DHL klacht bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 17 dec 2019 12:18

Anita VDJ schreef:
16 dec 2019 19:56
Was op pakje aan het wachten. Krijg ik opeens een email dat de bezorger voor een dichte deur stond. Ik heb een ringcamera hangen en hij is NIET geweest! Geen briefje in de bus niets. Klantenservice ook totaal niet behulpzaam. Lekkere vrije betaalde avond voor deze bezorger. Dit kan echt niet. :x
*Kan zijn dat de bezorger bij een verkeerde deur stond;
*Kan zijn dat het pakje in een verkeerde bus beland is;
*Kan zijn dat de chauffeur ziek is geworden en de bezorgingen overgedragen moeten worden naar een collega;
*Kan zijn dat er zoveel vertraging is opgetreden dat de uren op zijn.

Maar ja, het klinkt natuurlijk leuker om gewoon de bezorger te beschuldigen van plichtsverzuim. Meteen van het negatieve uitgaan en figuurlijk gaan schoppen. En dat terwijl er echt geen opzet in het spel hoeft te zijn. Nieuwe tendens?

grun

Ongelezen bericht door grun » 17 dec 2019 12:38

Komkommertijd schreef:
17 dec 2019 10:26
Helaas is gelijk naar afhaalpunt vaak niet mogelijk, maar zou wel beter zijn.
Bij de laatste twee bestellingen die ik onlangs deed kon dat wel. In de track en trace van DHL stond dat ze de volgende dag iets kwamen bezorgen tussen 9-18 uur. Daar kan ik niks mee, dan moet je de hele dag thuisblijven en zal je zien dat ze pas om 17 uur komen. Maar gelukkig kon ik ook een winkel om de hoek als afhaalpunt kiezen. De pakjes waren op dat moment nog in het sorteercentrum.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 dec 2019 12:49

grun schreef:
17 dec 2019 12:38
[....]In de track en trace van DHL stond dat ze de volgende dag iets kwamen bezorgen tussen 9-18 uur. Daar kan ik niks mee, dan moet je de hele dag thuisblijven en zal je zien dat ze pas om 17 uur komen. Maar gelukkig kon ik ook een winkel om de hoek als afhaalpunt kiezen. De pakjes waren op dat moment nog in het sorteercentrum.
Vooropgesteld bedoel ik dit niet als kritiek maar als een oprechte vraag.

Waarom online bestellen en je huis als aflever adres opgeven als je bijvoorbaat weet dat je het vervelend vind om thuis te moeten blijven om iets aan te nemen. Ikzelf bestel prive altijd zo dat het aankomt als ik weet dat er iemand thuis is (bijvoorbeeld weekend of vrije dag van vrouw.) Heb ik haast dan kies ik bij bestellen een alternatief aflever adres zoals een afhaalpunt, kennis etc. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat ik tijdens het bestellen niet kon kiezen voor een dergelijk alternatief.

grun

Ongelezen bericht door grun » 17 dec 2019 13:33

fonsflons schreef:
17 dec 2019 12:49
Waarom online bestellen en je huis als aflever adres opgeven als je bijvoorbaat weet dat je het vervelend vind om thuis te moeten blijven om iets aan te nemen. Ikzelf bestel prive altijd zo dat het aankomt als ik weet dat er iemand thuis is (bijvoorbeeld weekend of vrije dag van vrouw.)
De reden is dat bij de bestelling niet altijd bekend is wie de bezorger is. Soms kom je daar pas achter zodra je de track en trace krijgt. Hoewel dat ook niet altijd alles zegt. Ik heb onlangs nog gemerkt dat een pakje wat volgens amazon per dhl vertrok, in NL door PostNL bezorgd werd.
Het is ook niet dat ik het vervelend vind om thuis te blijven, maar wel als de koerier een tijdvenster van 9 uur opgeeft. PostNL geeft tijdvensters van 2 uur aan en in 99% lukt dat ook altijd. Daar heb ik geen moeite mee.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 17 dec 2019 13:54

Hoi Grun, bedankt voor je antwoord en geheel duidelijk. Bij mij worden dermate veel pakjes afgeleverd dat ik zodra de koerier bekend is gelukkig zelf al een behoorlijke inschatting kan maken hoe laat ik op zijn route zit.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 17 dec 2019 14:08

grun schreef:
17 dec 2019 13:33
Ik heb onlangs nog gemerkt dat een pakje wat volgens amazon per dhl vertrok, in NL door PostNL bezorgd werd.
klopt, maar ik meende dat dit komt door internationale afspraken. DHL en Deutsche Post zijn 1 bedrijf, maar als het daar toevallig via de Deutsche Post tak aangemeld is, dan gaat het, hoe krom ook, via de nationale vervoerder, PostNL bij ons.

Plaats reactie