LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL klacht bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door berndv »

grun schreef:
17 dec 2019 13:33
Ik heb onlangs nog gemerkt dat een pakje wat volgens amazon per dhl vertrok, in NL door PostNL bezorgd werd.
klopt, maar ik meende dat dit komt door internationale afspraken. DHL en Deutsche Post zijn 1 bedrijf, maar als het daar toevallig via de Deutsche Post tak aangemeld is, dan gaat het, hoe krom ook, via de nationale vervoerder, PostNL bij ons.

pierreencarina
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2018 07:18

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door pierreencarina »

Ik ben sinds kort verhuisd en op het oude adres had ik al meerdere keren problemen g gehad dat als Ik wat bestelde en DHL moest het bezorgen dat het pakje niet afgeleverd werd. Ik heb het probleem dat ik gehandicapt ben en afhankelijk ben van anderen en dan moet kijken of ik iemand vind die voor mij het pakje kan gaan halen op het afhaalpunt. Nu ben ik verhuisd en hoopte ik dat het beter zou gaan omdat de post en andere leveringsdiensten welke dan ook of het gaat om boodschappen, medicijnen of pakjes geen probleem ze zijn allemaal langs geweest dus ze konden me vinden dus daar kon het dus niet aan liggen schijnbaar ook al moet ik er wel bij zeggen het is een nieuwe wijk maar als alle anderen het adres kunnen vinden is het wel mogelijk in mijn ogen. Maar nu mijn probleem . Ik zou eerst 2 weken geleden een pakje krijgen daar ging het al mis er werd gezegd de chauffeur was aan de deur geweest en ik was niet thuis, terwijl ik gewoon de hele dag thuis was. Dus ik had al zowat nou dan proberen we het nog een keer. Dus voor de volgende dag weer geprobeerd een de levering aan te vragen en het zou opnieuw bezorgd worden met tijd en alles erbij. En ik aan het wachten en ik bij gehouden op de computer wanneer hij ongeveer hij zou komen en toen kwam de boodschap weer dat de chauffeur net aan de deur was geweest en ik niet thuis was. En dat het pakketje terug ging naar waar ik het besteld had. Ik kon het niet meer bij mij thuis laten afleveren maar wel nog naar een aflevering dus daarbij kon ik verkomen dat het terug ging. Maar het probleem was dat een tweede pakketje onderweg was dat door hun geleverd zou worden en ik zag het al donker in dat het daar goed mee zou gaan. En ja hoor daar ging het hetzelfde mee. Ik ben toen heel boos geworden en heb een klacht ingediend bij DHL en na heel veel heen en weer werd mij aangeven dat, dat niet goed gegaan was en ze boden hun excuses hier voor aan en ze zouden met de chauffeur hierover gaan praten dat het de volgende keer beter zou gaan. Dus ik had weer hoop. Maar de hoop is mij nu helemaal vergaan. Want ik heb deze week weer 2 pakjes moeten bestellen omdat ik helaas nu niet naar buiten kan en toch nog van alles nodig heb voor mijn nieuwe huis en dit dus via het internet doe. Dus ik deze pakjes besteld maar ik wist niet dat uitgerekend DHL deze moest bezorgen en wat denk je het ging weer op dezelfde manier fout geen chauffeur aan huis geweest maar wel een bericht dat hij hier is geweest en krijg ook nog van de leverancier een bericht dat ze het niet konden bezorgen omdat ik niet op de afgesproken tijd thuis was dus ze wouden het weer terug sturen. En ook weer 2 keer geprobeerd om het laten te bezorgen . Weer een klacht ingediend en hen verwezen naar de vorige klacht en wat ze toen gezegd hebben en beloofd hebben. En wat k r mijn je dan voor antwoord ja we zullen het uitzoeken. En nu kan ik kijken of ik iemand vind die gaat kijken naar het ophaalpunt of daar de spullen nog zijn of dat ze toch weer terug zijn naar de leverancier want dat is niet duidelijk. Een super service dat moet ik echt zeggen en de klachten worden echt serieus genomen. S u per echt

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Staat de chauffeur dan wel bij het juiste huis? Het zal niet de eerste keer zijn dat ze in een nieuwbouwwijk net in de verkeerde straat bij het juiste huisnummer staat.

Jos57
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2020 21:35

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Jos57 »

Wat een klotezooi dat DHL !
Sorry voor mijn taalgebruik maar ben echt heel boos.
Het is de tweede keer dat mijn pakket niet aankomt .
Er staat bij hun track en trace dat het bezorgd ismaar er is hier niemand geweest en dat voor de tweede maal.
Ik woon sinds twee jaar op een park met genummerde huisjes en hoorde van de week van een buurman dat DHL een serieus probleem is hier.
Het schijnt dat ze de pakketten gewoon buiten bij de poort neergooien !
Ik probeer DHL te bereiken maar dat gaat dus niet (probeer maar op de DHL site ) .
Het enige dat je kunt doen is een reactie op de site plaatsen maar in eerste instantie kreeg ik te horen dat je eerst bij de verkoper moet zijn ??? Zij zeggen zelf dat het bezorgd is ! Waarom dan naar de verkoper???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door berndv »

Jos57 schreef:
21 okt 2020 11:40
Het enige dat je kunt doen is een reactie op de site plaatsen maar in eerste instantie kreeg ik te horen dat je eerst bij de verkoper moet zijn ??? Zij zeggen zelf dat het bezorgd is ! Waarom dan naar de verkoper???
Omdat de verkoper de opdrachtgever is van DHL, dus een overeenkomst heeft met DHL. DHL heeft feitelijk niets met u te maken.
Jos57 schreef:
21 okt 2020 11:40
Ik woon sinds twee jaar op een park met genummerde huisjes en hoorde van de week van een buurman dat DHL een serieus probleem is hier.
Een park met genummerde huisjes? Als vakantie- of recreatiepark? Die genummerde huisjes, is dat een "interne" nummering? Want DHL heeft gewoon in de vervoersvoorwaarden staan dat ze niet bezorgen op dergelijke parken, maar de pakketten afleveren bij de receptie, indien aanwezig. Gewoon ergens neergooien mag natuurlijk nooit, indien er geen receptie is of er is niemand aanwezig bij de receptie, gaat het pakket normaliter retour afzender.

Wellicht is het een idee om de volgende keer dan gewoon te kiezen voor een afhaalpunt, dan kunt u het afhalen wanneer het u uit komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door sjohie »

Jefdus schreef:
29 aug 2018 08:31
Thuis zitten wachten is overigens ook een eigen keuze. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om het pakje op een servicepunt af te laten leveren en het daar zelf op te halen wanneer het uitkomt.
Dat kan niet bij alle bezorgdiensten, en ze hebben elk weer hun, soms net niet handige, afhaallocaties. Dat kan je bij BOL als het van hun zelf komt wel, want PostNL, maar via al die wederverkopers onder de vleugels van BOL, weer niet al bij het bestellen. Dan moet je al een keer niet thuis zijn, en dan via de code op zo'n briefje, het aangeven.

Beste is, naja vinden wij, om te bestellen bij een webshop die werkt met een bezorgdienst waarvan je weet dat die het in jouw wijk goed geregeld hebben. Hier is PostNL bijvoorbeeld erg punctueel, dus wij proberen te shoppen bij webshops die met hen werken. DPD is pet hiero.

bfrnhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2020 13:56

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door bfrnhout »

Ik zie dat DHL veel klachten veroorzaak. Blijft mijn vraag waarom bestaan ze nog. Hun medewerkers doen maar wat ze willen. Om zodoende te kunnen verdienen. Ja het klopt, ze worden betaald per pakket. Maar dat gaat dus over de rug van de koper.

DHL distantieer zich van de klachten van de mensen. REDEN: Zij transporteren alleen en nemen geen verantwoording voor het verzonden artikel. Maar dat hun medewerkers stelen (Want zo zie ik het) doet ze niets. Ook aangifte doen bij politie heeft geen zin. Ook zij nemen flinke afstand hiervan. Wie is dan de gebeten hond: Wij de ontvangers.

Ook ik ben slachtoffer geworden van de laksheid van DHL. Wel 3 keer intussen. Hoe zit dat:
Heb een aantal pakketjes besteld via AliExpress. Volgens track en trace komt het pakketje aan op mijn adres. En is netjes afgeleverd. (Mooi niet) Bij melding bij DHL krijg je duidelijk te horen dat zij niet verantwoordelijk zijn hiervoor. Ze hebben het afgeleverd. En als dat niet het geval is dan moet je maar contact opnemen met de verkoper (Want in de optiek van DHL hebben zij het nooit verzonden). Want het is niet de schuld van DHL. Maar de verkoper heeft een bewijs dat het pakketje is afgeleverd en kaats de bal terug naar DHL. Daar loop je dus ook vast. Wel geld kwijt een geen goederen.

Hier vind ik dat er een contract breuk wordt uitgevoerd. Als ik een pakketje vervoerd van punt A naar punt B ben ik volledig verantwoordelijk voor het pakketje. Tot dat de ontvanger tekent voor ontvangst. Maar DHL laat de ontvanger nooit tekenen. En laten de ontvanger dus gewoon in de kou staan. Maar vangen wel het geld voor de verzending.
Ook als er een pakketje is waarvoor moet worden getekend, zijn ze niet te beroerd om zelf een handtekening te zetten. Maar zodra je vraagt aan DHL om met bewijzen te komen zijn ze altijd dat stukje informatie kwijt. (Hoe toevallig) maar als er iets is waar voor je moet betalen hebben ze het altijd als bewijs. ( hoe handig.)

Ik ben van mening dat DHL wettelijk verantwoordelijk moet worden gehouden voor elk pakketje. Is deze niet afgeleverd aan de deur. Dan dienen zij de kosten te vergoeden van het pakketje. Nu zou DHL weer kunnen schermen met: Ons track en trace systeem laat duidelijk zien dat de bezorger op de locatie is geweest. Maar of hij is geweest of dat hij duidelijk een pakketje heeft afgeleverd is een duidelijk verschil. Daarom pleit ik voor een body-cam bij de bezorgers. Zodat er duidelijk op beeld staat dat het pakketje is afgeleverd. Dan is de bewijslast niet meer bij de verkoper. (want die geeft in goede trouw het pakketje af) Of de ontvanger, maar bij DHL. Hiermee dwing je het personeel beter hun werk te doen en niet zomaar ergens in het wilde weg een pakketje neer gooien of bij zichzelf steken ten einde het extra centje in hun zak te kunnen steken. (Hierbij moet worden gemeld dat de bezorgen ook onder druk wordt gezet om zijn quota te halen. Lukt dat niet dan is hij zijn baan kwijt.)

Daar er bij mij al 3 keer iets niet is afgeleverd heb ik DHL aangeschreven van diefstal. Dit is mijn optiek in het gehele geval. Niet de verkoper heeft gestolen maar hun medewerker. Ik heb nu al verschillende Online shops aangesproken waarmee zij in zee gaan bij verzending en heb aangegeven, daar waar ze met DHL werken, niet bij hen besteld. En zodoende weer een klant kwijt zijn. Als meer mensen dit zouden doen, denk ik dat DHL ook zal gaan nadenken hoe ze de service beter kunnen maken.

Ik zelf woon in een complex welke in een ring is gebouwd. Hierdoor is er maar 1 toegang welke door iedereen betreden kan worden. Maar per etage niet toegankelijk is voor buitenstaanders zonder uitdrukkelijke toestemming van de bewoner(s). In overleg heeft Post_NL een toegang sleutel gekregen (Welke DHL dus ook kan krijgen) en kan wel op elke etage komen, zonder dat een bewoner toestemming geeft. Het voordeel hiervan is dat Post-NL bij elke deur kan komen. En zeker weet dat er niemand anders binnen komt. De persoon gaat dus bij elke deur, waar hij moet zijn, langs en bel aan. Ongeacht of iemand thuis is of niet. Het pakketje wordt voor de deur geplaatst. Mocht het pakketje verdwijnen dan is het altijd zeker dat een van de bewoners het mogelijk mee genomen heeft.

Waarom kunnen zij het wel en DHL niet.

[Opmerking verwijderd]

Bart.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2020 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Jablan »

Is dit wel een klacht? Als het een gesloten complex is, dan moeten de bewoners zelf naar buiten, naar beneden komen voor hun pakjes en niet klagen over niet-bezorgen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Ik zie dat DHL veel klachten veroorzaak. Blijft mijn vraag waarom bestaan ze nog.
Kent u 1 bezorgdienst waar geen klachten over zijn?
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
DHL distantieer zich van de klachten van de mensen. REDEN: Zij transporteren alleen en nemen geen verantwoording voor het verzonden artikel. Maar dat hun medewerkers stelen (Want zo zie ik het) doet ze niets. Ook aangifte doen bij politie heeft geen zin.
In Nederland hebben wij de postwet. Leest u die eerst eens door en reageer dan. U als ontvanger bent zeker niet de gebeten hond. Tenzij u besluit te kopen buiten Europa bij een verkoper die geen energie wil besteden aan een klant aan de andere kant van de wereld.
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Ook ik ben slachtoffer geworden van de laksheid van DHL. Wel 3 keer intussen. Hoe zit dat:
Heb een aantal pakketjes besteld via AliExpress. Volgens track en trace komt het pakketje aan op mijn adres.
...
Hier vind ik dat er een contract breuk wordt uitgevoerd.
Als er niet wordt geleverd is het inderdaad een contractbreuk. Maar met wie heeft DHL een contract? Precies, niet met u! U bent geen opdrachtgever en u bent geen klant van DHL, waarom meent u dan wel dat u iets zou kunnen doen?
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Ik ben van mening dat DHL wettelijk verantwoordelijk moet worden gehouden voor elk pakketje. Is deze niet afgeleverd aan de deur. Dan dienen zij de kosten te vergoeden van het pakketje.
Dat gebeurd ook. De bezorgkosten worden, volgens de wet, terug betaald als een pakje verloren is geraakt. En als het verzekerd is verstuurd wordt ook de inhoud vergoed. Echter moet er dan wel bewijs zijn dat een pakje verloren is geraakt. En daar komt de verkoper weer om de hoek kijken die een onderzoek moet laten starten.
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Daarom pleit ik voor een body-cam bij de bezorgers.
Een bodycam klinkt leuk, maar wat als u net staat te douchen en de bezorger komt langs? Staat u er goed op in uw handdoek druppend op de deurmat. Op privegrond mag niet gefilmd worden.
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Daar er bij mij al 3 keer iets niet is afgeleverd heb ik DHL aangeschreven van diefstal. Dit is mijn optiek in het gehele geval. Niet de verkoper heeft gestolen maar hun medewerker.
Hoe weet u zo zeker dat het gestolen is door de medewerker? Kan het niet gewoon bij een verkeerd huis bezorgd zijn?
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Ik heb nu al verschillende Online shops aangesproken waarmee zij in zee gaan bij verzending en heb aangegeven, daar waar ze met DHL werken, niet bij hen besteld. En zodoende weer een klant kwijt zijn. Als meer mensen dit zouden doen, denk ik dat DHL ook zal gaan nadenken hoe ze de service beter kunnen maken.
Want nogmaals, kent u 1 bezorgdienst waar geen klachten over zijn?
bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Ik zelf woon in een complex welke in een ring is gebouwd. Hierdoor is er maar 1 toegang welke door iedereen betreden kan worden. Maar per etage niet toegankelijk is voor buitenstaanders zonder uitdrukkelijke toestemming van de bewoner(s).
...
Mocht het pakketje verdwijnen dan is het altijd zeker dat een van de bewoners het mogelijk mee genomen heeft.
Is dat dan wellicht het probleem? Het pakje van u wordt in een brievenbus gestopt aangezien de bezorger niet bij uw voordeur kan komen. Wellicht past het niet goed en steelt iemand anders het uit de brievenbus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kreeg laatst ook een pakje van Aliexpress bezorgd met DHL. Via Google de buurtbewoner kunnen vinden voor wie het pakje was bestemd. Huisnummer op adresetiket klopte niet. En zo gaat er meer mis.

Die bezorgers werken zich een slag in de rondte voor een laag salaris. Vind trouwens dat ze het uitstekend doen. Dat is mijn ervaring.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Moneyman »

bfrnhout schreef:
09 nov 2020 15:25
Het pakketje wordt voor de deur geplaatst. Mocht het pakketje verdwijnen dan is het altijd zeker dat een van de bewoners het mogelijk mee genomen heeft.
Om de laatste zin heb ik smakelijk moeten lachen :lol: Dit overigens geheel in tegenstelling tot de zin die er vervolgens op volgt, maar die ik maar niet mee heb gequote. Je diskwalificeert jezelf daarmee voor een fatsoenlijke discussie.

Sinterklaas20
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2020 14:42

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Sinterklaas20 »

In tijd van drie weken 2 pakketten verdwenen. Volgens de bezorger persoonlijk afgegeven.
Betreft een Woonzorgcentrum waar iedereen die binnenkomst geregistreerd wordt. Geen enkele registratie van DHL.

Gesloten