LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Onlangs werd ik benaderd door Mijn Inkoophulp. Men wilde mij als 'ondernemer' (ik sta als gepensioneerde bij KvK ingeschreven) een vijfjarig energiecontract aansmeren. Ik kreeg dan een 'vrijblijvende' email waarin ik binnen 2 weken kon aangeven dat ik het toch(?) NIET wilde. Ondanks alarmbellen liet ik me toch verleiden een 'vrijblijvende' email te ontvangen. Vanwege het recente overlijden van mijn moeder is mij de aangekondige email per 2-7 ontgaan, waarin ik op schimmige wijze de energietarieven te zien kreeg (zonder BTW, zonder gastoeslag, niet gebaseerd op mijn verbruik, maandbedrag onbekend... om maar wat te noemen) en binnen 14 dagen moest laten weten of ik dit accepteerde. Als ik niet reageerde, 'hoefde ik niets te doen'...

Direct na het verstrijken van de bedenktijd werd ik door Mijn Inkoophulp gebeld dat per 1-10 mijn contract bij NLE zou worden omgezet. Ondanks mijn verzoek om dit niet te doen, ook verwijzend naar overlijden van mijn moeder, was men onverbiddelijk: niet reageren = contract willen. In arren moede heb ik met Total Gas en Power gechat die de hele gang van zaken betreurden en toezegden dit contract te annuleren. Dat was ook 'ruim binnen de opzegtermijn;, zeker omdat ik nog geen contract en voorwaarden gezien heb! Ik wacht dit af maar ga uiteraard na een week weer chatten, als ik niks gehoord heb.

Iemand soortgelijke ervaringen? Van deze club(s) gehoord? Ik ben er razend over, en vind het onbegrijpelijk als dit juridisch NIET verboden zou zijn. Ik heb ook een officiële brief naar TrosRadar gestuurd met hierin mijn bevindingen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat stond er in de mail? Is het een contract, of een vrijblijvende offerte? En waar heeft u per telefoon akkoord op gegeven?
Het voordeel dat u heeft is dat u nergens voor getekend heeft. Informeer dus bij mijn inkoophulp of zij een bevestiging kunnen overleggen waarin u akkoord geeft voor de overeenkomst. Iemand ongevraagd een overeenkomst sturen en na 14 dagen zeggen dat er een geldige overeenkomst is, is natuurlijk juridisch onjuist.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U ging een zakelijke overeenkomst aan omdat u ingeschreven staat bij de KvK.

U voortaan niet meer laten verleiden en dergelijke telefoontjes direct afkappen.

Lees ook dit eens.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... nederland/

En dit. Naar de tweede pagina onderaan scrollen.

viewtopic.php?f=51&t=142127&start=20

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Gelukkig heeft Power Energy and Gaa mij al laten weten alles te annuleren. Il heb niks getekend en ook telefonisch nergens mee ingestemd, alleen met het vrijblijvend (!) sturen van een email. Ik zal Mijn Inkoop’hulp’ hiervan op de hoogte stellen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ook voortaan geen “vrijblijvende” mail laten sturen. Dan hebt u geen gezeur.

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Zeker!

Mariskadielissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 17:34

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Mariskadielissen »

Ook hier een probleem.

Mijn man werd 9 juli gebeld door mijn inkoop hulp met de vraag of zij vrijblijvend een mail mochten sturen met de energietarieven van hun collectieve energiemaatschappij.
Vrijblijvend dus prima.

Hij heeft deze mail echter nooit geopend en nu werd hij vandaag gebeld dat we moesten gaan betalen!

Dit is toch wel heel erg raar en schimmig niet waar?
Heb naar mijn inkoop gebeld voor de voice tape die ze gemaakt hebben waarop te horen is dat mijn man akkoord geeft.en of ze net als de voice tape alle verdere documentatie maar mijn mail wilde sturen .
Je raad het al...
Ik heb alle informatie ontvangen behalve die voice tape.

Dit kan toch niet zomaar?
En een contract van 5 jaar!
Hij is nergens mee akkoord gegaan.
Zelfs zijn bankrekening nummer hebben ze niet gevraagd of verdere aanvullende gegevens.

HELP!

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Deze zg opt our-constructie is niet toegestaan. Ik heb van Mijn Inkoophulp bevestiging van annulering ontvangen en chats van Total ook opgeslagen. Per aangetekende brief bij beide geprotesteerd. Ik vind dat door de overheid hiertegen moet worden opgetreden en dat Radar hier aandacht aan zou moeten besteden. Niet laten intimideren !

Mariskadielissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 17:34

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Mariskadielissen »

Nee inderdaad. Ben er nu mee bezig.... maar mijn inkoop stuurt me door naar total en total stuurt me terug naar mijn inkoop.heb het acm ook al ingeschakeld.

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Maar ACM zegt niks te kunnen doen voor ‘ondernemers’. Ik heb me uitgeschreven uit kvk en ‘mag’ als particulier niet van dit ‘geweldige’ aanbod gebruik maken. Maar ja, dat kan niet elke ingeschrevene zich permitteren. Ik vind het weer een uitzending waard en kom dan graag mijn bevindingen vertellen !

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Weer een uitzending waard? Hoe vaak wordt er al niet gewaarschuwd NIET op telefonische aanbiedingen in te gaan?

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Ik ben niet op de aanbieding ingegaan. Zei al tijdens telefoongesprek dat ik niks voor deze praktijk voelde maar heb alleen e-mailadres gegeven. Ok fout. Gaat me nooit meer gebeuren. Wel zou aandacht besteed kunnen worden aan de rechtsgeldigheid van deze opt out-procedure.

Mariskadielissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 17:34

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Mariskadielissen »

Mij is het gelukt! Ben er canaf!
Dreigen met advocaat en het acm.zeggen dat ze niet collectief zijn omdat ze een dochterbedrijf zijn van total.
Uiteindelijk na lang doordrammen de manager aan de lijn. Hij zou de voice tape na luisteren.
Werd net terug gebeld en hij kon niets apart horen op die tape maar hij wilde toch ook niet dat we aan iets vast zaten wat we niet wilde dus hij zou annuleren ......
Maar nog heb ik die voice tape niet gehad.....
Maffia is het.

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Hè? Is Mijn Inkoophulp dochter van Total?? Inderdaad maffia! Ik kom trouwens ‘niet in hun systeem’ voor ondanks ‘welkomstbrief’ van Total. Total zelf heeft ondanks herhaald aandringen mijnerzijds, aangetekende brief van mij, toezeggingen via telefoon , 6 verschillende casenrs na mails, en opgeslagen chats nog steeds zélf geen bevestiging van annulering/niet-klant zijn gestuurd. Mijn Inkoophulp heeft echter 2x per mail bevestigd dat mijn aanmelding geannuleerd is en dat ik ‘geen klant van Total zal worden’. Toch ga ik over 2 weken, als reactie uitblijft, opnieuw bellen. Wel gaf chatter toe dat Total volkomen plat ligt vanwege de vele klachten en protesten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar voor “ondernemers”, dus ingeschreven bij de KvK, is deze “werkwijze” toegestaan.

Monicky, neem ook contact op met uw huidige leverancier.

stofzuigertje

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze bellen blijkbaar iedereen, ook ik als EX ondernemer werd vandaag gebeld...

Ja graag was mijn antwoord, want Ex ondernemers mogen ook voor 5 jaren tekenen....
Ik vroeg even geduld, even wat gegevens erbij zoeken, want dan geef Ik U mijn Currator....

Tuut, Tuut Tuut en weg waren ze!
Grappen mogen blijkbaar niet en volgende keer maar gelijk het telefoon nummer geven met antwoordapparaat dat ik dan meestal geef!
Wel loop ik al jarenlang achter met afluisteren maar zij mogen dan onbeperkt daar naartoe bellen en alles inspreken!

Monicky
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2018 11:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Monicky »

Uiteraard heb ik ook huidige leverancier gecontact. Ga hen ook morgen weer bellen. Aangetekende brief gestuurd. Met daarom bijlagen etc. en uitdrukkelijke wens NIET te worden overgesloten.

stofzuigertje

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@Monicky,

Niet bellen maar mailen, heb je tenminste bewijs en hoef je niet aan de lijn te hangen tot zij tijd hebben.
Wel alle gegevens vermelden van huidige contract en adres....
Aangetekend + kosten hoeft niet, ontvangst bevestiging via E mail + antwoord is ook voldoende en gratis.

Mariskadielissen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2018 17:34

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Mariskadielissen »

Ik vroeg ook aan die manager hoe het nu zat. Want ze kijken eerst waar de stroom het goedkoopste is en sluiten het daar dan af. Maar ze sluiten alleen maar af bij total omdat deze al heeeel vaak als goedkoopste uit de bus kwam dus hebben ze maar een jaar contract met ze afgesloten.
Dit is dus niet collectief en dus ben je misleid.
Ook zeggen ze op hun site je te helpen met het vergelijken etc. Ook dit is niet waar en is misleidend.
Ook moet je de voice tape op vragen want ook het aanbod wat ze gedaan hebben is misleidend.
Ook laat hun maar bewijzen dat jullie een contract hebben.
Als je dit vaak genoeg zegt samen met de woorden advocaat en acm. Dan geven ze het wel een keer op. Wel moet je zorgen dat je aar Daan vraagt bij de klantenservice hij is de manager.
Succes

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Collectief energiecontract via Mijn Inkoophulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mariskadielissen

Colportage heeft normaal gesproken een waarheidsgehalte van één procent.

Gesloten