LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PierreGielen
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2020 19:00

Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door PierreGielen »

Postbedijf DHL kan niet eens zijn eigen mails en brieven op het goede adres bezorgen. Zo kregen wij enkele weken geleden facturen en aanmaningen binnen die bestemd waren voor de vorige bewoner, die al bijna 15 jaar geleden is verhuisd.

Wij hebben bij DHL gemeld dat wij gevoelige gegevens van deze bewoner kregen. Toen dat niet tot verbetering leidde, hebben wij het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (die laat ons weten dat melding is ontvangen en leunt daarna weer achterover). De post hebben wij op het nieuwe adres van de vorige bewoner in de brievenbus gestopt.

Vandaag komt er opnieuw een mail met een betalingsherinnering bij ons binnen, weer voor de oude bewoner. Ziet DHL ons misschien als onbetaalde koeriers die hun post wél goed bezorgen? We zijn het zat. Brieven en mails van DHL die niet voor ons bestemd zijn, verdwijnen vanaf nu in de prullenbak!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door berndv »

PierreGielen schreef:
05 mar 2020 19:08
Zo kregen wij enkele weken geleden facturen en aanmaningen binnen die bestemd waren voor de vorige bewoner,
Hoe weet u dat het facturen en aanmaningen zijn? Er bestaat in Nederland ook nog zoiets als briefgeheim, kennelijk vindt u het belangrijk dat DHL zich aan de privacywetgeving houdt, maar tegelijkertijd gelden die regels niet voor u?
PierreGielen schreef:
05 mar 2020 19:08
Wij hebben bij DHL gemeld dat wij gevoelige gegevens van deze bewoner kregen.
Er zijn een paar mogelijkheden en u kunt DHL op de hoogte brengen dat die persoon verhuisd is, dat de gegevens gevoelig zijn had u eigenlijk niet eens horen te weten. DHL zou overigens wel gehoor moeten geven aan uw verzoek tot aanpassing.
PierreGielen schreef:
05 mar 2020 19:08
De post hebben wij op het nieuwe adres van de vorige bewoner in de brievenbus gestopt.
Wellicht een raar idee, maar kan die andere bewoner niet contact opnemen met DHL?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verkeerde post kan nog, maar ook verkeerde mail komt bij u binnen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je fout adres melde via E mail hebben ze dit wel goed aangepast .......

Gewoon retour afz, verhuist in 2005 en deze ex bewoner had ietsje eerder zijn adres wijziging moeten doorgeven.
En vooral niet na leveren... misschien woont hij daar ook niet meer, gewoon retour want deze persoon had dit moeten doorgeven,
DHL doet niets fout, behalve mail adres aangepast aan Uw adres!

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Lowieze »

PierreGielen schreef:
05 mar 2020 19:08
Postbedijf DHL kan niet eens zijn eigen mails en brieven op het goede adres bezorgen. Zo kregen wij enkele weken geleden facturen en aanmaningen binnen die bestemd waren voor de vorige bewoner, die al bijna 15 jaar geleden is verhuisd.

Wij hebben bij DHL gemeld dat wij gevoelige gegevens van deze bewoner kregen. Toen dat niet tot verbetering leidde, hebben wij het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (die laat ons weten dat melding is ontvangen en leunt daarna weer achterover). De post hebben wij op het nieuwe adres van de vorige bewoner in de brievenbus gestopt.

Vandaag komt er opnieuw een mail met een betalingsherinnering bij ons binnen, weer voor de oude bewoner. Ziet DHL ons misschien als onbetaalde koeriers die hun post wél goed bezorgen? We zijn het zat. Brieven en mails van DHL die niet voor ons bestemd zijn, verdwijnen vanaf nu in de prullenbak!
Een datalek??
En het is de schuld van DHL als de oude bewoner zijn nieuwe adres schijnbaar (om bepaalde redenen) niet doorgeeft aan de betreffende bedrijven/instanties?
Ik denk dat het een complot is 🤔

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als verkeerd geadresseerde post komt stuur je het toch terug retour afzender. Hoe anders kan de verzender weten dat het niet klopt? Dat ga je toch niet openen, nabezorgen of weggooien. Wat een mentaliteit.
En mail gekoppeld aan je huisadres?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Erthanax »

En dan ook nog voor een vorige bewoner die vijftienjaar geleden is verhuisd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij is dit geen datalek. Maar misschien ben ik gek.

cckuijpers
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2011 15:58

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door cckuijpers »

Soms begrijp ik het niet, post die niet voor mij is stuur ik terug, als ik het per ongeluk openmaak en niet kijk dus, en het is voor mensen in de buurt , ga ik mijn excuses maken, kan best wel eens gebeuren als er een aantal brieven zijn. Niemand heeft me dat ooit kwalijk genomen. Waar liggen dan de problemen ?


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Datalek: DHL kan niet eens zijn eigen post goed bezorgen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op de een of andere manier komt deze "tutorial" Amerikaans over.

Gesloten