LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal uit hotelkamer parijs

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door scontra »

atlas1302 schreef: Ik stop altijd mijn losgeld in mijn broekzak, en nee ..als ik ga slapen doe ook mijn broek uit en mijn PYAMA aan, lekker warm.
Voor het geval dat u het slachtoffer wordt van een gijzeling ? ;-)

atlas1302

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nou even off topic dan, zo`n tien jaar geleden toen ik voor 3 weken in Buenos Aires was voor een trip kreeg ik echt het gevoel...hier gaan ze me 'kidnappen', dus niet teveel peso`s op zak al zijn ze vals.
Moet toch een keer pinnen dacht ik en dat doen we dan maar `s avonds als het wat rusiger is, pasje in de automaat hoop herrie maar er kwam geen geld uit de automaat en mijn pasje ook niet.

Laat me je vertellen je wordt er knap zenuwachtig van en je probeert van alles, dat is wat die 2 mensen achter mij stonden helemaal niet erg vonden en hielpen mij heel vriendelijk...zoeff en toen is het gebeurd heel geraffineerd allemaal.

Volgende dag direct pas geblokkeerd maar toen was al 1000 euro foetsie, had geen geld en geen pinpas en wat verder te doen. Dus als ik nu toch maar 1200 eurries in mijn koffer had bewaard dan konden we in ieder geval nog een steak kopen, en daar kwamen we toch voor nietwaar :(

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd om op een plaats waar je je niet op je gemak voelt juist 's avonds te gaan pinnen. Beetje onlogisch.

Maar dan nog. In geval van nood kun je met bv Western Union in een paar minuten over de hele wereld geld versturen. Dus met iets in de orde van grootte van honderd euro noodgeld voor een bus of taxi naar huis of hotel en wat eten kom je een heel eind.

broekol
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 14:41

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door broekol »

Ik ben nu wel benieuwd naar een reactie van TS.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

atlas1302 schreef:Nou even off topic dan, zo`n tien jaar geleden toen ik voor 3 weken in Buenos Aires was voor een trip kreeg ik echt het gevoel...hier gaan ze me 'kidnappen', dus niet teveel peso`s op zak al zijn ze vals.
Moet toch een keer pinnen dacht ik en dat doen we dan maar `s avonds als het wat rusiger is, pasje in de automaat hoop herrie maar er kwam geen geld uit de automaat en mijn pasje ook niet.

Laat me je vertellen je wordt er knap zenuwachtig van en je probeert van alles, dat is wat die 2 mensen achter mij stonden helemaal niet erg vonden en hielpen mij heel vriendelijk...zoeff en toen is het gebeurd heel geraffineerd allemaal.

Volgende dag direct pas geblokkeerd maar toen was al 1000 euro foetsie, had geen geld en geen pinpas en wat verder te doen. Dus als ik nu toch maar 1200 eurries in mijn koffer had bewaard dan konden we in ieder geval nog een steak kopen, en daar kwamen we toch voor nietwaar :(
Maar de Ts was in Parijs. Niet in zuid-Amerika.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door crazyme »

@lady1234: de eerste zin van atlas gemist ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Diefstal uit hotelkamer parijs

Ongelezen bericht door sjohie »

joshuamarcelino schreef:Geachte heer,mevrouw,

Via weekendjeweg hotel Abrial geboekt in Parijs ( 2 kamers )
Vanaf het eerste moment bij binnenkomst in het hotel liep het allemaal al niet lekker.
Ik moest toeristenbelasting betalen die ik al had betaald aan weekendjeweg.
Na telefonisch contact uiteindelijk met weekendjeweg de toeristenbelasting wel met moeite terug gehad.
Toen kregen we de kamers toe gewezen.
zie bijlage.
Ik heb meerdere malen contact gehad met weekendjeweg over de staat van de kamers en wat er allemaal fout was/ging.
De gesprekken met de receptie van het hotel liepen ook niet echt soepel.
Op zondagochtend 10 december is er uit mijn hotelkamer een geldbedrag ( € 1265,- ) gestolen, toen wij zaten te ontbijten.
Ik ben gelijk naar de receptie gelopen gegaan om dit te melden.
Er werd erg laconiek gereageerd op de toon dat is niet ons probleem.
Gelijk weekendjeweg op de hoogte gesteld en mijn verhaal gedaan.
Die zouden contact opnemen met het hotel.
Het bleek uit het telefoongesprek tussen weekendjeweg en de receptionist dat er geen medewerking verleend zouden en dat ik maar naar de plaatselijke politie moest gaan.
Ik heb mijn reisverzekering Unive ook gelijk op de hoogte gesteld.
Die vertelde mij ook dat ik gelijk aangifte moest doen.
uiteindelijk een proces verbaal laten opmaken bij de plaatselijke politie.
Bij thuiskomst in Nederland 11 december weer contact gehad met weekendjeweg en Unive reisverzekering.
Unive heeft € 350,- overgemaakt voor de geleden schade.
weekendjeweg heeft een cadeaubon van € 75,- toegestuurd via de mail en gelijk verteld dat zij niet het hotel aansprakelijk kunnen stellen.
Voor de rest is het mijn probleem en als ik het nodig vind kan ik contact opnemen met de Franse politie.


ik hoop graag op een reactie.

met vriendelijk groet,

Marcel de Wilt
Unive betaalt iedere verzekerde uit conform voorwaarden, en die van hun reisverzekering zeggen dat ze 350 euro vergoeden bij diefstal van contant geld. Die doen dus wat afgesproken is. (die heb ik ook) Weekendjeweg doet een geste, maar die zijn als tussenpersoon nergens toe verplicht, dus dat zal niet meer worden. Het hotel kan je zelf aansprakelijk stellen, maar of, en hoe dat kan in Frankrijk zou ik niet weten, misschien kan je iets vinden op de site van het Franse bureau voor toerisme oid, maar dat zal een erg lang en complex verhaal worden.

Als je in de toekomst weer op vakantie gaat met zoveel cash, kan je er voor kiezen om hotels te boeken die een kluisje hebben, of om enkel zoveel cash op je persoon te hebben als je verzekering dekt.

Gesloten