DHL klacht bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Selahattin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 13:57

DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Selahattin » 28 aug 2018 14:18

Vandaag op de doorgegeven tijd zitten wachten op een pakket van DHL, opeens is de status gewijzigd van : bezorger is onderweg , naar: geadresseerde was niet thuis . Geen kaartje in de bus, niet bezorgd bij de buren voor zover ik weet. :mrgreen: Ik was gewon thuis en heb voor niets zitten wachten, heb in die tijd niet veel voor mezelf kunnen doen. Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is. Nu maar afwachten of ik het pakket ooit nog geleverd krijg. Als het geretourneerd moet worden is er een nog groter probleem: dan komt men weer niet opdagen en is de zichttermijn verstreken!

Theotrucker
Berichten: 2438
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Theotrucker » 28 aug 2018 14:33

Een zichttermijn kan pas ingaan als het afgeleverd is. Klachten moeten bij de verzender ingediend worden.

snuffel1
Berichten: 3216
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door snuffel1 » 28 aug 2018 14:43

De politiek er bijhalen heeft geen enkele zin want de politiek heeft geen invloed op het bezorgproces van DHL. Als de status op 'geadresseerde was niet thuis' staat dan kunt u kiezen voor nogmaals aanbieden of afhalen bij een afhaalpunt bij u in de buurt.

HADES2001
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door HADES2001 » 28 aug 2018 14:50

Het probleem zit hem voornamelijk bij de klanten, tegenwoordig moet alles maar zo goedkoop maar wel zo snel mogelijk.
Het liefst verwachten ze nog dat een 100 kilo pakket voor 1 euro dezelfde dag nog bezorgt word.
Dan willen de aandeelhouders het liefste 100% rendament voor hun aandelen dus dan knallen we maar 100 pakketjes in een busje wat allemaal vandaag bezorgt moet worden.

Maar geen zorgen je DHL is niet de enige, de concurrentie gebeurt hetzelfde, ook een pakketje gehad waarbij "niet thuis" als melding was maar zat hele dag voor de deur met een boek, geen busje gezien. hopelijk heb je morgen meer geluk

fonsflons
Berichten: 960
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door fonsflons » 28 aug 2018 15:23

Selahattin schreef:Vandaag op de doorgegeven tijd zitten wachten op een pakket van DHL, opeens is de status gewijzigd van : bezorger is onderweg , naar: geadresseerde was niet thuis .
Komt regelmatig voor, maar wordt ook vaak later verandert in nogmaals bezorgen. Kan foutje zijn in het systeem, of de bezorger heeft dit verandert omdat zijn route uitloopt.
Selahattin schreef:Ik was gewon thuis en heb voor niets zitten wachten, heb in die tijd niet veel voor mezelf kunnen doen.
Dat lijkt mij meer een persoonlijk probleem dan een probleem van de postbezorging :D
Selahattin schreef:onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is.
De mentaleit van de gemiddelde klant in acht genomen, vermenigvuldigd met het loon kan ik mij heel goed voorstellen dat bezorgers niet gemotiveerd worden. Daarnaast is de bezorger meestal maar verplicht om tot de hal beneden te komen, en zal de klant zelf even omlaag moeten lopen. Niet zo'n probleem want de meeste klanten hebben op dat moment toch niets anders te doen. :D
Selahattin schreef:Nu maar afwachten of ik het pakket ooit nog geleverd krijg.
Je zorgen maken om dingen die er nog niet zijn is zonde van je tijd. Daarin kun je betere dingen doen (alhoewel, zie je eerdere opmerking :D )
Selahattin schreef:Als het geretourneerd moet worden is er een nog groter probleem: dan komt men weer niet opdagen en is de zichttermijn verstreken!
Dat probleem is heel makkelijk op te lossen door zelf even naar een postpunt te lopen.

De eisen aan gratis bezorging worden tegenwoordig steeds hoger merk ik!

NeoDutchio
Berichten: 5155
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 28 aug 2018 16:01

De enige reden waarom bezorgers het steeds drukker krijgen is omdat er steeds meer online besteld wordt. Liefst ook nog gratis bezorgen, want naast de tijd die wij al missen om zelf iets te halen zijn we ook te beroerd om teveel te betalen. We doen het ons zelf aan.
Een chauffeur kan maar een x aantal adressen af per dag. Als de dag vol gepland zit betekend dat een openstaande brug al overwerken wordt. Bij elke klant 1 minuut verliezen betekend ook minumaal 1 uur extra doorwerken.
Op een gegeven moment zijn de werkuren gewoon op. Pakjes mee terug kan niet, dan weet de track en trace niet waar het is. Dus omzetten naar ‘niet thuis’ en het pakket kan zo weer de molen in.
Als u echt met smart zit te wachten op een pakket had u de verloren tijd van vandaag ook kunnen omzetten in effectieve tijd en naar een winkel gaan.

Jefdus
Berichten: 833
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Jefdus » 29 aug 2018 08:31

Thuis zitten wachten is overigens ook een eigen keuze. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om het pakje op een servicepunt af te laten leveren en het daar zelf op te halen wanneer het uitkomt.

Franscois
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Franscois » 05 sep 2018 18:33

Dat is normaal tegenwoordig. Sommige chaufeurs willen gewoon om 6 uur thuis zijn. Bij de chaufeurs is het ook een afspiegeling van de maatschappij. Er zit dus ook aso's bij ditbhet totaal niet intresseerd.

sylvesterb
Berichten: 3225
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door sylvesterb » 05 sep 2018 18:45

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is.
Sinds wanneer is marktwerking een concept van de VVD? De consument wilt alles snel snel snel en als het niet snel is dan gaan ze klagen op Tros Radar Forum dat het niet snel genoeg is. En ze willen dan ook nog eens dat het gratis wordt bezorgd. En heel eerlijk ik doe er gewoon aan mee. Wanneer ik extra moet betalen voor de verzending ga ik wel naar een andere partij om het te bestellen. Bezorgen ze pas na 4 a 5 dagen dan bestel ik het wel ergens anders. Stuur je een klacht e-mail en je hebt niet binnen 1 dag een reactie, dan gaan we klagen hierover. Je eigen gedrag is dan VVD gedrag, maar ik zie het verband niet met een politieke partij die voor marktwerking is.

pierreencarina
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2018 07:18

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door pierreencarina » 06 sep 2018 07:36

Ik heb een klacht ten opzichte van de bezorging omdat ik gehandicapt ben en ik al meerdere malen thuis heb zitten te wachten tot ze kwamen. En dan houd ik echt al in de gaten of ze komen via de computer. En de ene keer zie ik dan tot mijn verbazing staan dat de bezorger er al is geweest terwijl er niemand is geweest. En als ik dan probeer te bellen en eindelijk iemand aan eee telefoon krijg en ze gaan controleren dan heet het ja het klopt er was iets fout gegaan in het systeem de bezorger moet nog bij u komen het was een foute melding in het systeem maar hij komt nog wel maar het wordt wel later. En een andere keer zit ik te wachten en door mijn handicap ben ik niet snel en kan ik niet snel naar de deur gaan, maar dan word er niet aangebeld maar direct een briefje in de brievenbus gestopt met de mededeling u was niet thuis we komen dan en dan terug voor het nog een keer te bezorgen of u kunt het daar ophalen. Maar dat is in mijn geval geen optie omdat ik geen vervoer heb en aangewezen ben op een taxibusje en dan zolang onderweg ben en dit is veel te vermoeiend voor mij dat ik het dan terug moet laten gaan en moet proberen het zelfde product nog een keer te bestellen of het over te laten gaan helaas. Want er zit voor mij niets anders op. En daar heb ik ook met DHL ook al over gebeld maar daar geven ze geen gehoor aan. En het feit is dat ik een kastje aan de deur heb hangen waar ik met de bezorger kan praten en hem kan zien en hem kan laten weten hoe de situatie zit en dat het even duurt eer ik aan de deur ben. Ik ben hier heel erg in teleurgesteld. En hoop dan ook dat in als ik wat bestel dat het met post nl komt omdat als zij komen en zij geen gehoor krijgen of het hun te lang duurt ze dan nog op zijn minst het pakketje bij de buren afgeven wat voor mij dan nog te doen is.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door honza23 » 06 sep 2018 17:40

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
Dit heet dan marktwerking volgens concept van de VVD , onderbetaalde en weinig gemotiveerde bezorgers moeten zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten afleveren en hebben geen zin naar een hoge verdieping van een lift te gaan, doen dan net alsof iemand niet thuis is.
Ah, jij bent voorstander van linkse politiek en tegen marktwerking?

Dus dat je vliegticket 3x zo duur wordt, je belkosten 10x zo hoog worden, en dat het bezorgen van je pakketje 20 euro gaat kosten ?

Want ja, in de jaren 80 betaalde je al bijna 300 gulden voor een retourtje naar London (niet met KLM maar met Transavia), kostte een gesprek naar een Europees land al 1,95 per minuut etc etc.

Jij wilt blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar wel de complete service krijgen. Nou, droom verder....

NeoDutchio
Berichten: 5155
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 06 sep 2018 18:01

Franscois schreef:
05 sep 2018 18:33
Dat is normaal tegenwoordig. Sommige chaufeurs willen gewoon om 6 uur thuis zijn. Bij de chaufeurs is het ook een afspiegeling van de maatschappij. Er zit dus ook aso's bij ditbhet totaal niet intresseerd.
Leest u mijn eerdere reactie terug. Een dag heeft maar een beperkt aantal uren. Daarnaast draait alles om geld. Een eigen chauffeur heeft een max aantal uren. Overwerken betekend extra salaris. Dan optie 2, inleenchauffeurs inzetten. Maar dit doen je alleen als je een volle wagen hebt, voor 3 pakjes gaan ze niet rijden.
Dus domweg roepen dat het aan de mentaliteit van de chauffeurs ligt is wel erg kort door de bocht. Er is vast personeel en eigen rijders. Als uw leidinggevende tegen u zegt dat u niet mag overwerken blijft er dus simpelweg werk liggen. Is het dan ook uw schuld en mentaliteit?

tttlocke
Berichten: 1335
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door tttlocke » 06 sep 2018 18:40

Selahattin schreef:
28 aug 2018 14:18
...Dit heet dan marktwerking.....
Wat stelt u voor? Een staatsmonopolie voor pakketbezorging?

marnix
Berichten: 526
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door marnix » 06 sep 2018 18:56

De bezorgers van DHL bakken het wel bruin hoor, en hun systeem van verwerken is ook bagger,
eind vorige maand stuurde iemand ons wat op, Na een aantal dagen zie je bij track/trace dat de bezorger onderweg is en het pakketje tussen 14.00 en 18.00 besteld wordt.
Om 13.00 uur staat er ineens dat we niet thuis zijn. En dat het de volgende dag bezorgd wordt.
Terwijl we gewoon thuis zijn.
Geeft niet dat het later komt maar lieg niet zo.

NeoDutchio
Berichten: 5155
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 06 sep 2018 19:04

marnix schreef:
06 sep 2018 18:56
De bezorgers van DHL bakken het wel bruin hoor, en hun systeem van verwerken is ook bagger,
eind vorige maand stuurde iemand ons wat op, Na een aantal dagen zie je bij track/trace dat de bezorger onderweg is en het pakketje tussen 14.00 en 18.00 besteld wordt.
Om 13.00 uur staat er ineens dat we niet thuis zijn. En dat het de volgende dag bezorgd wordt.
Terwijl we gewoon thuis zijn.
Geeft niet dat het later komt maar lieg niet zo.
Ook voor u geldt: er kan altijd was mis gaan tijdens het transport, of in een depot. Zo lang de track en trace op onderweg staat en bv op de verkeerde lopende band staat, dan valt het pakje tussen wal en schip. De track en trace zal veranderd moeten worden, anders kan het pakket niet gescand worden op het depot. Immers, als het in de vrachtauto hoort te zitten kan het niet elders gescand worden. Het pakket zal dus op een andere code gezet moeten worden om op de juiste plek terecht te komen. Zodra de label er aan hangt dat het niet bezorgd kon worden kan het opnieuw ingelezen worden in het depot.
Het heeft niets met liegen te maken, maar puur met de verwerking.

Bram Bonnewel
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: DHL klacht bezorging

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel » 07 sep 2018 12:27

Wij hebben hier met onze drukkerij minimaal een paar keer in de week mee te maken en dat ligt 100% aan DHL sorteercentrum die hebben personeelstekort en daardoor worden niet alle pakketten op tijd naar de lokale distributie gezonden en blijven ze 1 a 2 dagen langer op sorteercentrum liggen.

Plaats reactie