DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik woon op verdieping 'tig' hoog, iedere pakketbezorger komt netjes tot aan mijn eigen voordeur bezorgen. Zou een mooie boel worden als de centrale hal als afgiftepunt gebruikt gaat worden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
06 okt 2022 05:39
Waarop baseert NeoDutchio zijn stelling dat de bezorger zijn pakketten tot de eerste deur van een flat, ergo de toegangshal, mag achterlaten? De regel bij PostNL, DHL en DPD is dat de bezorging plaatsvindt aan de voordeur van de woning, ongeacht welke etage dat is. Alleen bij flats zonder lift mag de bezorger via de intercom vragen of de bewoner zelf zijn pakketje beneden wil komen ophalen.
Dan ga ik de vraag maar concreter stellen. Je zegt dat "de regel is...", en je noemt daar drie bezorgdiensten. Nou heb ik de toepasselijke voorwaarden van alle drie die bezorgdiensten bekeken. En raad eens? Jouw regel staat daar niet in - in tegendeel. Alle drie de sets voorwaarden bevatten regelingen die voorzien in achterlating in de centrale ruimte, soms ook inclusief de bepaling dat de geadresseerde het bezorgde beneden moet komen ophalen.

Daar kun je wat van vinden (dat doe ik ook), maar dit is wat het is. Dat er (gelukkig) bezorgers zijn die het in de praktijk anders doen, en wel keurig naar boven komen, maakt dat niet anders.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Dirkie »

Boosopdhl schreef:
01 okt 2022 19:06
DHL: ik ben gewoon thuis, maar ze bellen niet aan. Vorige keer pakket voor voordeur gegooid en keer daarvoor in container gedumpt zonder bericht.
En wat is de concrete vraag?
Kan verder alleen maar schrijven dat wij (8 buren) geen problemen hebben met de bezorgers. Ze weten intussen dat als er iemand niet thuis ze de pakketten bij een van de buren mogen brengen. En vervolgens regelen de buren dat onderling wel weer. En daarmee zijn we geen pakketpunt maar gewoon buren die elkaar kennen en waar nodig helpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier ook! Appartementencomplex. Men neemt ook gewoon pakketjes voor elkaar aan.
Nooit gedonder, wie de vervoerder ook is.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

"De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen". Aldus de letterlijke tekst in een reactie van Post.nl op 3-4-2017 op Klachtenkompas van de Consumentenbond. Nogmaals op 10-2-2021. Staat ook op www.maxmeldpunt.nl
Ook op Klachtenkompas (6-2-2019) in een reactie van DHL dat het gebruikelijk is dat een bezorger tot aan de voordeur in een flat bezorgd.
De meeste bezorgers doen dat dan ook en, want tijd is geld, natuurlijk niet uit vriendelijkheid of compassie met de klant.
Waarom zou je als bezorger wachten op een lift, vervolgens een galerij aflopen, én dat wellicht bij 3 of 4 klanten op verschillende etages in één flat, en dan weer terug met de lift, wanneer dat niet door je werk-/opdrachtgever vereist wordt? De vraag stellen is hem beantwoorden, levering tot aan de voordeur is standaard tenzij geadresseerde er mee akkoord gaat dat het pakketje in de entreehal wordt achtergelaten.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Klachtenkompas boeit me weinig en Maxmeldpunt ook niet. Het gaat erom wat de bezorgdienst zelf zegt. En volgens Moneyman is dat dat ze niet tot aan de deur doen in zulke gevallen. En dat vind ik persoonlijk vrij logisch. In mijn ogen is het leveren tot achter de bel best verdedigbaar en als die bel dan voor de deur van een flatgebouw is, dan is dat zo. Ik loop hier ook altijd standaard naar beneden, omdat ik er niet zomaar vanuit ga dat de bezorger het pand door loopt. Meestal kom ik ze op de trap tegen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
06 okt 2022 20:43
"De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen". Aldus de letterlijke tekst in een reactie van Post.nl op 3-4-2017 op Klachtenkompas van de Consumentenbond. Nogmaals op 10-2-2021. Staat ook op www.maxmeldpunt.nl
Ook op Klachtenkompas (6-2-2019) in een reactie van DHL dat het gebruikelijk is dat een bezorger tot aan de voordeur in een flat bezorgd.
De meeste bezorgers doen dat dan ook en, want tijd is geld, natuurlijk niet uit vriendelijkheid of compassie met de klant.
Waarom zou je als bezorger wachten op een lift, vervolgens een galerij aflopen, én dat wellicht bij 3 of 4 klanten op verschillende etages in één flat, en dan weer terug met de lift, wanneer dat niet door je werk-/opdrachtgever vereist wordt? De vraag stellen is hem beantwoorden, levering tot aan de voordeur is standaard tenzij geadresseerde er mee akkoord gaat dat het pakketje in de entreehal wordt achtergelaten.
Dit is een vrij lange manier om te zeggen “nee, ik heb die voorwaarden niet gelezen”. Dat er op klachtensites een sociaal wenselijker antwoord wordt gegeven, zal je toch hopelijk niet verbazen?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Nijogeth, het feit dat jij de bezorger op de trap tegenkomt betekent dus dat hij/zij op weg naar jouw woning is. Afgezien daarvan, niet iedereen die een pakket verwacht is in staat om trappen te lopen en voor hen is het bezorgen tot aan de voordeur een noodzaak.
Moneyman, ik heb nergens in de voorwaarden van Post.nl en DHL kunnen ontdekken wat jij wel gelezen schijnt te hebben. Misschien kan je aangeven waar dat dan precies in de voorwaarden staat vermeld.
Verder ga ik ervan uit dat officiële reacties van Post.nl en DHL op een openbaar platform van de Consumentenbond (waar Nijogeth niet in geïnteresseerd is) de werkelijkheid weergeven en niet bedoeld zijn als een doekje voor het bloeden. Dus ja, ik ben verbaasd dat jij dat als een sociaal wenselijker antwoord beschouwt. Verder hoor ik je niet over de realiteit dat het leeuwendeel van de pakketbezorgers wel, ondanks het feit dat zij het razend druk hebben, tot aan de voordeur bezorgen terwijl zij dat volgens jou niet zouden hoeven te doen. Overigens, voor veel pakketten moet worden getekend. Qua tijd zal het weinig uitmaken of de bezorger zelf naar de voordeur van de geadresseerde gaat of dat hij wacht totdat de klant zijn schoenen en wat nog meer heeft aangetrokken en het pakket bij hem beneden komt afhalen. Ook het afgeven van het pakket aan de juiste persoon speelt een rol, wanneer je als bezorger aanbelt is het zo goed als zeker dat je het aan de geadresseerde afgeeft terwijl die zekerheid minder is wanneer iemand in een entreehal beweert dat het pakket voor hem bestemd is. Nou, ik kap ermee want ik moet natuurlijk niet te veel uitweiden en daarbij moet ik ook nog even snel een bestelling plaatsen op Amazon.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
07 okt 2022 00:58
Verder hoor ik je niet over de realiteit dat het leeuwendeel van de pakketbezorgers wel, ondanks het feit dat zij het razend druk hebben, tot aan de voordeur bezorgen terwijl zij dat volgens jou niet zouden hoeven te doen.
Beter lezen dan maar :wink:
Moneyman schreef:
06 okt 2022 13:55
Dat er (gelukkig) bezorgers zijn die het in de praktijk anders doen, en wel keurig naar boven komen, maakt dat niet anders.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door PGros »

Bij DHL staat er bijvoorbeeld:
Zendingen naar adressen met een centrale ontvangstruimte worden in die ruimte afgeleverd.
Maar een hal in een flat is geen ontvangstruimte. Dit is bij een kantoor bijvoorbeeld wel waar ook de receptie zit.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Lowieze »

PGros schreef:
07 okt 2022 09:18
Bij DHL staat er bijvoorbeeld:
Zendingen naar adressen met een centrale ontvangstruimte worden in die ruimte afgeleverd.
Maar een hal in een flat is geen ontvangstruimte. Dit is bij een kantoor bijvoorbeeld wel waar ook de receptie zit.
Een centrale ontvangstruimte in een appartementencomplex is waar de lift zich bevindt, de brievenbussen en het trappenhuis.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door PGros »

Als dat zo is, dan is het duidelijk. (Ik zou het niet zo noemen maar zie op internet dat makelaars het ook zo noemen)

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Moneyman schreef:
07 okt 2022 08:28
Alex E schreef:
07 okt 2022 00:58
Verder hoor ik je niet over de realiteit dat het leeuwendeel van de pakketbezorgers wel, ondanks het feit dat zij het razend druk hebben, tot aan de voordeur bezorgen terwijl zij dat volgens jou niet zouden hoeven te doen.
Beter lezen dan maar :wink:
Moneyman schreef:
06 okt 2022 13:55
Dat er (gelukkig) bezorgers zijn die het in de praktijk anders doen, en wel keurig naar boven komen, maakt dat niet anders.
Beetje flauw Moneyman, de kwestie is namelijk waarom die bezorgers wel 'keurig' naar boven komen, terwijl ze dat volgens jou niet zouden hoeven te doen. In jouw optiek zijn het barmhartige Samaritanen terwijl ze volgens mij hun werkzaamheden correct uitvoeren, bezorgen tot aan de voordeur. Mijn vraag, waar in de voorwaarden van de bezorgdiensten staat vermeld dat pakketten tot slechts in de entreehal worden bezorgd, heb je niet beantwoord. Doet er verder ook niet toe, ben er wel klaar mee.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
07 okt 2022 10:01
Beetje flauw Moneyman, de kwestie is namelijk waarom die bezorgers wel 'keurig' naar boven komen, terwijl ze dat volgens jou niet zouden hoeven te doen. In jouw optiek zijn het barmhartige Samaritanen terwijl ze volgens mij hun werkzaamheden correct uitvoeren, bezorgen tot aan de voordeur.
Niets flauws aan, het is namelijk heel simpel. Zoals je op dit forum heen simpel terug kunt zien, is er een wereld van verschil tussen de bezorgers. De één doet geen stap méér (of zelfs minder) dan waar ze toe verplicht zijn, de ander is vee klantgerichter en doet veel meer. Zo moeilijk is dat toch niet?
Alex E schreef:
07 okt 2022 10:01
Mijn vraag, waar in de voorwaarden van de bezorgdiensten staat vermeld dat pakketten tot slechts in de entreehal worden bezorgd, heb je niet beantwoord. Doet er verder ook niet toe, ben er wel klaar mee.
Je gaf al aan dat het er niet toe doet, dus waarom zou ik alsnog doen wat je ook zelf kunt doen: de voorwaarden opzoeken en lezen? Ik heb het gedaan, jij duidelijk niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Jablan »

Speciaal voor Alex E DHL Algemene Vervoersvoorwaarden (PDF) en specifiek artikel 4. Dan zijn er nog Aanvullende algemene voorwaarden en Aanvullende voorwaarden Extra Zeker.

Bij PostNL is er een complete pagina met de Algemene Voorwaarden. De Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst en de Algemene Voorwaarden Goederenvervoer 2020 lijken mij hier van toepassing.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Hartelijk bedankt, het is mij nu duidelijk dat pakweg 90% van de slecht betaalde en schijnbaar altijd tijd tekort komende bezorgers, die de pakketten in een flat tot aan de voordeur afleveren, dat niet doen als onderdeel van hun werkzaamheden maar dat ik het moet beschouwen als een geste van hun, geïnspireerd door klantvriendelijkheid. En vanaf heden zal ik het met mijn buren in de flat niet meer hebben over het halletje met de brievenbussen maar het officieel benoemen als de centrale ontvangstruimte.
Of mijn buren mij dan nog serieus nemen zal ik moeten afwachten.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En voortaan dan wat vriendelijkheid van de klant aan de bezorger teruggeven.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door kuklos »

Alex E schreef:
08 okt 2022 18:45
Hartelijk bedankt, het is mij nu duidelijk dat pakweg 90% van de slecht betaalde en schijnbaar altijd tijd tekort komende bezorgers, die de pakketten in een flat tot aan de voordeur afleveren, dat niet doen als onderdeel van hun werkzaamheden maar dat ik het moet beschouwen als een geste van hun, geïnspireerd door klantvriendelijkheid.
Weet je wat nog beter is? In plaats van hier sarcastisch te lopen doen?
Zelf een bezorgbedrijf opzetten, waarbij de klant het pakket wel altijd aan de deur bezorgd krijgt, en waarbij je de bezorgers ook nog eens fatsoenlijk betaalt. Je klanten zullen jouw veel betere service zodanig waarderen dat je snel zal kunnen uitbreiden en groeien.

Dit is geen sarcasme. Maar een oprecht advies om het zelf beter te doen als je het zo goed weet.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Nou Kuklos, wat een prima suggestie van jou. Iedereen tevreden; de bezorger omdat die loon naar werken krijgt, de klant omdat de service geleverd wordt waar hij vanuit mag gaan en ik omdat jij mij een voorspoedige carrière als ondernemer voorspelt. Het enige obstakel is dat het mij aan voldoende ondernemerskapitaal ontbreekt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door moederslink »

Alex E schreef:
08 okt 2022 18:45
(...)
En vanaf heden zal ik het met mijn buren in de flat niet meer hebben over het halletje met de brievenbussen maar het officieel benoemen als de centrale ontvangstruimte.(...)
Een toegangshalletje met de brievenbussen, de lift en het trappenhuis is beslist géén centrale ontvangstruimte. Daar mogen dus beslist geen pakketten onbeheerd worden gedumpt.
Ik woon zelf in zo.n appartementencomplex en de bezorgers bellen buitenom aan, er is een intercom ; is de ontvanger niet thuis dan wordt er bij een vd buren buitenom aangebeld die het dan zonder morren in ontvangst willen nemen. Hier zijn nooit problemen daaromtrent geweest.

Plaats reactie