DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boosopdhl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2022 18:53

DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Boosopdhl »

DHL: ik ben gewoon thuis, maar ze bellen niet aan. Vorige keer pakket voor voordeur gegooid en keer daarvoor in container gedumpt zonder bericht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

DHL zal hier niet meelezen. Daarbij zal u uw klacht bij de verzender moeten neerleggen. Dat is immers diegene die DHL ingeschakeld heeft.

JapiiZ
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 dec 2017 10:26

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door JapiiZ »

Ach donderdag iets besteld in België vrijdag morgen belt DHL aan ....pakje voor u.
2min later weer de bel,DHL zelfde bezorger staat voor de deur....nog een pakje voor u? zelfde afzender in België
1e pakje goed inderdaad voor mij, 2e pakje open gemaakt capsules voor een E sigaret? op de pakbon afzender uit Amsterdam (hele andere firma had niets te maken met het bedrijf in België)voor adres in Sliedrecht.
DHL gebeld....meneer adres is goed dus......de groeten.

Mailtje gestuurd naar Amsterdam .......die snapten er niets van, retour label gekregen en terug gestuurd.
Dus DHL plakt een label verkeerd en de rest bekijkt het maar.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U moet bij de verzender de klacht indienen, die kan de klacht doorzetten naar DHL.

Indien de klacht al doorgestuurd lijkt het alsof de bezorgdiensten niks met de klachten doen.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Len123 »

DHL is gewoon een waardeloze bezorgdienst geworden, alleen heb je vaak, als klant, geen keuze.
Het is de webwinkel/leverancier die de keuze maakt en wat kan het die een biet schelen, ik (jij) als klant betaald voor de bezorging, dus DHL heeft zijn centen al.
Ik promoot al heel lang de diensten van DPD, snel, betrouwbaar en altijd zéér correct uitgevoerd, zowel bij versturen als ontvangen!

ronwilwijdeveld
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2017 16:18

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door ronwilwijdeveld »

Dat bericht ken ik persoonlijk al lang.
Bellen gewoon niet aan en geven dan aan dat er niemand thuis was.
Grote onzin natuurlijk.
DHL om te kotsen en het interesseert ze geen biet

Ferry-1943
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2022 16:49

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Ferry-1943 »

Pakjes worden door DHL gewoon voor de deur gelegd als je er niet bent.
Ook na een wijziging in het bezorgadres, bv. naar een afhaalpunt gaat niet goed. Ze staan dan toch voor je deur en leggen het daar ergens neer.

blixem
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2018 13:44

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door blixem »

Zo herkenbaar, ik zie ze de straat inrijden en ik zie ze wegrijden. Krijg wel bericht op de computer dat ik niet thuis was. Klagen helpt niet, ze komen er mee weg. Geen personeel te krijgen, wel verzendkosten laten betalen. De verzender geeft aan enkele dagen wachten misschien komen ze nog. Blijkbaar ook weinig animo er iets aan te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toch wel lachen. Op een van onze zakelijk adressen rijden onderaannemers voor diverse bezorgdiensten. En laat die onderaannemer nu net 1 bedrijf zijn. Op maandag kwam een chauffeuse langs namens PostNL, op dinsdag reed ze in een gele DHL bus en op donderdag was ze 'van' DPD. Niet te vertrouwen die bezorgers.

FRIESE
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:15

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door FRIESE »

DHL zorgt er wel voor dat het niet eens mogrelijk is een klacht bij hun in te dienen!!
Bezorgers bellen niet aan, als ze wel bezorgen dan nooit op mijn huisnummer maar elders in het appartementen complex .
Ik bestel dus niks meer bij bedrijven die in zee gaan met DHL, vermoedelijk verliezen deze webshops wel meerdere klanten.
Dekbeddiscounter is mij in ieder geval wel kwijt na jaren vanwege de wanprestaties van DHL!!
Volgens de bezorgmail was DHL onderweg, echter kreeg ik op het aangegeven tijdstip een andere mail, dat er vergeefs aangebeld was!!!!
Vervolgens het bericht dat men 2 dagen later kwam bezorgen!!! En het vervolgens bij vreemden werd bezorgd op de 1e verdieping, terwijl ik 12 hoog woon!! Het hele weekend hierover mail contact gehad met Dekbeddiscounter, zij nemen echter geen enkele verantwoording voor de bezorging!!!
Dus vandaar, ik neem geen enkel risico meer!

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Het appartementencomplex waar ik woon telt 12 verdiepingen. Soms tref ik pakketjes, waarbij ik niet specifiek beweer dat die door DHL 'bezorgd' zijn, in de entreehal aan maar ook in de liften of ergens in de gang bij een voordeur.
En dus ook regelmatig briefjes in de liften waarop gevraagd of toevallig iemand van de ruim 100 bewoners een pakketje heeft aangenomen.
Sommige bezorgers interesseert het totaal niet maar er zijn ook bezorgers die wel de moeite nemen om met de lift naar de juiste verdieping en het juiste adres te gaan. Zolang er geen sancties worden opgelegd door de diverse grote verzenders op het niet correct bezorgen, zullen de problemen blijven voortduren. Ik heb de indruk dat het een aantal verzenders weinig uitmaakt, de bestellingen blijven binnenstromen en de kosten voor het zoekraken van pakketten zullen al lang in de verkoopprijs zijn ingecalculeerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

FRIESE schreef:
05 okt 2022 20:56
En het vervolgens bij vreemden werd bezorgd op de 1e verdieping, terwijl ik 12 hoog woon!!
Alex E schreef:
05 okt 2022 21:28
Het appartementencomplex waar ik woon telt 12 verdiepingen.
Bezorging gebeurd tot de eerste deur. En als die op de begane grond zit (zoals bijna altijd aangezien je niet zomaar een complex kan binnenlopen), dan word er daar afgeleverd. Je kan niet verwachten van een bezorger dat die aanbelt, wacht tot er gereageerd word, de tussendeur geopend word, naar 12 hoog gaat om het pakje daar af te leveren. Er zullen ongetwijfeld bezorgers zijn die daar tijd voor hebben, maar het merendeel heeft dat niet.
Beter is in dergelijke grote complexen om een vaste ontvangstplek af te spreken. Of door het te laten bezorgen op een afhaaldepot.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Het beste: zo min mogelijk kopen bij een webwinkel wat ook in een fysieke winkel verkrijgbaar is.
Toch iets willen kopen in een webwinkel: kijk eerst door wie u bestelling bezorgt wordt en laat het bij een afhaalpunt in je wijk bezorgen, zeker wanneer er niemand thuis is of dat je in een flat woont. Laat duurdere producten verzekerd en aangetekend verzenden zodat je het pakket via internet kan volgen..
Producten duurder dan 100 euro koop ik uitsluitend in een fysieke winkel.

Napoleon1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2022 12:10

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Napoleon1985 »

Bij ons in de omgeving hebben wij heel betrouwbare mensen die bij DHL werken. Heel vriendelijk en doen zoals ze moeten doen. Deze ervaringen hebben wij nu juist een aantal keer bij de POST gehad. Gewoon aanbellen en weglopen, zonder te wachten of er iemand thuis is, en zelfs gewoon pakketten zomaar voor de deur laten staan.
Ik kies juist graag voor DHL omdat ik er heel goede ervaringen mee heb.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

NeoDutchio schreef:
05 okt 2022 21:40
FRIESE schreef:
05 okt 2022 20:56
En het vervolgens bij vreemden werd bezorgd op de 1e verdieping, terwijl ik 12 hoog woon!!
Alex E schreef:
05 okt 2022 21:28
Het appartementencomplex waar ik woon telt 12 verdiepingen.
Bezorging gebeurd tot de eerste deur. En als die op de begane grond zit (zoals bijna altijd aangezien je niet zomaar een complex kan binnenlopen), dan word er daar afgeleverd. Je kan niet verwachten van een bezorger dat die aanbelt, wacht tot er gereageerd word, de tussendeur geopend word, naar 12 hoog gaat om het pakje daar af te leveren. Er zullen ongetwijfeld bezorgers zijn die daar tijd voor hebben, maar het merendeel heeft dat niet.
Beter is in dergelijke grote complexen om een vaste ontvangstplek af te spreken. Of door het te laten bezorgen op een afhaaldepot.
Waarop baseert NeoDutchio zijn stelling dat de bezorger zijn pakketten tot de eerste deur van een flat, ergo de toegangshal, mag achterlaten? De regel bij PostNL, DHL en DPD is dat de bezorging plaatsvindt aan de voordeur van de woning, ongeacht welke etage dat is. Alleen bij flats zonder lift mag de bezorger via de intercom vragen of de bewoner zelf zijn pakketje beneden wil komen ophalen. Voor grotere pakketten van bijvoorbeeld Coolblue en andere bedrijven is wel de standaard dat die bij de eerste deur worden aangeboden. Voor bezorging tot aan de voordeur of tot in huis, al dan niet met installatie, moet dan extra worden betaald.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
06 okt 2022 05:39
Waarop baseert NeoDutchio zijn stelling dat de bezorger zijn pakketten tot de eerste deur van een flat, ergo de toegangshal, mag achterlaten? De regel bij PostNL, DHL en DPD is dat de bezorging plaatsvindt aan de voordeur van de woning, ongeacht welke etage dat is. Alleen bij flats zonder lift mag de bezorger via de intercom vragen of de bewoner zelf zijn pakketje beneden wil komen ophalen. Voor grotere pakketten van bijvoorbeeld Coolblue en andere bedrijven is wel de standaard dat die bij de eerste deur worden aangeboden. Voor bezorging tot aan de voordeur of tot in huis, al dan niet met installatie, moet dan extra worden betaald.
Gebruik de zoekfunctie maar eens, hier is al meer dan genoeg over geschreven.

zajit2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2021 13:12

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door zajit2 »

Alle klachten melden bij: klacht.nl

zajit2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2021 13:12

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door zajit2 »

Het wil inderdaad helpen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Alex E »

Moneyman,

Max Meldpunt van ruim een maand geleden en Kassa van november 2021.
Daarbij, meerdere keren per dag zie ik pakketbezorgers wachten bij de liften van onze flat.
Sommigen staan dan de pakketten op basis van de etages te sorteren om ze daarna af te leveren aan de voordeur van de woning.
Waarom zouden ze dat doen wanneer ze daar van het bedrijf waarbij ze werken geen opdracht voor zouden hebben?
Een enkele bezorger lapt de regels aan zijn laars en deponeert het pakketje in de entreehal van de flat, al dan niet na gebruik te maken van het beltableau en een eventuele reactie via dit beltableau af te wachten.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL bellen niet aan, terwijl ik wel thuis ben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een van mijn kinderen woonde tot twee jaar geleden op de 15e verdieping (van 22). Alle bezorgers kwamen daar altijd aan de voordeur van de appartementen. De DHL-bezorger was populair, omdat hij altijd vriendelijk en uitgesproken vrolijk was.

Plaats reactie