LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De app van PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
CarolienvanderVen
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2020 14:27

De app van PostNL

Ongelezen bericht door CarolienvanderVen »

Wij wonen in een appartementengebouw. Daarom leek de app van PostNL me wel handig, waarin je kunt zien of er post is; dat scheelt trappen lopen. Maar helaas, niet al mijn post verschijnt in de app, niet alle post wordt bezorgd op de dag die de app aangeeft, maar wat het ergste is: er verschijnt geregeld post van buren in mijn app. Nou kan dat me niet heel veel schelen, maar het betekent vermoedelijk dat ook ónze post zichtbaar kan zijn voor anderen, en dat vind ik helemaal niet fijn. PostNL schendt hiermee de privacy, maar ondanks het feit dat ik het al vaak aan de orde heb gesteld bij ze, verandert er niets en zeggen ze hooguit dat ze 'ermee bezig zijn'. Ik vind het zeer kwalijk maar weet niet wat ik eraan kan doen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ligt die post van de buren dan ook in uw brievenbus?

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door fred- »


Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat mankeert er aan de app?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lady1234 schreef:
08 jan 2020 17:35
Wat mankeert er aan de app?
Zo'n beetje alles

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind de app prima. Nooit post van de buren te zien. Een enkele keer komt een brief een dag later. Dat was de week voor Kerstmis.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel jammer dat je niet kan zien waar de post zich bevindt met die app. Ergens onderweg met de trekschuit en het laatste stukje met de hondenkar. PostNL beweert dat ruim 95% van de consumentenpost binnen 24 uur wordt bezorgd. Ik geloof niet dat ze dat cijfer nog halen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat komt binnenkort, dat je op een kaartje kunt zien waar de bezorger fysiek onderweg is. Leuk idee.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met pakketten gebeurt dat al. Yodel in het VK past dat al toe.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

olaf79 schreef:
08 jan 2020 19:13
Lady1234 schreef:
08 jan 2020 17:35
Wat mankeert er aan de app?
Zo'n beetje alles
Maar wat dan? Bij mij werkt hij prima. En van de buren hoor ik niet dat zij mijn post zien en vice versa.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ook een paar keer post van de buren gezien. Het adres was dan handgeschreven en zodanig onduidelijk dat de digitale verwerking fout gaat.

Elke brief wordt gefotografeerd. Met OCR software wordt het adres uit de foto gehaald (postcode + huisnummer). Met zakelijke post heb je dit probleem niet. Het adres is dan geprint en vaak ook nog eens voorzien van een KIX-code (een boel verticale streepjes).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
08 jan 2020 19:55
PostNL beweert dat ruim 95% van de consumentenpost binnen 24 uur wordt bezorgd. Ik geloof niet dat ze dat cijfer nog halen.
Per dag worden er 11.000.000 poststukken verwerkt waarvan 8.000.000 bij consumenten. 368.000 stukken komen een dag later, nog later of verdwijnen. In absolute getallen is dat enorm, maar procentueel dus zeer weinig.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:
08 jan 2020 17:35
Wat mankeert er aan de app?
De app werkt goed. Maar de laatste tijd krijg ik alleen nog post te zien die vandaag of morgen bezorgd wordt als ik zelf daartoe het initiatief neem. Nog niet zo lang geleden kreeg ik automatisch een notificatie, waarna je de app kon openen om te zien wat het was. Volgens mij zijn er geen instellingen gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door berndv »

De periode dat de meeste handgeschreven enveloppen bezorgd worden is wel weer voorbij. Dat zijn bij mij meestal de kerstkaarten namelijk. Gezien de gebruikte techniek, lijkt het mij ook het meest logisch dat het hiermee mis gaat. Zakelijk post hebben namelijk een keurige barcode er op staan en zal door middel van de scanner ook meestal wel aan het juiste adres gekoppeld worden.

Gelukkig is alleen de voorzijde zichtbaar, dus in hoeverre er privacyschending plaats vindt vraag ik mij af, maar ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat er bepaalde bedrijven zichtbaar zijn met hun logo op die kant van de enveloppe.

Overigens heb ik niet altijd het idee dat alles volledig zichtbaar is in de app

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
08 jan 2020 21:14
olaf79 schreef:
08 jan 2020 19:13
Lady1234 schreef:
08 jan 2020 17:35
Wat mankeert er aan de app?
Zo'n beetje alles
Maar wat dan? Bij mij werkt hij prima. En van de buren hoor ik niet dat zij mijn post zien en vice versa.
Ik zie de post van de buren ook niet. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de ocr herkenning daarin wel eens fouten maakt. Ik ontvang namelijk af en toe van kennissen ook post waarop ze het huisnummer verkeerd hebben geschreven. Gelukkig is de laatste stap bij de bezorging nog altijd menselijk en de postbode ziet in het algemeen wel welk huisnummer er bedoeld was.

Wat ik wel irritant vind aan de app is dat ik heel vaak (bijna altijd) de melding krijg dat het te druk is en dat ik het over een paar minuten nog eens moet proberen. Niet echt gebruiksvriendelijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Te druk was de laatste dagen inderdaad een issue. Dat zal aan het seizoen liggen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waarom word er nog post gestuurd?

je hebt dus een Smartphone nodig om je bus beneden te controleren?
Ik kreeg veel via WA... en dat is geen Witte Angora!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bedankt komkommer dat je de App zo goed kunt uitleggen. Erg verhelderend.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Boesta »

Bob Schurkjens schreef:
08 jan 2020 21:08
Met pakketten gebeurt dat al. Yodel in het VK past dat al toe.
DPD heeft al jaren Live Track & Trace. Ik weet altijd tot op de minuut wanneer de bezorger voor de deur staat..

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De app van PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad en er wordt aangegeven hoeveel klanten er nog voor je zijn.

Gesloten