Decemberkalender barcode beschadigd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lorrena93
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2020 19:56

Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door Lorrena93 »

Hoi hoi,

Vandaag een decemberkraslot gekregen. En ik heb een prijs gewonnen. Helaas is de barcode van de kraslaag beschadigd (de barcode onder de kraslaag, de barcodes die er wel op zitten meteen zichtbaar zijn niet beschadigd de qr codes zijn ook in takt en de codes die bij de qr staan cijferreeks zijn ook onbeschadigd iemand dit wel eens meegemaakt ?

Neem aan dat de loterij dit ergens ook gewoon heeft opgeslagen ...:dat je lot dus niet alleen geldig is door de barcode onder de kraslaag, maar dat de nederlandseloterij meerdere punten kan verifieren

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, niet op deze manier meegemaakt. Niets aan de hand, als je prijs niet bij een verkooppunt kan worden uitbetaald, dan word je doorverwezen naar de Nederlandse Loterij. Doe je kraslot in een diepvrieszakje, zodat hij niet verder beschadigd, en dan op naar zo'n verkoper ;-)

Ineke 6
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2020 19:54

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door Ineke 6 »

Ik heb hetzelfde met de december lot. Ze kunnen de barcode niet lezen omdat het beschadigd is .

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door ateurlings »

Volgens mij kun je dat beter vragen aan de instantie die er over gaat.
Daarnaast is het handig als je weet waar en wanneer hij gekocht is want bij verkoop wordt de uitgifte geregistreerd

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De vraag is vooral of de streepjescode is beschadigd door het open krassen (als je bijvoorbeeld gereedschap hebt gebruikt wat er eigenlijk niet voor geschikt is) of dat deze al beschadigd was van tevoren. In dat laatste geval zou de loterij er sowieso iets mee moeten doen, maar in dat eerste geval kunnen ze gewoon zeggen 'pech, je hebt het zelf vernield'.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door riddert »

Het lijkt me dat een kraslot tegen krassen moet kunnen. Als dit niet het geval is, dan is zo'n kraslot non-conform, en heeft u waarschijnlijk recht op een nieuw, onbeschadigd exemplaar.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar als ik een mes pak om te krassen, dan neem ik zelf een risico verder dan alleen de kraslaag te krassen. Met een muntje loop je dat risico niet, of je moet echt extreem lomp doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door berndv »

:lol: :lol: :lol:
riddert schreef:
29 dec 2020 13:15
Het lijkt me dat een kraslot tegen krassen moet kunnen. Als dit niet het geval is, dan is zo'n kraslot non-conform, en heeft u waarschijnlijk recht op een nieuw, onbeschadigd exemplaar.
En dan ook nog met de gegarandeerde prijs van het eerdere lot?

35472
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2021 23:11

Re: Decemberkalender barcode beschadigd

Ongelezen bericht door 35472 »

dit vond ik op de site van de loterij:

Mijn lot/deelnamebewijs is beschadigd. Wat nu?
Indien jouw lot beschadigd is of om een andere reden niet uitbetaald kan worden, stuur je dit lot naar:

Nederlandse Loterij
Laan van Hoornwijck 55
2289 DG Rijswijk

Sluit een briefje bij met je naam, adres en woonplaats, je bankrekeningnummer en een kopie van jouw legitimatiebewijs. Je ontvangt binnen twee weken bericht van ons óf het prijzengeld wordt op je rekening overgemaakt. Zorg dat je zelf een kopie van je deelnamebewijs/lot houdt.

Gesloten