LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budgetenergie-contract annuleren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rrmaduro30
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:35

Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door Rrmaduro30 »

Budget energie

Op 28 januari ben ik overgestapt van Essent (gas en energie) naar budget energie bij de mediamarkt. Ik heb een contract getekend voor gas en energie.Hier heb ik 200 euro bij ontvangen . Vandaag 20 februari heb ik twee mails gekregen . Een daarvan is dat mijn maand bedrag 35 euro is, en dat ze 16 maart voor het eerst gaan afschrijven . Ik heb gelijk gebeled om het maand bedrag te verhogen. Hierbij hoorde ik dat ze alleen energie leveren op mijn adres . Als ik dat wil omzetten krijg ik een boete omdat Ik zo een contract heb getekend . Ik heb gelijk Essent gebeld. En heb gezegt dat ik ben overgetsapt naar budget enegie .en dat ik aleen gas gaat afnemen bij essent. Essent antwoorden dat ze hier namelijk nog helemaal niks over gehoord door budget energie; wat heel raar is omdat budget energie dit zou regelen .ik zou eerst hun weer contact moeten nemen met budget energie voordat er wat mis gaat.
Ondertussen open ik de tweede mail van budget energie en daar staat in dat ze geen gas kunnen leveren en dat ik 100 euro terug moet betalen van de 200 euro cadeau bon wat ik heb gekregen. De kado bon heb ik inmiddels al uitgegeven .Als ik dit van te voren had geweten had ik gebruik gemaakt van de herroeping recht dat je binnen 14 dagen contract breuk mag plegen zonder enige gevolgen .

Ik vind het een rare gang van zaken . En voel belazert.

Kunt u mij helpen dat ik gebruik kan maken van het contract gas en energie bij budget energie waar ik voor heb getekend . Zo niet dat ik bij Essent kan blijven en dat de boete vervalt en de kado bon van 200 euro niet terug hoef te betalen ?

In afwachting van uw reactie

Met vriendelijke groet

Rebecca
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2018 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom kan er geen gas geleverd worden door Budget Energy? Als blijkt dat dit inderdaad niet kunt hebt u teveel geld ontvangen. Dat dat terug moet is natuurlijk heel begrijpelijk.
Maar wat is uw reden geweest om te willen overstappen? In de MM heb ik mijn cijfers niet paraat. Geen idee wat ik verbruik en wat de kosten zijn. Bent u niet een beetje te lekker gemaakt met 2 kadobonnen? Een ongevraagde verkoper staat er met 1 doel: zijn salaris. Even wapperen met wat flappen en men komt er op af als vliegen op een hoop .....
Als de 14 dagen al voorbij zijn kunt u niet meer ontbinden, enkel het contract uitzingen of afkopen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft aan dat u een schriftelijke overeenkomst heeft met BudgetEnergie tot de levering van gas en elektriciteit. En dat u daarbij een welkomstkorting heeft ontvangen van 200 euro in de vorm van kadobonnen. U heeft twee mails ontvangen op 20 februari waarin staat dat zij alleen elektriciteit kunnen leveren en dat u 100 euro terug moet betalen. U heeft met BudgetEnergie gebeld en zij geven aan dat als u ook gas wilt ontvangen, dat u een boete krijgt.

Op basis van u verhaal is mijn oordeel dat u de 100 euro niet terug hoeft te betalen. U heeft namelijk een overeenkomst met BudgetEnegie gesloten en BudgetEnergie kan niet zomaar onder die overeenkomst uit. Als u bij een ander duurder uit bent met gas, dan heeft u ook nog recht om het verschil vergoed te krijgen.
Rrmaduro30 schreef:Kunt u mij helpen dat ik gebruik kan maken van het contract gas en energie bij budget energie waar ik voor heb getekend . Zo niet dat ik bij Essent kan blijven en dat de boete vervalt en de kado bon van 200 euro niet terug hoef te betalen ?
U kunt BudgetEnergie gewoon schriftelijk laten weten dat u een overeenkomst heeft met BudgetEnergie tot de levering van gas en elektriciteit en dat u BudgetEnergie houdt aan hun contractuele verplichtingen.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door Spacestar »

Maandbedrag 35 euro?? Da's wel heel erg laag bedrag, logisch dat je dan gaat bellen!!
En dan maar eerst een boete betalen als je dit wilt omzetten??
Wat ben ik blij dat ik maandag 3 colporteurs!! van Budgetenergie aan de deur heb afgewezen.

zacvanduinen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2018 12:40

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door zacvanduinen »

Lastig, ik werk al jaren in de energie en ik denk dat je er weinig aan kan doen, enige wat ik me kan bedenken is dat je tóch nog een keer moet overstappen naar een leverancier die de boete vanwege contractsbreuk voor je wil overnemen, en misschien nog een welkomstcadeau aan kan bieden om de mediamarkt bon te compenseren? mocht je daar interesse in hebben kun je mij een privee bericht sturen en zal ik kijken of ik je hiermee kan helpen

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door A. Smit »

Budget kan wel degelijk gas En stroom leveren. Als dat je contract is moeten ze dat ook leveren.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rrmaduro30 schreef: Kunt u mij helpen dat ik gebruik kan maken van het contract gas en energie bij budget energie waar ik voor heb getekend . Zo niet dat ik bij Essent kan blijven en dat de boete vervalt en de kado bon van 200 euro niet terug hoef te betalen
Je rekent hier wel heel erg naar jezelf toe... Waarom zou je, als je het contract ontbindt, de kadobonnen wél mogen houden? Wel de lusten, niet de lasten?

stofzuigertje

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Online gekeken en als je invul op hun website zie je dat je gewoon Gas & Stroom kunt afnemen, en daar heb je voor getekend.

Dat zij alleen stroom leveren en gas vergeten is hun probleem, dat zou betekenen dat Gas op oude leverancier blijft staan.
Wel even kijken of je 1 of 2 jaren contract tekende, en de Media Markt, die dwingen met deze bonnen om niets bij de buren te kopen.
Als je naar www.gaslicht.com was gegaan had je ook een welkomst korting kunnen krijgen die nog hoger was, maar pas volgend jaar uitbetaald word en daar zit een winkel niet op te wachten.

Je tekende voor Gas & Stroom en kreeg daar ook beloning voor, alleen in gasvrije wijken met stadsverwarming zou dit kunnen, omdat een winkel uit gehele regio mensen kreeg of enkele nieuwe wijken met warmtepompen....
Die lopen dan in de val dat ze een niet leverbare gas contract hebben.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wat ik met deze methodes altijd zo raar vind (net als essent afgelopen jaren in de mediamarkt) is dat ze de cadeaubon direct geven. Sterker nog, eigenlijk gebruiken ze het als marketingsinstrument, door de teksten op prijskaartjes als, 'X euro korting? vraag een medewerker. '
Hierdoor heeft de consument eigenlijk geen eerlijke bedenktijd. Ik pleit er dan ook voor dat alle welkom offers pas verstrekt worden NADAT de wettelijke bedenktermijn is verstreken.

Alles wat hiervoor verstrekt wordt vind ik het risico van het bedrijf.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Budgetenergie-contract annuleren

Ongelezen bericht door Jesa H »

Je verhaal is nogal vaag.

In ieder geval moet je natuurlijk die cadeaubonnen wel terugbetalen als je die hebt gekregen als korting voor afname van energie. Als je dan een deel afneemt heb je inderdaad te veel geld ontvangen. Als jij dat dan direct uitgeeft is dat jammer voor je. Je hebt niet zomaar recht op gratis geld van een bedrijf als je je niet aan de overeenkomst houdt.

Dan moet je maar niet zomaar dingen ondertekenen in een willekeurige winkel in ruil voor een beetje geld.

Gesloten