LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Woolloomoolloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2019 13:19

Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door Woolloomoolloo »

Ik heb in maart netjes binnen 3 dagen na aankoop mijn kavel betaald. Helaas reageert de verkoper uit Frankrijk niet. Niet op mijn berichten en schijnbaar ook niet op verzoeken van Catawiki.
Ik mag nu de koop annuleren (en krijg het bedrag terug) of ik kan zelf juridische stappen ondernemen (maar daar helpt Catawiki verder niet bij). Ik mag GEEN recensie geven (dat kan volgens Catawiki niet vanwege hun systeem (geen track&trace = geen recensie mogelijkheid) en Catawiki is ook niet van plan om de verkoper uit te sluiten. Oftewel de verkoper blijft zijn 100% betrouwbaarheid houden en kan in alle rust kavels aan blijven bieden (en niet sturen als het bedrag niet bevalt).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan die negatieve beoordelingen na een tijdje weg laten halen door Catawiki waarmee het sowieso weinig voorstelt.

Onfris en niet transparant. Maar natuurlijk wél onder notarieel toezicht.

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat wil je nu bereiken? Dat de verkoper een lagere score krijgt? Je krijgt je geld terug, en dat is het. Geloof me, als dit je grootste probleem is, dan heb je geen problemen. Ooit wel eens te maken gehad met criminele pubers die hun eigen leugens geloven, om wat te noemen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door scontra »

Woolloomoolloo schreef:
18 apr 2019 13:37

Ik mag nu de koop annuleren (en krijg het bedrag terug) of ik kan zelf juridische stappen ondernemen
Het eerste zou ik maar doen, dan bent u er eenvoudig vanaf.
Het tweede is te ontraden, aangezien dat een doodlopende procedure zal blijken te zijn (en wie zou dit moeten gaan betalen? )

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
19 apr 2019 07:57
Of nog erger, juristen :wink:
Nou inderdaad. Ondanks allerlei beloften verlies je de zaak gegarandeerd, en de kosten zijn niet mis. Maar dat maakt niet uit, de juridici hadden weer een interessante casus.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door BL2 »

Woolloomoolloo schreef:
18 apr 2019 13:37
(en niet sturen als het bedrag niet bevalt).
Geen enkel contact, maar je weet dus wel "de reden" waarom verkoper niet wil leveren.
Bij geld terug is het probleem opgelost en verder ver weg blijven van deze veilingsite.

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door jantom »

ik heb veel ervaring met Catawiki... en zijn aanbieders.

De aanbieders prijzen hun waren vaak de hemel in ook al hebben zij vaak geen verstand van zaken.
Optiek en camera's... koop die daar maar niet aan. Dus ga daarop niet bieden.

Ik heb geconstateerd dat als je een bod op het einde van de biedingstermijn doet de andere bieder(s) een minuut of zo ná het formeel eindigen van de biedingstermijn nog een hoger bod kan/kunnen uitbrengen. Te gek voor woorden.

Catawiki is geen betrouwbare site (gebleken).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deugt inderdaad niets van. Bieders worden op allerlei manieren gemanipuleerd op Catawiki. Dit is er één van.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zou kunnen overwegen om een klacht bij de reclame code commissie neer te leggen.

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Catawiki-verkoper weigert te sturen, maar blijft 100% betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

jantom schreef:
21 apr 2019 15:46
ik heb veel ervaring met Catawiki... en zijn aanbieders.

De aanbieders prijzen hun waren vaak de hemel in ook al hebben zij vaak geen verstand van zaken.
Klopt. Ik heb net nog even naar wandborden van de Porceleyne fles gekeken. Bij zo goed als alle objecten staat dat de borden in perfecte staat zijn, zonder haarlijntjes, of zonder craquelé. Als je echter goed naar de foto's kijkt, zie je toch echt wat anders. Vreemd genoeg wordt er vaak ook nog flink op zulke borden geboden...

Gesloten