bfrnhout schreef: ↑09 nov 2020 15:25
Ik zie dat DHL veel klachten veroorzaak. Blijft mijn vraag waarom bestaan ze nog.
Kent u 1 bezorgdienst waar geen klachten over zijn?
DHL distantieer zich van de klachten van de mensen. REDEN: Zij transporteren alleen en nemen geen verantwoording voor het verzonden artikel. Maar dat hun medewerkers stelen (Want zo zie ik het) doet ze niets. Ook aangifte doen bij politie heeft geen zin.
In Nederland hebben wij de postwet. Leest u die eerst eens door en reageer dan. U als ontvanger bent zeker niet de gebeten hond. Tenzij u besluit te kopen buiten Europa bij een verkoper die geen energie wil besteden aan een klant aan de andere kant van de wereld.
Ook ik ben slachtoffer geworden van de laksheid van DHL. Wel 3 keer intussen. Hoe zit dat:
Heb een aantal pakketjes besteld via AliExpress. Volgens track en trace komt het pakketje aan op mijn adres.
...
Hier vind ik dat er een contract breuk wordt uitgevoerd.
Als er niet wordt geleverd is het inderdaad een contractbreuk. Maar met wie heeft DHL een contract? Precies, niet met u! U bent geen opdrachtgever en u bent geen klant van DHL, waarom meent u dan wel dat u iets zou kunnen doen?
Ik ben van mening dat DHL wettelijk verantwoordelijk moet worden gehouden voor elk pakketje. Is deze niet afgeleverd aan de deur. Dan dienen zij de kosten te vergoeden van het pakketje.
Dat gebeurd ook. De bezorgkosten worden, volgens de wet, terug betaald als een pakje verloren is geraakt. En als het verzekerd is verstuurd wordt ook de inhoud vergoed. Echter moet er dan wel bewijs zijn dat een pakje verloren is geraakt. En daar komt de verkoper weer om de hoek kijken die een onderzoek moet laten starten.
Daarom pleit ik voor een body-cam bij de bezorgers.
Een bodycam klinkt leuk, maar wat als u net staat te douchen en de bezorger komt langs? Staat u er goed op in uw handdoek druppend op de deurmat. Op privegrond mag niet gefilmd worden.
Daar er bij mij al 3 keer iets niet is afgeleverd heb ik DHL aangeschreven van diefstal. Dit is mijn optiek in het gehele geval. Niet de verkoper heeft gestolen maar hun medewerker.
Hoe weet u zo zeker dat het gestolen is door de medewerker? Kan het niet gewoon bij een verkeerd huis bezorgd zijn?
Ik heb nu al verschillende Online shops aangesproken waarmee zij in zee gaan bij verzending en heb aangegeven, daar waar ze met DHL werken, niet bij hen besteld. En zodoende weer een klant kwijt zijn. Als meer mensen dit zouden doen, denk ik dat DHL ook zal gaan nadenken hoe ze de service beter kunnen maken.
Want nogmaals, kent u 1 bezorgdienst waar geen klachten over zijn?
Ik zelf woon in een complex welke in een ring is gebouwd. Hierdoor is er maar 1 toegang welke door iedereen betreden kan worden. Maar per etage niet toegankelijk is voor buitenstaanders zonder uitdrukkelijke toestemming van de bewoner(s).
...
Mocht het pakketje verdwijnen dan is het altijd zeker dat een van de bewoners het mogelijk mee genomen heeft.
Is dat dan wellicht het probleem? Het pakje van u wordt in een brievenbus gestopt aangezien de bezorger niet bij uw voordeur kan komen. Wellicht past het niet goed en steelt iemand anders het uit de brievenbus.