Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door witte angora » 16 mar 2019 09:09

het pakket is bij het goede adres bezorgt. Immers, de topicstarter geeft zelf aan dat hij een ander nummer heeft opgegeven dan het zijne. Dat was dus geen typefoutje van de verzender, maar een 'foutje' van de koper, de TS dus.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 09:16

witte angora schreef:
16 mar 2019 09:09
het pakket is bij het goede adres bezorgt. Immers, de topicstarter geeft zelf aan dat hij een ander nummer heeft opgegeven dan het zijne.
Nee, WA, immers:
Goldkiwi schreef:
15 mar 2019 22:07
De verzender heeft per ongeluk nr. 25 op het pakketje gezet...

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 16 mar 2019 09:22

Ik heb niet het idee dat de buurman kwade bedoelingen heeft gehad want als dat zo zou zijn had hij kunnen zeggen dat hij nooit een pakketje had ontvangen en was er mee weg gekomen ook. De verkoper valt ook niets te verwijten want de koper heeft een onjuiste adressering door gegeven en het is niet aan de verkoper om de n.a.w. gegevens te controleren. De verantwoordelijkheid voor een goede adressering ligt bij u en het is niet aan de buurman om u actief te gaan zoeken. Het zou kunnen zijn dat de buurman het pakketje een tijdlang in bewaring heeft gehouden en omdat niemand er naar vroeg open heeft gemaakt en als zijnde eigendom heeft beschouwd. Dat de buurman niet open deed toen u aan belde kan verschillende redenen hebben maar niemand is verplicht de deur voor open te doen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 mar 2019 09:40

@ Chris:
witte angora schreef:
16 mar 2019 07:42
Goldkiwi schreef:
15 mar 2019 22:55
Goede kans dat het verkeerde adres mijn eigen fout is geweest, het kan zijn dat ik me heb versproken toen we belden en ik het adres doorgaf.
Dus je weet zelf niet op welk nummer je woont? Je weet je in ieder geval na al die tijd nog wel te herinneren hoe dat telefoongesprek ging.

Je stelt een tweede keer dat er een miscommunicatie is geweest, en toch is je buurman fout? Stond er een afzender op het pakketje? Zo nee, dan kon hij het ook niet terug sturen. Heb jij je naam op de voordeur? Zo nee, dan is het zeer goed mogelijk, wat hiervoor ook al is aangegeven, dat de buurman geen idee had dat het voor jou was. Wat had hij er dan mee moeten doen behalve openmaken in de hoop dat er dan wel een adres te vinden is?

Volgens mij is de buurman volledig te goeder trouw.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 09:50

witte angora schreef:
16 mar 2019 09:40
Stond er een afzender op het pakketje?
Zo ja, dan had hij het moeten terugsturen.
Zo nee, dan kon hij het ook niet terug sturen. ...
Dan had hij het als gevonden voorwerp moeten afgeven bij de Gemeente.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 mar 2019 09:51

Buurman heeft helemaal niets “gevonden”.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 09:53

Lady1234 schreef:
16 mar 2019 09:51
Is een opvatting; echter, waarom zou je het niet als zodanig behoeven te behandelen?
Niet, dat ik denk, dat een xbox niet gewoon kan worden teruggestuurd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 mar 2019 10:14

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 09:53
Lady1234 schreef:
16 mar 2019 09:51
Is een opvatting; echter, waarom zou je het niet als zodanig behoeven te behandelen?
Niet, dat ik denk, dat een xbox niet gewoon kan worden teruggestuurd.
Het kwam van een particuliere verkoper, dus dik kans dat er geen afzender op stond. En om te weten dat het een xbox was moest het pakketje eerst.... Juist ja.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 10:27

witte angora schreef:
16 mar 2019 10:14
Het kwam van een particuliere verkoper, dus dik kans dat er geen afzender op stond
'dik' hoeft er van mij niet bij
dat er geen afzender op stond.
Verkoper had het kunnen afgeven bij de bezorger.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 16 mar 2019 10:28

Uw buurman heeft verduistering gepleegd en het briefgeheim geschonden. U kunt hier dus aangifte tegen doen. Maar misschien wil hij ook wel de schade vergoeden.

Goldkiwi

Ongelezen bericht door Goldkiwi » 16 mar 2019 10:51

Bedankt voor alle reacties.
Hij woont inderdaad iets verderop in de straat. Ik ben hier net heen verhuisd dus vandaar de miscommunicatie met de verzender.
Mijn volledige naam stond op het pakketje, alleen een verkeerd huisnummer. Ik woon op nummer 24, en nummer 25 stond op het pakketje, op dat nummer woont hij.

Mijn opmerking dat de buurman mij kent is niet gebaseerd op dat het mijn buurman is... Het is een heel vreemd toeval, maar deze jongeman kent mij. We hebben gemeenschappelijke vrienden en hij is de ex van 1 van mijn beste vriendinnen. Ik zag hem regelmatig bij een gemeenschappelijke vriendin thuis. Jaren geleden zat hij achter me aan, ik ben hier niet op in gegaan. Later zat hij op een erg vervelende manier achter een vriendin van mij aan, hij viel haar lastig en sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad. Ik kwam er pas achter dat hij dit was, toen hij mij een whatsapp berichtje stuurde en ik zijn foto zag. Toen ik op zijn facebook keek, zag ik dat hij op zijn tijdlijn iets had gepost over een pakketje en of iemand hier belang bij had.

Maar het ding is dus, mijn voor en achternaam stonden op het pakketje en hij weet écht wel wie ik ben, dus hij had me gewoon een berichtje kunnen sturen. Ik vind het een rotstreek dat hij de inhoud heeft doorverkocht.
Maar aan veel van jullie reacties te zien vindt het merendeel van de mensen dat hij volledig in zijn recht staat. Fijn dat er nog betrouwbare mensen zijn in de wereld.

marnix

Ongelezen bericht door marnix » 16 mar 2019 11:09

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 09:50
witte angora schreef:
16 mar 2019 09:40
Stond er een afzender op het pakketje?
Zo ja, dan had hij het moeten terugsturen.
Zo nee, dan kon hij het ook niet terug sturen. ...
Dan had hij het als gevonden voorwerp moeten afgeven bij de Gemeente.
@Chris,
Ik krijg tegenwoordig de consumentengids in de brievenbus, op naam van iemand anders.
Wel op mijn adres en postcode, moet ik die bij gevonden voorwerpen gaan aanmelden?
Overigens geprobeerd een mailadres in het blad te vinden, niet gelukt, ook met zoeken op de site van de organisatie niet verder gekomen. kan geen ledenadministratie vinden waar ik het melden kan.
Ik heb dus het blad ingekeken, strafbaar?
Bellen ga ik ze niet, teveel moeite.
Gaan nu de vuilnisbak in.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 11:27

marnix schreef:
16 mar 2019 11:09
Iig geen xbox.
De abonnee mag ook wel opletten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 mar 2019 11:29

Goldkiwi schreef:
16 mar 2019 10:51
Bedankt voor alle reacties.
Hij woont inderdaad iets verderop in de straat. Ik ben hier net heen verhuisd dus vandaar de miscommunicatie met de verzender.
Mijn volledige naam stond op het pakketje, alleen een verkeerd huisnummer. Ik woon op nummer 24, en nummer 25 stond op het pakketje, op dat nummer woont hij.

Mijn opmerking dat de buurman mij kent is niet gebaseerd op dat het mijn buurman is... Het is een heel vreemd toeval, maar deze jongeman kent mij. We hebben gemeenschappelijke vrienden en hij is de ex van 1 van mijn beste vriendinnen. Ik zag hem regelmatig bij een gemeenschappelijke vriendin thuis. Jaren geleden zat hij achter me aan, ik ben hier niet op in gegaan. Later zat hij op een erg vervelende manier achter een vriendin van mij aan, hij viel haar lastig en sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad. Ik kwam er pas achter dat hij dit was, toen hij mij een whatsapp berichtje stuurde en ik zijn foto zag. Toen ik op zijn facebook keek, zag ik dat hij op zijn tijdlijn iets had gepost over een pakketje en of iemand hier belang bij had.

Maar het ding is dus, mijn voor en achternaam stonden op het pakketje en hij weet écht wel wie ik ben, dus hij had me gewoon een berichtje kunnen sturen. Ik vind het een rotstreek dat hij de inhoud heeft doorverkocht.
Maar aan veel van jullie reacties te zien vindt het merendeel van de mensen dat hij volledig in zijn recht staat. Fijn dat er nog betrouwbare mensen zijn in de wereld.
Kortom, een bijzonder vervelend mannetje en jij bent vooral slachtoffer. Neem je verlies en zorg dat je het huisnummer volgende keer goed doorgeeft.
Het is een heel vreemd toeval
Inderdaad, het is ook een bijzonder vreemd toeval dat je per ongeluk zijn huisnummer doorgaf aan de verzender.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 11:36

alfatrion schreef:
16 mar 2019 10:28
Uw buurman heeft verduistering gepleegd en het briefgeheim geschonden. U kunt hier dus aangifte tegen doen. Maar misschien wil hij ook wel de schade vergoeden.
Nu het niet gaat om een toevallige buurman maar om iemand uit de kennissenkring behoort deze m.i. met een schikkings-voorstel bij Goldkiwi aan te kloppen.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 16 mar 2019 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 16 mar 2019 11:40

Wellicht een rotstreek maar u had beter op moeten letten en uw juiste adres aan de verkoper door dienen te geven. Dat u op het adres net woonachtig bent doet er niets aan af omdat u verantwoordelijk voor het vermelden van uw adresgegevens blijft. Daarbij kunt u uw fout niet afwentelen op de uiteindelijke ontvanger en die voor uw fout aansprakelijk stellen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 » 16 mar 2019 11:44

snuffel1 schreef:
16 mar 2019 11:40
Wellicht een rotstreek...
Wellicht?, één?, rotstreek??; nee snuffel; de deur telkens niet opendoen zijn meerdere rotstreken; en die xbox verkopen, ook nog binnen de kennissenkring, is verduistering.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 mar 2019 11:58

Er zat geen xbox in dat pakje, maar een spelletje voor een xbox.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 16 mar 2019 12:02

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 11:27
marnix schreef:
16 mar 2019 11:09
Iig geen xbox.
De abonnee mag ook wel opletten.
Waarom heb je het continu over een Xbox terwijl er helemaal geen Xbox in het spel lijkt te zijn.
chrisd1 schreef:
16 mar 2019 11:44
snuffel1 schreef:
16 mar 2019 11:40
Wellicht een rotstreek...
Wellicht?, één?, rotstreek??; nee snuffel; de deur telkens niet opendoen zijn meerdere rotstreken; en die xbox verkopen, ook nog binnen de kennissenkring, is verduistering.
Je lijkt wel erg op de hand van TS, ik vind het verhaal juist na de laatste ontboezeming van TS zo ongeloof waardig worden dat ik erge twijfels krijg bij het verhaal van TS. Ik denk dat er meer informatie nodig is voordat er conclusies getrokken kunnen worden in dit verhaal.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 16 mar 2019 12:31

Wisselende en onwaarschijnlijke verklaringen over hoe het verkeerde huisnummer op het pakketje is terechtgekomen, dan bij toverslag een overvloed aan niet terzake doende details. Ik geloof er helemaal niets meer van.

Plaats reactie