Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nel rijneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2021 12:35

Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door nel rijneveld »

Budget energie verhoogt mijn termijn met 50% terwijl ik een vast contract heb en mijn energieverbruik
absoluut niet is gestegen. Op de website kan ik mijn termijn niet meer veranderen en ze zijn telefonisch
niet bereikbaar wat moet ik doen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op dit moment zijn er veel mensen met deze of vergelijkbare klachten.

Ga naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Ook kan je terecht bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kunt u meer informatie geven? Hoe heeft Budgetenergie het termijnbedrag gewijzigd? Zonder aankondiging? Is er een automatische incasso?

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door 16again »

nel rijneveld schreef:
21 okt 2021 12:42
Budget energie verhoogt mijn termijn met 50% terwijl ik een vast contract heb en mijn energieverbruik
absoluut niet is gestegen. Op de website kan ik mijn termijn niet meer veranderen en ze zijn telefonisch
niet bereikbaar wat moet ik doen?
Gewoon je oude termijnbedrag blijven betalen.
En een mailtje sturen, dat je niet akkoord bent met verhoging termijnbedrag.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat versta je zelf onder een vast contract? Een contract voor een jaar met een vastgestelde prijs, of een contract met een open einde (maar met een variabele prijs)? Gezien de reviews op Trustpilot lijkt er wat verwarring te zijn. https://nl.trustpilot.com/review/budgetenergie.nl

Best kans dat Budgetenergie nu voorsorteert op een hogere gasprijs per 1 januari, en daarmee een aanzienlijk hogere eindnota. Door nu al het termijnbedrag te verhogen zal je straks minder bij moeten betalen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 21 okt 2021 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.budgetthuis.nl/energie/stroom-en-gas

Kan je hier niet inloggen om het aan te passen??

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Aangezien Budgetenergie niet in het bekende rijtje Enstroga en DGB staat zal het wel om een contract met variabel tarief gaan en die tarieven gaan absoluut omhoog. Daar is weinig aan te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb een vast contract bij Budget Energie en heb netjes een bericht gehad dat er voor mij niets veranderd. Variabele tarieven worden, normaal gesproken, in januari en juli aangepast. Het kan dus zijn dat ze nu alvast uw voorschot gaan verhogen omdat u anders zwaar moet gaan bij betalen bij de jaarlijkse afrekening als in januari de prijzen (flink) gaan stijgen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nel rijneveld schreef:
21 okt 2021 12:42
Budget energie verhoogt mijn termijn met 50% terwijl ik een vast contract heb en mijn energieverbruik
absoluut niet is gestegen. Op de website kan ik mijn termijn niet meer veranderen en ze zijn telefonisch
niet bereikbaar wat moet ik doen?
loopt uw kontrakt toevallig af per Januari? of een datum daar vlak achter, dan is het wijs om het zo te houden, loopt uw kontrakt nog door tot de zomer of nog verder dan storneer uw geld en betaal uw oude maandbedrag....

verhoef070
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2017 15:53

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door verhoef070 »

Ik heb voor de elektriciteit van budget energie een voorstel gekregen: de maandprijs gaat in januari bij een 1 jarig contract van 73 naar 176 euro. En dat alleen voor de elektriciteit!!!. Dus meer dan 100% prijsverhoging.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

verhoef070 schreef:
22 okt 2021 04:22
Ik heb voor de elektriciteit van budget energie een voorstel gekregen: de maandprijs gaat in januari bij een 1 jarig contract van 73 naar 176 euro. En dat alleen voor de elektriciteit!!!. Dus meer dan 100% prijsverhoging.
Het klopt dat de prijzen enorm gestegen zijn. En elk jaar worden op 1 januari en 1 juli de flexibele prijzen aangepast door Budget Energie. Flexibel was de laatste maanden nog goedkoper dan een jaarcontract, maar vanaf 1 januari is dat over.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

verhoef070 schreef:
22 okt 2021 04:22
Ik heb voor de elektriciteit van budget energie een voorstel gekregen: de maandprijs gaat in januari bij een 1 jarig contract van 73 naar 176 euro. En dat alleen voor de elektriciteit!!!. Dus meer dan 100% prijsverhoging.
laat de prijs los staan, zet deze pas in de zomer weer vast dan zullen de prijzen door de mindere vraag weer zakken is de algemene verwachting....

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vind je het erg als ik een ander verwachtingspatroon heb? De spanningen op het wereldtoneel nemen hand over hand toe. Een profeet ben ik niet, kan dus ook niet met zekerheid zeggen hoe de wereld er over een paar maanden, een jaar, twee jaar uit ziet. Ook niet wat de gasprijs betreft. Maar, uitgaand van bijbelse voorspellingen, denk ik dat ons hier in Europa (en de rest van de wereld) nog heel wat te wachten staat. Bang? Nee. Het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Cro »

NeoDutchio schreef:
22 okt 2021 07:46
verhoef070 schreef:
22 okt 2021 04:22
Ik heb voor de elektriciteit van budget energie een voorstel gekregen: de maandprijs gaat in januari bij een 1 jarig contract van 73 naar 176 euro. En dat alleen voor de elektriciteit!!!. Dus meer dan 100% prijsverhoging.
Het klopt dat de prijzen enorm gestegen zijn. En elk jaar worden op 1 januari en 1 juli de flexibele prijzen aangepast door Budget Energie. Flexibel was de laatste maanden nog goedkoper dan een jaarcontract, maar vanaf 1 januari is dat over.
Dat hoeft niet, het kan best zijn dat een flexibel contract op en na 1 januari nog altijd goedkoper is dan een langdurig contract met vaste prijzen afgesloten op of na die datum, Wat betreft variabele prijzen zal het er om hangen verwacht ik hoe streng de winter daadwerkelijk gaat zijn.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door gewicht »

NeoDutchio, ook ik heb netjes op 19 oktober een mail gekregen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken tot het einde van mijn contract in april 2022. Zij schrijven dat ik tot die tijd verzekerd ben van vaste tarieven. In april 2022 kijk ik dus wel verder.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Budget Energie termijnverhoging met 50%: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Blijf wel opletten tot die tijd. Ons contract liep in september af, we hebben het in juli verlengd en achteraf gezien was dat nog op een goed moment: prijzen vergelijkbaar met het oude contract.

Gesloten