LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stuit(er)end! Dan nog liever de lijkbezorging van de Parsi, die in een vooroorlogse encyclopedie omschreven staat als: "Zij leggen hun doden in hoge, van boven open torens des zwijgens."

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Moneyman »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus je denkt alles goed geregeld te hebben.....

En de nabestaanden kregen een factuur achteraf......
Deze brief gaat naar verzekerde, en als je alleen woonde en je kinderen en kleinkinderen van niets weten?

Ik wist niet bij welke mijn eigen ouders verzekerd waren, door fusie en overname had ik geen idee.
Zelf vind ik een Budget uitvaart voldoende, tussen €1250,- en €2000,- worden ze aangeboden, afhankelijk van regio.
Dan zelf koffie zetten en Cake uit de buurt super en Yarden zal dik geld over houden.

Zo kunnen we de rouw kaarten vaak sneller en goedkoper zelf printen voor alle buren, en de rest online sturen.
Ook is zelf naar plaatselijke drukkerij gaan veel voordeliger en elk aantal is leverbaar.
De Uitvaart ondernemers hebben vaak 50, 100 of 200 kaarten, en bij 51 nodig betaal je dan 100 kaarten tarief.

Het is niet leuk, maar geld verspillen aan een uitvaart, in plaatselijke Horeca een zaal huren is goedkoper en niet verboden.
Neem ergens aan de rand van stad of dorp iets met voldoende parkeerruimte.
De volg auto hoeft dan niet meer, en na ophalen naar crematorium... blijven ze daar met hapje en drankje in buurthuis of café achter.
Ik vind een plaatselijke Horeca mooier dan de koele crematoria... begraven met steen, erg duur, en ik zie vele graven die ooit veel geld kosten en nu verwaarloost en vermoedelijke kwamen alleen de buren die er naast wonen of dat er een bekende naast komt even kijken.

Mijn eigen ouders, alleen nu denk ik er even aan, gewoon vergeten.... zo gaat dat en daar erg veel voor betalen?
Bespreek het eens of het werkelijk zo commercieel moet en bij de plaatselijke Horeca die meestal overdag leeg staat een super omzet tegen veel lagere prijzen?
Een Café waar ik wekelijks kom biljarten , de meeste raken alleen de bitterballen en een biertje en missen meestal!
Denk eens aan betaalbaar alternatief, en vele zullen je gaan volgen, zo kan het ook.

Zo komen ze als je christelijk bent krijg je dan voor 1x nog een volle kerk, niets mis mee!
En daarna komen ze met de hier dure en eerder genoemde auto de kist ophalen.

Een goedkoper alternatief kan dus wel.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 jul 2019 08:51
Over die financiële problemen...:
https://www.nu.nl/geldzaken/5959109/fin ... vaart.html
Dat is nu het vervelende aan een uitvaartpolis: op enig moment gaan de mensen dood, en moet er uitgekeerd worden. Belachelijk dat er bijbetaald moet worden, dit lijkt mij gewoon risico voor de aanbieder

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze dit niet zouden doen.... dan kunnen we Afscheid van Yarden zelf nemen....

Uitvaart aanbieder Overleden?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
02 jul 2019 10:02
dit lijkt mij gewoon risico voor de aanbieder
Het probleem is dus dat die aanbieder door zijn centen heen is...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is precies hetzelfde probleem als waar we bij de pensioenfondsen mee zitten. Tenminste daar gaat het naar toe als de rente nog een paar jaar laag blijft!

Andrea 06
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2016 12:15

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Andrea 06 »

Ik heb helaas een begrafenisverzekering bij Yarden. Kan ik nu deze verzekering overzetten naar een begrafenisverzekering bij een andere aanbieder zonder kosten en met de huidige waarde?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij sommige pensioenfondsen is al gekort.

Maar Yarden heeft heel veel naturapolissen overgenomen en het is ze niet volledig gelukt die in een lage sommenverzekering om te zetten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon de premies verhogen. Als de uitgaven sneller stijgen dan de inkomsten, moet je de inkomsten (en dus de premies) verhogen. Veel moeilijker is het niet. Maar dat geeft waarschijnlijk nog meer gezanik op fora zoals deze.... Maar het is wel de enige oplossing.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door renewouters »

Andrea 06 schreef:
02 jul 2019 10:27
Ik heb helaas een begrafenisverzekering bij Yarden. Kan ik nu deze verzekering overzetten naar een begrafenisverzekering bij een andere aanbieder zonder kosten en met de huidige waarde?
Waarom zou iemand een slechte polis willen overnemen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door witte angora »

Andrea 06 schreef:
02 jul 2019 10:27
Ik heb helaas een begrafenisverzekering bij Yarden. Kan ik nu deze verzekering overzetten naar een begrafenisverzekering bij een andere aanbieder zonder kosten en met de huidige waarde?
Ik heb gelukkig een vergelijkbare polis bij de Dela. Inderdaad, ik heb er al die jaren maandelijks meer voor moeten betalen dan ik bij Yarden kwijt was. Maar Dela is dan ook financieel gezond.

Waarom zou Dela jouw polis moeten overnemen? Als dat al zou kunnen zul je van al de achterliggende jaren het verschil in premie bij moeten passen, denk je niet? Zonder kosten en met de huidige waarde zal nooit van zijn leven gebeuren.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Andrea 06 schreef:
02 jul 2019 10:27
Ik heb helaas een begrafenisverzekering bij Yarden. Kan ik nu deze verzekering overzetten naar een begrafenisverzekering bij een andere aanbieder zonder kosten en met de huidige waarde?
Nee, dat kan helemaal niet. Maar de vraag is natuurlijk of die wijziging wel op u van toepassing is. Als u steeds dezelfde premie betaalt, waarschijnlijk wel. Maar als de premie geïndexeerd is, zo goed als zeker niet.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
02 jul 2019 10:11
16again schreef:
02 jul 2019 10:02
dit lijkt mij gewoon risico voor de aanbieder
Het probleem is dus dat die aanbieder door zijn centen heen is...
So what?
Dat is nu juist het idee achter een kapitalistisch systeem. Bedrijven die het slecht doen behoren te verdwijnen.

Zolang het rendement op belegd kapitaal fors is, is het management er als de kippen bij om zich "markt-conform" te belonen voor hun visionair leiderschap.
Vallen de resultaten tegen, kan jan met de pet bijspringen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou de consument beter af zijn als de boel nu klapt?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 jul 2019 21:53
Zou de consument beter af zijn als de boel nu klapt?
Pieter Lakeman werd dezelfde vraag gesteld....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door gosewijn »

16again schreef:
02 jul 2019 20:31
witte angora schreef:
02 jul 2019 10:11
16again schreef:
02 jul 2019 10:02
dit lijkt mij gewoon risico voor de aanbieder
Het probleem is dus dat die aanbieder door zijn centen heen is...
So what?
Dat is nu juist het idee achter een kapitalistisch systeem. Bedrijven die het slecht doen behoren te verdwijnen.

Zolang het rendement op belegd kapitaal fors is, is het management er als de kippen bij om zich "markt-conform" te belonen voor hun visionair leiderschap.
Vallen de resultaten tegen, kan jan met de pet bijspringen.
Was Marcus Bakker er nog maar , dan had je deze problemen niet gehad ,Toch :wink:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
02 jul 2019 22:07
Moneyman schreef:
02 jul 2019 21:53
Zou de consument beter af zijn als de boel nu klapt?
Pieter Lakeman werd dezelfde vraag gesteld....
En dus?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door Erthanax »

gosewijn schreef:
02 jul 2019 22:28
Was Marcus Bakker er nog maar , dan had je deze problemen niet gehad ,Toch :wink:
Ach ja. Of Fré Meis. Of Dirk de Vroome (alias de Rooie Reus). Die kwamen tenminste op voor de kleine man.
Ik hoor overigens nooit meer iets over de kleine man; waar is hij gebleven? Of is-ie aan de kant geduwd door de boze witte man?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: De schimmige wereld van uitvaartorganisaties

Ongelezen bericht door gosewijn »

:roll: Die zijn in rook opgegaan ,misschien

Gesloten