voor elkaar.

Elke energieboer komt ook sowieso ieder jaar wel weer met cashbacks- bonussen e.d .
Niets en nooit meer je ook maar iets aan de deur , aan de telefoon, op straat of bij de Media Markt laten aansmeren :idea:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U weet uw verbruik uit uw hoofd? En u weet ook wat u nu betaald aan verbruikskosten en aan vaste kosten? Hoe kunt u dan ergens in een winkel vergelijken of en wat u zou kunnen besparen? Zelfs bij energie direct heb je verschillende prijzen bij verschillende contracten. Een verkoper die beweert dat je gaat besparen liegt, immers kan deze niet zien wat u betaald en wat u verbruikt.
En denkt u nou echt dat een andere leverancier u vrolijk € 175,- terug gaat geven en ook nog laat besparen op uw kosten? Dan zou u per maand tussen de €15,- en €20,- goedkoper uit zijn. Een besparen voor ons meerpersoonshuishouden van 20%. Voor een eenpersoonshuishouden zou het een besparing zijn van 30% tot 40%. Dus of u wordt nu een poot uit gedraaid door Essent, of Energie Direct levert te goedkoop. En daar trapt u dan in?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel mensen denken (on)terecht dat Mediamarkt een nette zaak is. Als ze daar binnen stappen zijn ze helemaal niet voorbereid op een energieaanbod. Mensen stinken er dus in want ze zijn niet voorbereid, net als bij colportage. Dit soort verkooppraktijken blijft bestaan want ze werken. Mediamarkt verdient hier ook aan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, cadeaubon hè. Sigaar uit eigen doos.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kweenie »

Je vraagt je af of je er nog iets aan kunt doen? Nou, je geeft het zelf ook al aan:
En natuurlijk had ik toch nog 2 weken de tijd gehad om af te zien van het contract. Dus ja nu zat ik eraan vast en kreeg ik 100 euro boete als ik wilde veranderen van energieleverancier. Jammer voor mij. Dat ik op vakantie was geweest en mijn mail in de tussentijd niet had gecheckt was jammer voor mij, maar daar kon zij natuurlijk niets aan doen.
Je hebt dus twee weken de tijd gehad om er iets aan te doen. Maar je hebt ervoor gekozen om daarmee te wachten. Nu is het dus te laat om er iets aan te doen.

Volgende keer dus binnen de twee weken reageren.

Erna1956
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2019 13:01

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Erna1956 »

@kweenie. Energiemaatschappijen doen er alles aan om klanten te winnen. Mijn idee is dat als ze een bonus kunnen geven van € 175,-- kunnen ze ook de prijzen verlagen. Mensen worden verleid met zulke dingen en letten dan doorgaans verder niet echt goed meer op. En wees eerlijk, wie weet zijn gas/energie prijzen en exacte verbruik uit zijn hoofd? Ik niet in ieder geval. Je stelt dat je er nu aan vast zit of € 100,-- boete moet betalen om er vanaf te komen. Met je tegoedbon van € 175,-- heb je dus nog altijd € 75,-- winst. En bij overstap betaald in 99% van de gevallen de nieuwe leverancier de boete. Dus wil je echt weg, lijkt het mij geen enkel probleem.

kuijt.h
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2017 12:27

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuijt.h »

Inderdaad de 100 euro boete wordt wel vergoed door de nieuwe leverancier. Je zit alleen met die cadeaubon, die moet je meestal terugbetalen.

Maudi1808
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2019 13:44

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Maudi1808 »

Ben van de week benaderd door een ander energiebedrijf dan mijn Budget Energie. Tot nu geen last, maar ik heb een slimme meter gekregen en mijn energiebelasting wordt 2x berekend. Ik heb een enkeltarief , maar op de slimme meter wordt 2 tarieven genoteerd, dus alles wordt 2x berekend. :(

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

Erna1956 schreef:
15 mar 2019 13:09
Mensen worden verleid met zulke dingen en letten dan doorgaans verder niet echt goed meer op. En wees eerlijk, wie weet zijn gas/energie prijzen en exacte verbruik uit zijn hoofd?
Hè ja, laten we vooral niet verwachten dat mensen zelf verantwoordelijk zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kweenie »

Erna1956 schreef:
15 mar 2019 13:09
@kweenie. Energiemaatschappijen doen er alles aan om klanten te winnen. Mijn idee is dat als ze een bonus kunnen geven van € 175,-- kunnen ze ook de prijzen verlagen. Mensen worden verleid met zulke dingen en letten dan doorgaans verder niet echt goed meer op. En wees eerlijk, wie weet zijn gas/energie prijzen en exacte verbruik uit zijn hoofd?
Daarom heb je ook twee weken de tijd om thuis op je gemak de aanbieding te vergelijken met je huidige contract. Moet je het de energiebedrijven verwijten als je daar laks in bent? Of zou je daarover ook de hand in eigen boezem kunnen steken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik weet die prijzen ook niet uit mijn hoofd. Ik laat me in de hal van een winkel geen contract door de strot duwen. Ook niet aan mijn voordeur . Ik vergelijk thuis door drie aanbiedingen met mijn gegevens uitgeprint naast elkaar te leggen en te vergelijken. Die tijd is goed besteed!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vroeger kon je uit twee mogelijkheden kiezen: het GEB of in het donker zitten. Nu ligt er een wereld aan mogelijkheden open, maar dan moet je er wel even wat tijd in steken. Of niet zeuren dat je misschien meer betaalt dan nodig.

jantjebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018 12:15

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door jantjebas »

Kees2850 schreef:
15 mar 2019 13:58
En ook deze TS dropt haar/zijn verhaal. Logt een uurtje later nog 1x in en reageert verder niet meer. Zoals bij veel onderwerpen gebeurt.

Ik begin me echt af te vragen of RADAR het allemaal wel prima vindt. Al die berichten scoren lekker in zoekmachines denk ik?
Ik heb vaak de indruk, dat de RADAR-redactie zelf dit soort topics start. :lol:

Gesloten