LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBR

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
k.van.dongen
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2005 21:43

CBR

Ongelezen bericht door k.van.dongen »

geachte dame /heer


Op 1-11-2018 heb ik de CBR willen bellen voor een gezondheids verklaring ik heb ruim 1 uur aan de telefoon gehangen en nog geen verbinding. toen heb ik de haak er maar opgehangen.
Je ben wel zo 7 euro aan telefoon kwijt geraakt.

Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd.


Met vriendelijke groet

K.v.Dongen

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: CBR

Ongelezen bericht door mahadma »

Bron: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ederlandIk woon in Nederland

Als u in Nederland woont, kunt u tegen betaling uw rijbewijs verlengen.
1. Verlenging aanvragen bij gemeente
U kunt uw rijbewijs verlengen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U heeft hiervoor nodig:

Het Nederlandse rijbewijs
Geldig legitimatiebewijs
Eén kleuren pasfoto
In sommige gevallen moet u ook een verklaring van geschiktheid hebben.

Is uw rijbewijs kwijt of gestolen, dan moet u een proces-verbaal inleveren.
De kosten voor een rijbewijs verschillen per gemeente.

2. Verlenging online aanvragen bij de RDW
In een aantal gemeenten dat deelneemt aan de proef ‘Digitaal aanvragen rijbewijs’ kunt u onder bepaalde voorwaarden de verlenging van uw rijbewijs digitaal aanvragen.
Ga voor meer informatie hierover naar ‘Voorwaarden en uitleg proef ‘Digitaal aanvragen rijbewijs’

Meer informatie
Meer informatie over het Nederlandse rijbewijs vindt u ook op www.rijbewijs.nl.

Nederlands rijbewijs verlengen
Ik woon in Nederland
Voorwaarden en uitleg proef 'Digitaal aanvragen rijbewijs'
Verlenging rijbewijs online aanvragen
Foto maken voor online verlenging van uw rijbewijs
Gemeenten die deelnemen aan proef ‘Digitaal aanvragen rijbewijs’
Veelgestelde vragen digitaal aanvragen rijbewijs

--

Bij de aanvraagpapieren zit ook een medische verklaring.

U schrijft: "Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd."

a: dat staat in de wet, b: het is heel verstandig voor de algehele verkeersveiligheid dat men vroeg of laat een keer gekeurd wordt. En met 75 jaar is dat zeker verstandig. De ene is 100% oké, de andere behoort gewoon niet meer te rijden plus alles wat er tussen in zit.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CBR

Ongelezen bericht door Moneyman »

k.van.dongen schreef:
06 nov 2018 11:42
Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd.
Waarom is dat een schande? Ik vind het een zeer goede zaak, die de verkeersveiligheid ten goede komt.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: CBR

Ongelezen bericht door kiz »

Moneyman schreef:
06 nov 2018 16:38
k.van.dongen schreef:
06 nov 2018 11:42
Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd.
Waarom is dat een schande? Ik vind het een zeer goede zaak, die de verkeersveiligheid ten goede komt.
Eigenlijk denk ik dat "schande" betrekking heeft op de lange wachttijd aan de telefoon.

Op de website van het CBR kan de Gezondheidsverklaring ook digitaal worden ingevuld. Alles staat haarfijn uitgelegd op de website van het CBR
Aangezien het al is gelukt om hier een bericht te plaatsen, verwacht ik dat het op de site van CBR ook wel gaat lukken. Mijn moeder (bijna 80) had er in ieder geval geen enkel probleem mee.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: CBR

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
06 nov 2018 16:38
k.van.dongen schreef:
06 nov 2018 11:42
Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd.
Waarom is dat een schande? Ik vind het een zeer goede zaak, die de verkeersveiligheid ten goede komt.

TS vindt het geen schande 'dat' hij die verklaring nodig heeft, maar wel de lange telefonische wachttijd bij het CBR, 'daar' hij die verklaring nodig heeft.
Klein verschil 😉

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: CBR

Ongelezen bericht door piet987654 »

Hier ging het als volgt. 3 weken geleden kreeg mijn vader ook post dat zijn rijbewijs over 4 maanden ging verlopen.
Gebeld naar het gemeentehuis voor een afspraak, op die dag die verklaring meegekregen. (E 35,-) Een (niet zijn eigen) huisarts
gebeld voor een afspraak. op die datum en tijd was hij daar aanwezig. Die heeft hem gekeurd en heeft toen alles ingevuld (E 50,-)
2 weken later antwoord van CBR dat hij opnieuw naar die huisarts moest wegens het invullen van 1 "JA" op dat formulier en dat
de door het CBR extra bijgevoegde papieren moesten worden ingevuld door die zelfde arts met een uitleg van die "JA"
De reden van die "JA" is dat hij een vervangende bio aorta klep heeft. De arts heeft ook die papieren ingevuld en zijn door
ons die zelfde dag nog opgestuurd. Nu maar afwachten op het antwoord.
Mijn vraag is??? Waarom dat telefoontje naar het CBR ??? Er zit een duidelijk brief bij dat dit op het gemeentehuis is op te halen ??
Ja online kan ook, maar mijn vader heeft geen internet, en dit soort belangrijke formulieren laten we invullen.
Hij wil beslist niets verzwijgen voor wat betreft die vragen. Hij wil geen doden/gewonden op zijn geweten hebben.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CBR

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
06 nov 2018 16:50
Moneyman schreef:
06 nov 2018 16:38
k.van.dongen schreef:
06 nov 2018 11:42
Ik vind het een schande daar ik die verklaring nodig heb voor mijn rijbewijs verlenging (75+) leeftijd.
Waarom is dat een schande? Ik vind het een zeer goede zaak, die de verkeersveiligheid ten goede komt.

TS vindt het geen schande 'dat' hij die verklaring nodig heeft, maar wel de lange telefonische wachttijd bij het CBR, 'daar' hij die verklaring nodig heeft.
Klein verschil 😉
Inderdaad, niet goed genoeg gelezen! :D

yvette.pura-vida
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2018 14:32

Re: CBR

Ongelezen bericht door yvette.pura-vida »

Het CBR probleem is groter dan we allen denken. Ik wil graag weten hoe groot. Zodat de 2de kamer hier ook mee aan de slag kan.

Ik ben daarom een petitie gestart en heb uw hulp nodig om de rijgeschiktheidswet aan te passen.
Begrijp mij niet verkeerd. Veiligheid boven alles! Maar dan wel op een eerlijke manier!! Mensen die keer op keer goed gekeurd worden door de keuringsartsen blijven toch in de molen hangen. Sommige om de 5 jaar, andere om de 3 of zelfs elk jaar. Elke keer gekeurd met de daarbij behorende hoge kosten, en de bijbehorende emoties waar niemand op zit te wachten. Maar dat hoef ik niemand uit te leggen.

Ik wil de hel van toen achter mij laten. Ik ben zelf ook een gedupeerde van het CBR. Ik heb een hersenbloeding gehad in 2010. Gelukkig heb ik hier niets aan over gehouden. Maar elke 3 jaar moet ik wel opnieuw het traject in bij het CBR. Zolang de wet blijft zoals hij nu is moet ik steeds opnieuw gekeurd en herinnerd worden aan toen. En elke keer opnieuw goedgekeurd met advies voor onbeperkt en onbepaalde tijd.

Bedankt voor jullie tijd om deze petitie te tekenen!! En delen natuurlijk!! Hoe meer mensen dit bereikt hoe beter het is.

http://www.petitie24.nl/petitie/2065/la ... -luisteren

Mvg Yvette Neidt

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: CBR

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdrage door moderator verwijderd.

Update: wederom een aantal offtopic bijdragen door moderator verwijderd. Bovenstaand bericht is verschillende keren aan de moderator gemeld. We hebben ernaar gekeken maar besloten dat deze reactie ontopic is.

Verdere discussie over de petitie in het bijzonder kan voorgezet worden in het daarvoor reeds bestaande topic: viewtopic.php?f=95&t=188960

Gesloten